וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין ויינג הצ'יליאנים

21.6.2010 / 9:40

על אף שהם שונים לגמרי בבסיסם, השילוב בין מתיאס פרננדז וחורחה ואלדיביה מלא פוטנציאל. האם שוויץ תלמד זאת על בשרה?

מרסלו ביילסה הוא איש אמיץ. לפני פתיחת המונדיאל התלבט המאמן הארגנטיני של צ'ילה לגבי זהות הפליימייקר שלו. שני המועמדים, מתיאס פרננדז וחורחה ואלדיביה נחשבו לשחקנים שלא מסוגלים לשתף פעולה בנבחרת ומתחרים על משבצת אחת. עובדה – בשלוש שנותיו של ביילסה, הוא ניסה אותם ביחד בהרכב 5 פעמים בלבד, ובכל המקרים העסק הסתיים בהפסד. ביילסה אמנם מכור לסטטיסטיקה, אבל לא עד כדי כך. פציעתו של הסקורר הומברטו סואזו במשחק הידידות מול ישראל גרמה לביילסה לזרוק את ואלדיביה ופרננדס למערכה מול הונדורס, והפעם, לשם שינוי, זה עבד. צ'ילה הציגה משחק כייפי ומשוחרר, ושני הכוכבים, שמכירים זה את זה מצוין מהימים העליזים במדי קולו-קולו בתחילת הקריירה, פירגנו אחד לשני ללא הפסקה על המגרש.

מסלולי הקריירה של השניים שונים בתכלית. פרננדז בן ה-24 תמיד היה הילד הטוב והמחונן של הכדורגל הצ'יליאני, שנבחר לשחקן השנה בדרום אמריקה כבר בגיל 20. החלום הגדול שלו היה להצליח בקבוצת פאר אירופית, ולא לחינם נהג לומר: "בנות לא מעניינות אותי, ואני מתרכז אך ורק בכדורגל", כאשר נשאל על חייו הפרטיים. לפני 3 שנים הוא היה מאושר כאשר קולו-קולו מכרה אותו לויאריאל תמורת כ-9 מיליון יורו. מנואל פלגריני, מאמן הצוללת הצהובה דאז, ייעד אותו ליורשו של חואן רומן ריקלמה שנזרק מהקבוצה, אבל הציפיות המוגזמות הכריעו את הכשרון הצעיר. פרננדז, המכונה "מתיגול" בזכות מאזן הכיבוש נפלא בקולו-קולו, נעלם ממשחקים רבים מדי, לא הצליח לנווט את הקבוצה, וגם ממוצע השערים שלו ירד פלאים. בעת החתימה הכניסה ויאריאל לחוזהו סכום שחרור מטורף של 50 מיליון יורו. שנתיים בלבד לאחר מכן, ההבטחה האדירה לא מומשה, ופרננדז נמכר לספורטינג ליסבון בהפסד, תמורת 4 מיליון יורו בלבד. גם בפורטוגל הוא לא הבריק בלשון המעטה, סיים את העונה הכושלת של קבוצתו עם שלושה שערים, והגיע למונדיאל נחוש להוכיח שהוא עדיין מסוגל להפוך לכוכב גדול.

הגשמה עצמית מסוג זה ממש לא מעניינת את ואלדיביה בן ה-26. כל מה שהבחור רוצה זה לעשות חיים ולהרוויח כסף, ואם אפשר, אז לשלב בין השניים. כדורגל תמיד היה אצלו סוג של תחביב שהפך למקצוע, והוא לוקח את הדברים בקלות. זו הסיבה שהקריירה האירופית שלו התרסקה לחתיכות עוד לפני שהתחילה. לפני 6 שנים הושאל ואלדיביה מקולו-קולו לקבוצות קטנות מאוד באירופה - ראיו וייקאנו הספרדית וסרבט ז'נבה השוויצרית - ושתיהן זרקו אותו מהר מאוד בגלל בעיות משמעת. ואלדיביה אמנם גאון כדורגל, עם שליטה מדהימה בכדור וראיית משחק מרהיבה, אבל אימונים זה לא בדיוק הצד החזק שלו.

הנטיה לעשות שמח גרמה להתאחדות הצ'יליאנית להשעות אותו מהנבחרת ל-20 משחקים, על תקרית במחנה האימונים בקופה אמריקה ב-2007. מבחינתו, העבירה דווקא לא היתה חמורה כלל. "בסך הכל הגענו לארוחת בוקר במלון, זרקנו לחם וגבינה זה על זה, ואמרנו כמה דברים מטופשים לבחורה שעברה לידנו – זה הכל" סיפר ואלדיביה. כדי להמשיך ליהנות מהשמש, הוא חתם בפלמייראס ב-2006, שם הפך לאליל האוהדים וכונה "הקוסם". כעבור שנתיים הוא קפץ על המציאה הגדולה של חייו. אל-עין מהאמירויות הציעה לו חוזה של 17 מיליון יורו ל-4 שנים, והצ'יליאני לא יכול היה לבקש יותר מזה. רוב השחקנים מגיעים למפרץ הפרסי כדי להתעשר ללא מאמץ בשלהי הקריירה, אבל ל-ואלדיביה ממש לא היה אכפת לנסוע לשם כבר בגיל צעיר. בעונה שעברה הוא זכה בקלילות בתואר השחקן המצטיין בליגה, ועכשיו כל האוהדים באמירויות עוקבים בדריכות אחרי הקוסם שלהם בדרום אפריקה.

חזרתו האפשרית של סואזו, שכבר השתתף באימונים מלאים, עלולה לפגוע ברומן המחודש בין הפליימייקרים בהרכב, ואחד מהם עלול להישאר על הספסל. אבל עם ביילסה אף פעם אי אפשר לדעת, והוא בהחלט מסוגל ללכת על הרכב סופר-התקפי – הרי הנצחון של שווייץ על ספרד טרף את כל הקלפים בבית, ולצ'יליאנים ההרפתקנים אין ספק שהם חייבים לקחת 3 נקודות מהנבחרת של אוטמר היצפלד. בכל מקרה, עם פרננדז הרציני והביישן עם ואלדיביה השמח והבליין, ועל אחת כמה וכמה עם שניהם גם יחדיו, משעמם זה לא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully