וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אזרחות, תראו נאמנות

20.6.2010 / 7:30

סוגיית המתאזרחים הארגנטינאים מערערת את פרגוואי. לחלוץ לוקאס באריוס יש את היכולת להשתיק את כולם - עם שערים

סוגיית המתאזרחים הארגנטינאים בסגל של פרגוואי, ויש שלושה כאלה, זכתה לאחרונה לדיון תקשורתי נרחב, בעיקר בעקבות התבטאותו של ג'ונתן סנטאנה שלא התבייש להצהיר: "לעולם לא אוכל להרגיש פרגוואי". תגובות נזעמות של פרשנים ועיתונאים דרשו לנפות אותו מהסגל, וכעת יש תחושה ש"הארגנטינאים" צריכים להוכיח את עצמם בדרום אפריקה יותר מכולם.

אוהדי נבחרת אלבירוחה הגאים אולי לא מתים על המתאזרחים, אך נגד לוקאס באריוס לא יכולות להיות טענות מיוחדות. נכון, החלוץ בן ה-25 נולד בפרברי בואנוס-איירס, ובמשך תקופה ארוכה, למעשה עד לפני חודשים ספורים, חלם ללבוש את החולצה בפסי תכלת-לבן. הוא התאזרח בפרווגאי רק לפני חודשיים, בדיוק בזמן כדי להשתתף במונדיאל, וזו היתה המטרה המוצהרת שלו. מצד שני, זיקתו למדינה ברורה. אמו של באריוס פרגוואית שהתחתנה עם ארגנטינאי, כך שגם אם הוא עדיין לא מרגיש חלק אינטגרלי מהחבר'ה בחדר ההלבשה, הוא בוודאי לא נטע זר. "אני גאה מאוד לייצג את נבחרת המדינה בה נולדה אמי. זו לא היתה החלטה קלה, אבל היא ללא ספק נכונה. אעשה הכל כדי שנהיה הפתעת המונדיאל, ואנחנו מסוגלים לכך. יש לנו סגל נפלא, בעיקר בהתקפה" הצהיר לוקאס לפני הטורניר.

ההחלטה של באריוס, שנעשתה לבקשתו של מאמן הנבחרת, חרארדו מרטינו הארגנטינאי, באה לפרגוואים בול בזמן. החלוץ המזוהה ביותר עם הנבחרת בשנים האחרונות, רוקה סנטה קרוז, עבר עונה רצופת פציעות על ספסל מנצ'סטר סיטי ורחוק מאוד מכושרו האופטימלי. אוסקר קרדוסו, הסקורר המדהים של בנפיקה שסיים את העונה עם 38 שערים בכל המסגרות, נפצע בעיתוי אומלל לקראת סיומה, וגם שיתופו לדקות ספורות במשחק הראשון מול איטליה הוא בגדר נס רפואי. נלסון ואלדז הוא אמנם חלוץ פעלתן ומשקיען, אך אחוז ניצול המצבים שלו קטסטרופלי. על סלבאדור קבאניאס שעדיין מתאושש מכדור שנורה בראשו בינואר מיותר אפילו לדבר, כדי לא לתסכל את הפרגוואים יתר על המידה. באריוס, שמגיע לטורניר בכושר שיא עם המון חוצפה חיובית, יכול לספק תרופה לכל הצרות.

לא מפחד מאתגרים

יורגן קלופ, מאמן דורטמונד, ניחן בכשרון נפלא לזיהוי עסקאות משתלמות שמביאות לו שחקנים איכותיים במחיר מבצע. לפני שנה הוא שילם כ-4 מיליון יורו בלבד תמורת באריוס שסיפק ממוצע של כמעט שער למשחק במשך שנה וחצי בקולו-קולו הצ'יליאנית, וקיבל חלוץ ענק. העונה הראשונה של לוקאס בבונדסליגה הסתיימה עם 19 שערים (המאזן השלישי בטיבו בגרמניה) ו-5 בישולים, וקלופ לא יכול היה לבקש ממנו יותר. באריוס הוא חלוץ נייד מאוד, מהיר, חזק, עם משחק ראש משובח, בעיטה קטלנית ברגל ימין, והכי חשוב – ללא פחד מאתגרים. הניתור הנפלא ויכולת ההתגנבות לתוך הרחבה מזכירים חתול גדול, ולא סתם קיבל באריוס את הכינוי "הפנתר".

הקריירה הבינלאומית של לוקאס נפתחה באופן חלומי - הוא הבקיע בכל שלושת משחקי ההכנה לקראת המונדיאל, מול אירלנד, חוף השנהב ויוון, וביסס את מעמדו בהרכב של מרטינו. במשחק הראשון מול איטליה הוא רץ המון, אבל לא קיבל הזדמנות להוכיח את כישוריו, בעיקר כי נבחרתו התרכזה בהגנה. היום, מול סלובקיה שלא הצליחה להתגונן כראוי אפילו הנגיחות של ניו זילנד, זה כבר יהיה סיפור אחר. אז אולי זה נראה לכם סתם משחק לא אטרקטיבי ביום ראשון בצהריים, אך אם באריוס ימצה אפילו חלק מהפוטנציאל העצום שלו, הוא יהפוך את ההתמודדות לחגיגה של ממש.

לא נגזים אם נאמר שהצטיינות בדרום אפריקה עשויה להפוך את באריוס לאחד השמות הלוהטים בשוק ההעברות בקיץ. מילאן כבר הביעה עניין רב מאוד בפנתר, כמחליפו האפשרי של פאטו שעלול לעזוב, אבל דורטמונד קיבלה תיאבון והצהירה כי תשחרר אותו רק תמורת 30 מיליון יורו. מובן לחלוטין שזו הגזמה פראית, אך אין ספק שאם וכאשר יעזוב לוקאס את גרמניה, תעשה עליו בורוסיה קופה יפה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully