וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואת נשארת נאיבית שכמותך

21.6.2010 / 22:00

שגיב ברעם נזכר בסיפורים מבית אבא על צ'ילה מודל 1966 וחושש שההחמצות יעלו ללה רוחה בהדחה מהמונדיאל בגלל יחס שערים. מעקב הסוס השחור

הרף

לעלות לשמינית הגמר. אם תמנע התמודדות עם ברזיל, רבע הגמר יהפוך למטרה ראויה

הקפיצה האחרונה

זכרון צרוב אחד בתודעה של אוהדי הכדורגל הותיקים של צ'ילה גולש בזמן 44 שנים אחורה, למשחק נגד צפון קוריאה במונדיאל 1966. הלה רוחה הוליכה 0:1 החל מהדקה ה-26, אבל אז החלו שחקניה להתמקד במסירות עקב וכדומה, העדיפו ללהטט במקום לכבוש ושכחו להבטיח את הניצחון. האסייתים הענישו עם שער שוויון שתי דקות לסיום וצ'ילה פיספסה בדיעבד עלייה לשלב השני.

ביום שישי תוכל צ'ילה לסיים את דרכה במונדיאל וזאת למרות שצברה שני ניצחונות ושש נקודות ושיחקה כדורגל מרענן ושובה. הפסד לספרד, ביחד עם ניצחון שוויצרי על הונדורס כנראה ישלח את הנבחרת הנהדרת של מרסלו ביילסה הביתה בגלל שלמחזור האחרון היא מגיעה עם מאזן שערים מאוד מעורער של 0:2. לפעמים נראה שלפחות בדברים מסוימים לא הרבה השתנה ב-44 שנים.

כבר נגד הונדורס, או אם תרצו מול צפון קוריאה באותו משחק במידלסברו, הצ'יליאנים רשמו כמה החמצות מסמרות שיער ובמשך דקות ארוכות טיילו ברחבה של יריבתם החלשה, אבל לא מצאו לנכון לבעוט לשער. נגד שוויץ היו יכולים השחקנים באדום לכבוש לפחות עוד שני שערים ולשפר פלאים את יחס השערים שלהם לעומת זה של יריבתם לקראת ההמשך, אבל הסתפקו בעוד 0:1, תוצאה שהיא האנטיתזה ליכולת שהם הציגו בשני משחקיהם הראשונים במונדיאל.

תכלית זו גם מילת המפתח, אולי מילת הגנאי של צ'ילה מאז שנפתחו המשחקים בדרום אפריקה. במקום לכבוש עד עכשיו ארבעה או חמישה שערים, היא הסתפקה בשניים ובמחמאות על משחק יפהפה ומהנה. יכול מאוד להיות שהמחמאות הללו יהיו כל מה שיישאר לה ביום שישי.

הניסיון הבא

לאור המצב הלא מזהיר בעמודת יחס השערים, צ'ילה תהיה צריכה לסמוך על הונדורס שתכפה תיקו על שוויץ או לפחות תפסיד לה רק 1:0, אבל גם לכפות בעצמה תיקו על ספרד או להפסיד לה רק 1:0.

אלופת אירופה תגיע למשחק כשהיא עדיין בסכנת הדחה ממשית ומוחשית וכשהיא יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון תשלח אותה הביתה. צ'ילה תוכל להסתפק בתיקו, אבל אם יש משהו שהיא הוכיחה בתקופתו של מרסלו ביילסה זה שהיא פשוט לא יודעת לשחק בשביל להגן.

לאור העובדה שגם אם היא תלחץ לאחור עם שמונה שחקנים היא לא תצליח להתגונן כמו אחרות שראינו בטורניר, כי זה פשוט מנוגד לטבע שלה ולטבע של המאמן שלה, צ'ילה תצטרך לנסות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב, להתקיף עם חמישה ושישה שחקנים, גם נגד אלופת אירופה. לא להתחפש לנבחרת טקטית שמתגוננת 90 דקות ויוצאת למתפרצות, לא לנסות לשנות סגנון בשביל לחלץ נקודה. עם קורטוב של מזל וטונות של צדק, צ'ילה תמצא את עצמה בשמינית הגמר. דבר אחד בטוח, את ההזדמנויות אליהן היא תגיע מול איקר קסיאס כבר יהיה אסור לה להחמיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully