וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה עם ה-NBA?

22.6.2010 / 22:51

ההחלטה של ניצן חן להעביר את FOX לחבילת הבסיס אינה פיצוי הולם, אבל השאלה שנותרה פתוחה באמת היא שידורי ה-NBA

לא היה שום דבר מפתיע בהחלטה של יו"ר מועצת הכבלים והלווין ניצן חן, שלא לאפשר ללקוחות להתנתק מ-HOT ללא קנס בעקבות הורדת ESPN מחבילת הבסיס. חן בחן, שקל, התייעץ ולבסוף החליט להעביר את FOX לערוצי הבסיס, כביכול כפיצוי לחובבי הספורט האמריקאי.

כפי שכבר צוין כאן אתמול, מדובר בסמנטיקה ותו לא. ייתכן שבעקבות חיובה להעביר ללא תשלום מנויים מהממיר האנלוגי לדיגיטלי, ייגרם ל-HOT נזק כספי ולמראית עין הרגולטור פתר את הבעיה המשפטית ו"קנס" את HOT על הצעד. אלא שצדק, כמאמר הקלישאה, צריך גם להיעשות ולא רק להיראות. כל מי שצפה בעבר ב-ESPN ראה גם את FOX. מדובר בערוצים משלימים ולא חלופיים. FOX משדרת פחות ענפי ספורט, מתמקדת בגולף ולא מעבירה כלל שידורי NBA. כמה אנשים יעברו כעת מהממיר האנלוגי לדיגיטלי בעקבות ההודעה? לא יותר מדי, וסביר להניח שמי שכן יעשה זאת הוא לקוח שזיהה הזדמנות ולא אוהד אמיתי של ספורט אמריקאי.

אבל נניח, נניח שזה הפיתרון הכי סביר (זה לא, רק נניח), הבעיה הייתה ונשארה, כאמור, שידורי ה-NBA, וכאן אנו מגיעים לחלק המקומם באמת של הודעת מועצת הכבלים והלוויין. שימו לב לנוסח המעומעם הבא: "החלטה זו אינה גורעת ממחויבותה של HOT לעמוד בחובתה לשדר משחקי NBA כפי שחייבה אותה המועצה בעבר, כך, למשל, בערוץ 5 ישודרו עשרות משחקים מליגת ה- NBA ובנוסף ישודרו משחק האולסטאר כל סדרות הגמר האזוריות וסידרת הגמר".

איפה החידוש? מהם "עשרות משחקים מליגת ה-NBA?" עשרים, שלושים? האם מדובר בשני המשחקים שהייתה משדרת ESPN מדי שבוע, או שוב במשחקים של סקרמנטו האימתנית ועמרי כספי? האם ערוץ הספורט לא שידר את האולסטאר גם לפני כן? כשלא מדברים אלינו במספרים, מותר לנו לחשוד שלמרות הזמן שלקח לחן להגיע להחלטה ולמרות המחשבה שהשקיע, הוא חזר לנקודת ההתחלה ומצא את הפיתרון הגרוע ביותר. הנה מה שקיבלנו בשורה התחתונה: יורוספורט 2 עלה, ESPN ירד, FOX נשאר ואף אחד לא יודע איזה שינוי יגיע, אם בכלל, בשידורי ה-NBA.

את תוצאות הקמפיין הזה ניתן לסכם כאכזבה, אבל עלו בו נקודות שמעידות על יותר מחצי כוס מלאה. כמעט כל ידיעה שפורסמה בנושא גררה שרשרת תגובות, וקבוצת המחאה בפייסבוק שהקים חברי רועי בן עברי, מנוי HOT וצרכן ותיק ומסור של ספורט אמריקאי, תמנה בעתיד הקרוב מעל ל-500 חברים. זהו מסר ל-HOT, שחשבה שתעביר בקלות את המהלך, ולחן, שנתקל אף הוא בגלי מחאה מצד כלי תקשורת רבים. מעל לכל, זהו מסר ל-YES: עכשיו הזמן שלכם לקנות אותנו כדי שאנחנו נקנה אתכם.

* גילוי נאות: לוואלה! שיתוף פעולה עם YES. הכותב מנוי בחברת הלוויין ומממן את העסקה מכיסו הפרטי. אין לי שום מחויבות ל-YES מעבר להתקשרות החוזית עימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully