וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים להתלחש

משה ברקוביץ'

23.6.2010 / 0:26

הספקולציות סביב קליף לי מתחילות לבעבע. משה ברקוביץ' מחווה דעתו על האס, וגם על סקוט רולן והטענות של בולטימור

לפני שעוברים לקליף לי, הדמות הכי חמה ב-MLB, נתחיל דווקא בסקוט רולן, כי הוא הסיפור הכי מעניין העונה. רולן סבל מפציעה רצינית בכתף שמאל החל מ-2006 וזה גמר לו את הקריירה - לפחות עד העונה. הוא כבר שלוש שנים מסתובב ולא הצליח למצוא את הסווינג שלו משום שהוא פשוט איבד חלק מיכולת התנועה בכתף. הוא למשל לא מסוגל להרים את הידיים מעל גובה מסוים מעל הכתפיים. זו ממש כמעט נכות.

הסיפור היפה כאן הוא שרולן עבד עם מאמן מומחה לפני העונה (אחד שהוא גם חבר שלו), והם שינו את הסווינג שלו לגמרי ככה שהוא מתאים את יכולת התנועה שלו. הוא התחיל עם השינוי כבר בסוף שנה שעברה וזה פשוט עובד. ועדיין, הרדס לדעתי קיבלו אותו ביכולת כזו בפוקס עצום. הם בכלל לא בנו על זה, אלא רצו פשוט להפטר מאדווין אנקרנסיון, ששוחרר הלילה מטורונטו. היכולת של רולן שמנהיג להם את ההתקפה היא בונוס ענק. בכלל, כל מה שדאסטי בייקר עושה העונה מצליח לו, כולל ההימור על מייק ליק. זה אומר שאולי הוא לא כזה אידיוט כמו שחשבנו, או שזה אומר שכל אידיוט יכול להיות מנג’ר בייסבול. במקרה של דאסטי, אני לוקח את ההסבר השני.

נדודי שינה בסיאטל

הקבוצות שמוזכרות כמועמדות לזכות בשירותיו של קליף לי הן מינסוטה, לוס אנג'לס דודג’רס, מטס, יאנקיז, טקסס ואפילו אטלנטה. הסיכוי הגבוה ביותר נראה כרגע דווקא מינסוטה, כי לטווינס יש בדיוק את מה שסיאטל צריכה - קצ’ר פרוספקט התקפי מעולה שחסום על ידי מאוור ואין לו עתיד במינסוטה. מינסוטה היא לא קבוצה שמביאה כוכבים בשביל פרוספקטים ברמת העיקרון, אבל יש מצב שתחרוג ממנהגה העונה בגלל המגרש החדש (עוד כסף), ומשום שהבן של הבעלים שינה קצת את סגנון הניהול והוא לא מפחד מכאלה טריידים. בכל מקרה, אם לי יבוא לטווינס זה כנראה יהיה לתקופת השכרה כמו שמילווקי עשתה לפני שנתיים עם סי.סי. סבאת'יה. זו הסיבה שסיאטל בלחץ למכור את לי כמה שיותר מהר – המארינרס מבינים שככל שנותרו לו פחות פתיחות, הם יקבלו עליו תמורה נמוכה יותר, בשל העובדה שמדובר בהשכרה של שלושה חודשים. בכל מקרה, הדעה היא שלקליף לי נותרה פתיחה אחת בסיאטל.

המועמדות האחרות הן המטס, שמחפשים פותח בנרות, טקסס, שיש לה את היכולת להביא אותו והוא בדיוק מה שחסר לה, אבל בגלל הסיפור עם הבעלות על הקבוצה לא ברור אם הריינג'רס יוכלו לעשות משהו. המטס מחפשים מישהו שייכנס לרוטציה (התירוץ הרשמי הוא שפרז ומיין פצועים - הסיבה האמיתית היא שפרז ומיין מסריחים), אבל לא ברור אם יוכלו לגייס את מה שצריך כדי להביא את לי, ולכן יש מצב שהם יילכו על מישהו פחות טוב (משהו כמו קווין מילווד). יגיע לשם פותח בקרוב, תהיו בטוחים.

אטלנטה חושבת לפנק את בובי קוקס בסגל שיכול להביא וורלד סירייס בעונה האחרונה שלו שם. העניין הוא שהברייבס לא ממש צריכים פותח, אבל הם כן צריכים מגיש שמאלי, משום שכל הרוטציה שלהם מורכבת מימניים. ואה, כן, עוד אס כמובן לא יזיק, ועוד אחד שלא פוחד מהיאנקיז. אני לא חושב שהוא יגיע לשם.

לבסוף, נשארנו עם היאנקיז. כשחאווייר ואסקז לא היה טוב, זה היה כמעט נו בריינר שלי ינחת שם וגם יקבל חוזה גדול (לא השכרה). העניין הוא שכרגע, כשוואסקז נראה מצוין כמו יתר הרוטציה של הפסים (חוץ מאיי ג'יי בארנט שמסריח לאחרונה), אין ליאנקיז סיבה אמיתית לעשות כזה מהלך. גם לי וגם ואסקז יהיו שחקנים חופשיים בסוף העונה, ואז הם יוכלו להחליט את מי בדיוק הם רוצים בלי לוותר על שום פרוספקט.

מה שהיאנקיז מחפשים כרגע זה דווקא DH כדי לחזק את ההתקפה הדי מג’עג’עת שלהם. אלכס רודריגז כנראה לא יחזור לעצמו העונה, ניק ג’ונסון פצוע, טקס חלש והם רוצים תוספת כוח. הדיבור החזק הוא דווקא פול קונרקו, שמסיים חוזה בשיקגו וייט סוקס. כל עוד הוייט סוקס בתחרות, אני לא רואה את זה קורה, אבל גם שם יש בלאגן גדול בין אוזי גיין ל-GM קני ויליאמס ככה שהכול יכול לקרות. יש סיכוי קטן שהיאנקיז יעשו מהלך שיכלול שליחה של אחד הפותחים שלהם בטרייד אחר, ואז יביאו את קליף לי. משהו כמו ואסקז או בארנט לקבוצה שמתמודדת בנשיונל ליג, פרוספקטים לסיאטל וקליף לי לברונקס. על זה אני אומר "אמן ואמן".

בכיינים, אבל צודקים

ומשהו קטן על בולטימור. האוריולס בכיינים, זה נכון. הם עשו טעויות ניהול מטורפות - זה גם נכון. אבל הם גם צודקים.

הליגה חייבת לעשות משהו עם מבנה הבתים. אפשר לטעון שבשנות ה-80 ו-90 זה ממש לא היה בית של רד סוקס-יאנקיז ומה שהיה זה יאנקיז-אוריולס. אבל עכשיו אנחנו לא בשנות ה-90 וקבוצות שוק יותר קטן (השוק של בולטימור כלל בזמנו את וושינגטון ועכשיו כבר לא) לא מסוגלות להתחרות בכספים שהיאנקיז והרד סוקס שופכים לאורך זמן. טמפה ביי, עם כל העונה המטורפת שלה, עלולה להישאר מחוץ לפלייאוף. לא הגיוני מצב שבו שלוש הקבוצות הטובות בליגה ישחקו באותו בית. מצד שני, אי אפשר להעביר אף קבוצה אל מחוץ לבית הזה, כי אף מועדון אחר לא יסכים להחליף אותה שם.

כל זה לא גורע שום דבר מהעובדה שפיטר אנג’לוס הבעלים הוא קמצן גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully