וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צדדים למטבע

22.6.2010 / 9:01

ספרד אמנם הבליטה במפתיע את משחק האגפים, אך לא השיגה את כמות השערים המיוחלת. המעקב הספרדי נמשך ומחכה לטורס

הרף

לתרגם את הפייבוריטיות לתואר

הקפיצה האחרונה

חמישה ימים ארוכים הפרידו בין שני משחקיה של נבחרת ספרד. שחקני אלופת אירופה הספיקו לחזות בקרקס הצרפתי המגוחך, ראו את האנגלים אובדי עצות מול אלג'יריה ומול התקשורת הנשכנית ולא יכלו להתעלם גם מהתיקו הסנסציוני שכפתה ניו זילנד על אלופת העולם איטליה. בניגוד לתחילת הטורניר, אז נטו בספרד לזלזל ביריבות בבית ח', הפעם הייתה מוכנות שיא שהגיעה מתוך הנחה שרק שער מהיר בפתיחה יסיר את הלחץ וימנע מה'לה רוחה' לצעוד אל אותו שביל ללא מוצא בו נבלעו אחיותיה האירופיות.

השער המיוחל אכן הגיע ממבצע אישי מבריק של דויד וייה ועל הספסל נשמו לרווחה, אולם המשימה השנייה שעמדה בפני הספרדים - שיפור הפרש השערים - לא הושלמה. ההחלטה המפתיעה של ויסנטה דל בוסקה להציב את חסוס נבאס בהרכב הפותח, הובילה לשינוי מסוים בסגנון המשחק הספרדי. שחקני הונדורס שהתכוננו למשחק המסירות המפורסם של הספרדים, ללחץ על הכדור ולמתפרצות מהאמצע, קיבלו לתדהמתם נבחרת שיזמה בעיקר מהאגפים, כשנבאס דוהר בימין ואילו וייה בורח שמאלה ומתחיל משם במהלכים המסוכנים. אז ספרד אכן השיגה כך שני שערים, אבל בשלב מסוים ריינאלדו רואדה הפיק לקחים, תיגבר את השמירה בצדדים והכריח את הספרדים לחזור למרכז.

ביום בו צ'אבי לא מצליח להשתלט על המשחק וצ'אבי אלונסו על תקן נוכח-נפקד, מתגלה שוב נחיצותו של אנדרס אינייסטה. הקשר היצירתי נעדר עקב פציעה ובלעדיו הנבחרת נראתה לעיתים חסרת רעיונות. גם צ'אבי יכול להעיד - החשיבות של אינייסטה לנבחרת מכרעת אף יותר מהשפעתו על ברצלונה. איתו, ספרד משחקת קבוצתי ומציגה ורסטיליות התקפית. בלעדיו, היא תלויה לא מעט (ואולי יותר מדי) ביכולת אישית שראשיתה באגפים. מול הונדורס ודומותיה זה מספיק, בהמשך לא ממש בטוח.

הניסיון הבא

בזמן שהיה בעיצומה של תקופת השיקום מהניתוח שעבר, הקפיד פרננדו טורס להדגיש עד כמה הוא מעוניין שנבחרת ספרד תשחק עם שני חלוצים, כשדויד וייה לצידו. אחרי משחק אחד בו עלה מהספסל ולא הצליח למנוע הפסד מביך לשוויץ, טורס הוזנק להרכב וקיבל את מבוקשו ב-4-4-2 הדינמי של דל בוסקה. וייה נע כל העת למרחב הפתוח באגף שמאל ופינה לטורס את האמצע - בדיוק כמו ש'אל ניניו' אוהב - אך חלוצה של ליברפול נראה כמו צל של עצמו. במקום ליהנות מהשיטה האהובה עליו ומול יריבה מזמינה כמו הונדורס, טורס החלוד סבל ודווקא וייה התברר כמרוויח העיקרי.

כשנבאס סחט פנדל בדקה ה-62, ציפו הספרדים לראות את טורס מסתער על הכדור ומתחנן בפני דל בוסקה כדי שיאפשר לו לבעוט ולהיכנס כמו שצריך לטורניר. אלא שהחלוץ בחר לקחת צעד אחורה, באקט שכל כולו חוסר ביטחון. כדי להגיע לשלבי ההכרעה - ועוד לפני כן, להבטיח את המקום בשמינית הגמר - הרוחוס זקוקים לטורס חד, אקטיבי ומריח שערים. כמו שקרלוס קיירוש המתין בסבלנות לשער של כריסטיאנו רונאלדו ולא ביצע חילוף למרות היתרון המבטיח של פורטוגל על צפון קוריאה, כך היה צריך לנהוג דל בוסקה עם טורס. לשמתחם של השניים, יש עוד צ'אנס ביום שישי, לפני שיהיה מאוחר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully