וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווינסי דובי מועמד למכבי תל אביב

20.6.2010 / 17:00

שמו של הגארד ששיחק בעבר בסקרמנטו הוזכר כמועמד לצהובים. גם עומאר קוק על הכוונת. שארפ חתם לעונה נוספת

לאחר שחיזקה את השלד הישראלי, עם החתמתם של אלישי כדיר וטל בורשטיין, עוברת מכבי תל אביב להתחמש במספר שחקנים זרים. מילאן מצ'וואן וריצ'ארד הנדריקס הם המועמדים המועדפים בשלב זה לעמדות הפנים. כעת מסתמן כי לפחות אחד משניהם יוחתם. בקו האחורי, לעומת זאת, עלו שני שמות חדשים: האחד, שכמעט ונחת בקבוצה לפני שנתיים, הוא הרכז עומאר קוק (28, 1.86), ששוחרר אתמול (שבת) ממלאגה. בעונה החולפת העמיד קוק ממוצעים של 9.7 נקודות, 1.8 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים ו-1.2 חטיפות ביורוליג, לצד 8.6 נקודות, 1.4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בליגה הספרדית החזקה.

שם מעניין אחר שעלה באחרונה הוא קווינסי דובי (26, 1.91), שחקנה של דרושפקה בעונה החולפת ומלך הסלים בליגה הטורקית. דובי הוא אמריקאי יליד ניו-יורק, שקיבל החודש אזרחות מונטנגרית (ישחק במדי נבחרת מונטנגרו במוקדמות אליפות אירופה, שם תפגוש את נבחרת ישראל). את קריירת המכללות העביר הגארד במדי מכללת רטגרס בניו-ג'רזי, ואת עונתו השלישית והאחרונה במכללה סיים כקלעי השישי בטיבו בליגת הקולג'ים, עם ממוצע של 25.4 נקודות למשחק. בדראפט 2006 נבחר דובי במקום ה-16 בידי סקרמנטו קינגס, במדיה שיחק שנתיים וחצי, אך לא פרץ. לאחר מכן עבר לחצי עונה בליגת הפיתוח. בקיץ שעבר הספיק לחתום בטורונטו ראפטורס, אולם נחתך עם תחילת העונה. בנובמבר חתם בדרושפקה, במדיה העמיד ממוצעים מפלצתיים של 23.6 נקודות, 4.9 אסיסטים ו-3.2 חטיפות. למרות זאת, סיימה קבוצתו במקום האחרון בליגה וירדה לליגת המשנה.

דובי נחשב לסקורר משובח, שמסוגל למצוא את הטבעת כמעט מכל פינה במגרש. הוא מועמד לעמדת הסקנד-גארד. עם זאת, יש לציין כי במכבי עדיין ממתינים לשאראס יאסיקביצ'יוס. אתמול הודיעה פנאתינייקוס כי לא תאריך את חוזהו של הליטאי בשכרו הנוכחי, אם כי ייתכן שתציע לו להמשיך בחוזה נמוך יותר. אם תוותר לחלוטין על שירותיו, יאסיקביצ'יוס עשוי בהחלט לשוב לקדנציה נוספת בישראל.

במקביל, מכבי צריכה לקבל בימים הקרובים החלטות באשר למספר שחקנים מקומיים. דיוויד בלות'נטאל סיים את חוזהו, ועד לראשון ביולי תצטרך מכבי להודיע לו האם היא מממשת את האופציה עליו. במידה והתשובה תהיה חיובית, תעמוד עלותו בעונה הבאה על כ-750,000 דולר ברוטו. כמו כן תוכל מכבי להשתחרר מחוזהו של רביב לימונד עד ה-30.6, אך אם תודיע כי היא מוותרת על שירותיו, היא תצטרך לפצותו ב-35,000 דולר. אם ימשיך, תגיע עלותו של לימונד לכ-475,000 דולר.

דרק שארפ ממשיך

קפטן מכבי תל אביב, דרק שארפ (39), חתם בקבוצה לעונה נוספת, שתהיה ה-15 שלו במועדון. "ההחלטה שדרק ימשיך הייתה אחת ההחלטות הכי קלות שהייתי צריך לקבל, היה לי ברור לחלוטין ששארפ חייב להישאר בקבוצה", מסר מאמן הקבוצה, דיוויד בלאט.

"דרק הוא אישיות שמסמלת את כל מה שאנחנו רוצים לראות משחקנים - יכולת, אופי, יציבות, המשכיות, ווינריות, אמביציה, זיקה למסורת ולסמל", הוסיף בלאט ושיבח. "לאורך כל השנים חשב בראש ובראשונה על טובת הקבוצה ולעולם לא על עצמו, למרות שבאופן אישי הוא חתום על לא מעט מההצלחות הכי גדולות של המועדון. הוא אהוב על כולם - השחקנים, הצוות, ההנהלה והאוהדים - ואני בטוח שהוא יתרום לנו המון העונה גם על המגרש וגם מחוצה לו".

שארפ, שבפתיחת העונה הקרובה יחגוג יום הולדת 39, זכה עם מכבי ב-12 אליפויות, 10 גביעי מדינה ושלושה גביעי אירופה. הוא קלע במדי מכבי תל אביב 1,740 נקודות באירופה - שביעי ברשימת הקלעים של הקבוצה באירופה בכל הזמנים - והוא הראשון מבין השחקנים הפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully