וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ESPN חיונית למעקב אחרי שחקנים"

19.6.2010 / 20:34

מאמן מכבי חיפה אלעד חסין על הניתוק הצפוי של ESPN מ-HOT. אורי קוקיה: "זו אבידה". ההחלטה: בתחילת השבוע

דיון בנוכחות ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נציגי ESPN ונציגי HOT שעסק בפרידה הצפויה של HOT מ-ESPN התקיים ביום חמישי האחרון. המועצה לא יכולה למנוע מ-HOT לנתק את הערוץ, אולם על פי החלטתו של חן, ייקבע האם תחויב רשת הכבלים לאפשר ללקוחותיה להתנתק בשל הרעת תנאים. כזכור, בתחילת השבוע שעבר נודע לוואלה! כי HOT מתעתדת להוריד את ESPN מחבילת ערוצי הבסיס ולהעלות את ערוץ יורוספורט 2 כחלופה. חן הקשיב לטיעונים וצפוי למסור ביום ראשון או שני את החלטתו בנושא.

בנוסף לפגיעה בקהל אוהדי הספורט האמריקאי, צפויה הורדתו של ESPN לגרום גם לנזקים מקצועיים בכדורסל הישראלי במיוחד. מאמן מכבי חיפה אלעד חסין מסביר: "בנוסף להנאה שמפיקים חובבי הפוטבול והכדורסל, כמאמן, ESPN אפשר לי לעקוב אחרי שחקני מכללות. חשוב לזכור שמלבד NBA וכדורסל מכללות, הערוץ משדר גם משחקי יורוליג בימי שישי".

קורי קאר, שחקנה של אליצור אשקלון שחי בארץ כעשר שנים והיום אזרח ישראלי, מסביר: "ESPN היא אחת הסיבות שזרים מגיעים לכאן, משום שאתה לא מקבל את זה בהרבה מדינות אחרות. אין פה יותר מדי רשתות ספורט אמריקאי, וחבל שהם מתכוונים לשים את יורוספורט 2 במקום. בסתיו, כשמשדרים פוטבול, כדורסל וכדורסל מכללות, זו הדרך היחידה של אמריקאים שנמצאים כאן להישאר מחוברים, ואני יודע שיש קהילה אנגלוסכסית לא קטנה בישראל. אני רק יכול להגיד שאני מתנגד למהלך הזה ב-1,000 אחוז". גם סטנלי "שן זהב" ברנדי משחק כבר עשר שנים בישראל בשתי הליגות הבכירות, והוא קצת פחות פוליטיקלי קורקט: "מעולם לא ראיתי מדינה כל כך אנוכית, הכל פה נוגע למקומיים. אם יורידו את הערוץ, זו תהיה פגיעה קשה בזרים שמגיעים לכאן ורוצים להמשיך לטעום מהתרבות שלהם".

בניגוד אליהם, שחקן הפועל ירושלים אורי קוקיה נולד בארץ, אבל גם הוא ירגיש היטב את חסרונו של ESPN: "אני יכול להעיד על עצמי, כאחד שגדל על הספורט האמריקאי, שבשבילי הערוץ הוא אחד הדברים היותר טובים בטלוויזיה", אומר קוקיה, "בין אם זו האפשרות לעקוב אחרי בייסבול לאורך כל העונה, לראות NBA, פוטבול אמריקאי וכדורסל מכללות, בנוסף למהדורת חדשות הספורט האגדית. רמת הכיסוי ואינטנסיביות היא משהו שאי אפשר למצוא בשום ערוץ אחר. מלבדי, אני בטוח שיש עוד הרבה עכברי ספורט שעוקבים ורואים, במיוחד מאמנים ובעיקר עוזרי מאמנים שמקליטים, רואים ויכולים להכיר טוב יותר את שוק השחקנים שמסתובב במכללות ובכדורסל האמריקאי.

"אין לי ספק ששום ערוץ אחר, טוב ככל שיהיה, לא ייתן לנו את האפשרות לראות את כל אותם אירועים. ייתכן שנקבל שידורים נרחבים יותר של ענפי ספורט מסוימים, אבל אני בטוח שאותם ענפים משודרים בערוצי הספורט הקיימים במינונים שונים. לפחות מבחינתי, ירידת ESPN מלוח השידורים היא אבידה ואכזבה גדולה מאוד. אני לא בקיא בכל התהליכים ובמה שמתרחש, אבל אני בטוח שאפשר למצוא פתרון שיאפשר לרבים שכן צופים ונהנים ממשהו ייחודי".

davidr@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully