וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפסגת האולימפוס

22.6.2010 / 9:17

המשחק מול ארגנטינה יאפשר לואסיליס טורוסידיס למצב את מעמדו כשחקן העתיד של יוון, בדרך לשינוי תדמיתה של הנבחרת

סביר להניח שהערב ניפרד לשלום מנבחרת יוון, וזה הזמן לשים לב לשחקן הטוב ביותר שלה שיכול לפאר בעתיד הקרוב את שורות אחד ממועדוני הפאר באירופה. ואסיליס טורוסידיס עשוי לעניין אותנו גם בגלל שנפגוש אותו שוב במוקדמות יורו 2012. דרור קשטן מכיר אותו היטב מהמשחקים במוקדמות המונדיאל הנוכחי, אבל אז הוא עדיין לא היה כוכב הנבחרת היוונית.

בתום הטורניר בדרום אפריקה תשלים יוון תהליך של חילופי דורות, ושמות כמו גיורגוס קראגוניס ואנג'לוס חריסטיאס ייכנסו להיסטוריה. טורוסידיס, שחגג 25 יום לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל, הוא המנהיג הבלתי מעורער של הדור החדש.

את המונדיאל החל טורוסידיס ברגל שמאל וספג ביקורת על יכולת חלשה מאוד בהפסד לדרום קוריאה, אבל נגד ניגריה הוא היה אחד המצטיינים במגרש, וגם אחראי ישיר לשני האירועים שהכריעו את ההתמודדות והביא ליוונים את הנצחון הראשון בתולדותיהם בגביע העולם.

טורוסידיס פרץ לתודעת הסקאוטים ברחבי היבשת כבר בינואר 2007 כאשר עבר מקסאנטי הקטנה לאולימפיאקוס. הוא הפך לבורג מרכזי בקבוצת הפאר מפיראוס מיומו הראשון במדי האדומים, והוכיח את עצמו במגוון תפקידים - תחילה מגן-קשר שמאלי, ובהמשך גם מגן ימני ואפילו קשר אחורי, אם כי הוא פחות מחבב תפקיד זה שמגביל את הנטיות ההתקפיות שלו. היכולת הרב גונית של טורוסידיס לא מנוצלת בנבחרת, שם מעדיף אותו אוטו רהאגל באופן קבוע כשחקן האגף השמאלי, והתוצאות בדרך כלל חיוביות.

ביוון אין עוד שחקנים שמשלבים כוח פיזי ויכולת הגנתית משובחת עם מהירות, שליטה מעולה בכדור ונכונות מתמדת לצאת להתקפות מתפרצות. כאשר מוסיפים לכך גם את הנגיחה המצוינת שהופכת את טורוסידיס לנשק יעיל במצבים נייחים, מבינים שמדובר בכוכב שעשוי, עם גישה מתאימה, להצליח בליגה בכירה.

"נמאס לי להכחיש שמועות"

המחזרים באמת לא חסרים. באיירן מינכן ויובנטוס הביעו בו עניין לפני שנה, ובינואר כבר שלחו אותו הדיווחים בעיתונות הישר לליברפול, כאשר חברו היווני, הבלם סוטיריוס קיריאקוס, שיבח אותו רבות בפני רפא בניטס. בסופו של דבר, טורוסידיס עדיין רשום באולימפיאקוס, ואף האריך את חוזהו בקבוצה עד 2013. על מנת שכל הצדדים יהיו מרוצים, סכום השחרור שלו הועמד על 7 מיליון יורו בלבד, כך שקונה פוטנציאלי בקיץ בהחלט יכולה להרשות לעצמה מציאה מסוג זה. "אשקר אם אגיד שאני לא חולם לשחק מחוץ ליוון, ואני מאמין שזה יקרה בקרוב", אמר לאחרונה טורוסידיס. "נמאס לי כבר להכחיש שמועות על בסיס יומיומי".

גם בעידן בו המידע זמין לכל דורש, המונדיאל עדיין מהווה חלון ראווה חשוב. עם כל הכבוד להישג מול ניגריה, יהיה זה המשחק מול ארגנטינה שיכול להעמיד את טורוסידיס באור הזרקורים. הוא יצטריך להתמודד עם ליאו מסי שיבקר רבות באגף שהוא אחראי עליו, וגם ינסה לתקוף לאורך הקו השמאלי מול האבליסלסטה שיחסרו את חונאס גוטיירס המושעה - אם כי זה דווקא לא בהכרח יפגע במערך ההגנתי של מראדונה.

מול הניגרים הופרכה סוף סוף הסטיגמה לפיה יוון יודעת לשחק רק בונקר. אמנם מדובר במשחק מול נבחרת לא מזהירה שהתגוננה עם עשרה שחקנים, אבל 27 נסיונות בעיטה לשער זה לא דבר של מה בכך. אחרי ההדחה הצפויה, אמורה יוון להיבנות מחדש לקראת יורו 2012, ועם שחקנים כמו טורוסידיס ייתכן מאוד שסגנון המשחק שלה יעבור שינוי מהותי בהשוואה לעידן רהאגל. לתשומת ליבך, מסייה פרננדז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully