וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-13 במונדיאל

לירן שבתאי

23.6.2010 / 9:41

מדי יום, לירן שבתאי יכין אתכם למשחקים עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, על הקרב הישיר במשפחת בואטנג

אנגליה - סלובניה

ארצות הברית - אלג'יריה

גרמניה - גאנה

סרביה - אוסטרליה

7 – שערים הובקעו בבית ג' אנגליה, ארצות הברית, סלובניה ואלג'יריה. הכמות הכי מעטה בטורניר ולא בכדי. מסתבר שאנגליה (אלא מי?) המנחוסית. בחמשת המונדיאלים האחרונים, הבית שבו שיחקה אנגליה תמיד היה הדליל ביותר בשערים. במחזור האחרון הכל פתוח אבל לנבחרות, יש הרבה מה להפסיד.

1 – פעם אחת אנגליה הפסידה במשחק השלישי והאחרון שלה בשלב הבתים, מול ספרד במשחק על העלייה אי שם ב- 1950. באותה תקופה חיו בשחור לבן, לאינטרנט קראו דוור, וישראל נחשבה לאפיזודה חולפת. שישים שנה אחרי הלחץ והפאניקה מכריעים את מיטב שחקני הפרמיירליג. במידה ויתמודדו עם ההיסטריה, אנגליה יכולה לצבור מומנטום. אילו במשחק הגורלי בשלב הבתים מול סלובניה הפסיכולוג דון קאפלו אינו יועיל, אז שדור הנפילים לא ישוב לממלכה.

0 – פעמים לא עברה גרמניה את שלב הבתים. הגרמנים הפכו את הקלישאות לנכונות. אבל בעידן הפוסט מודרני, שגרמניה היא קיבוץ גלויות וחלק נכבד בסגל אינו גרמני אסלי, אלופת העולם שלוש פעמים עומדת על סף הדחה סנסציונית מבחינתה וגם למבחן מכונן – האם ניתן לחנך לגרמניות.

1 – לראשונה בגביע העולם מתמודדים אחד מול השני אחים בדם. ג'רום בואטנג וקווין פרינס בואטנג הם אחים מאותה אמא גרמניה ושניהם האחיינים של הלמוט ראהן, כובש השער לגרמניה בגמר 54'. קווין המקועקע גדל ב'גטו' הסתבך ובחר לשחק עבור גאנה. ג'רום, לעומתו, הוא ילד טוב ברלין. העלילה הסתבכה כאשר קווין פרינס, שבלאו הכי שנוא בגרמניה, פצע את באלק בגמר הגביע האנגלי והפך לאויב הציבור מספר אחת. במידה וישחק, אחיו השוטר בהגנה הגרמנית ינסה לעצור אותו בקרב על שמינית הגמר.

10 – אלג'יראים מתוך ה-11 שפתחו מול אנגליה הם ילידי צרפת. כמה שונים ומאוגדים מהמנופחים בטריקולור. אילו שחקנים כמו זיאני היו בוחרים להיות צרפתים, מועדונים כמו וולפסבורג ופורטסמות היו קטנים עליהם. אחרי ששמרה בפעם הראשונה מתוך שמונה משחקים על שער נקי במשחק מול אנגליה, אלג'יריה כמהה להיות הנבחרת הערבית השנייה שתנצח את ארה"ב במשחק סופר טעון.

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully