וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן להשתמש בכל הארסנל

17.6.2010 / 7:02

אבו דיאבי היה נקודת האור של צרפת במונדיאל עד כה, ומול מקסיקו יצטרך קשר התותחנים לממש את מלוא הפוטנציאל שלו

למונדיאל הקודם זומן פרנק ריברי ברגע האחרון.למרות שסיים עונה נהדרת בליגה, אף אחד לא חשב שקשר מארסיי ימצא את מקומו בהרכב נבחרת הטריקולור, שנשלט לחלוטין על ידי זינדין זידאן. את הופעת הבכורה במדים הלאומיים ערך ריברי רק שבועיים לפני תחילת הטורניר, כשנכנס לדקות ספורות במשחק אימון נגד מקסיקו, וזה בערך התפקיד שהפרשנים ייעדו לו. המאמן ריימונד דומנק אולי עשה המון שטויות בקדנציה השערורייתית שלו כמאמן נבחרת צרפת, אך במונדיאל בגרמניה הוא היה אחראי לאחת ההברקות הגדולות כשזרק את הקשר המוכשר להרכב. ריברי, מצידו, הרגיש שם כמו דג במים, ועוד לפני שריקת הסיום בגמר השתדרג למעמד של כוכב על בקנה מידה עולמי.

זה בדיוק התסריט עליו חולם אבו דיאבי בימים אלה. עד לא מזמן, דומנק פשוט לא ספר אותו. אמנם הוא שותף לפני שלוש שנים בשני משחקים במוקדמות יורו 2008, אך לאחר מכן התקדמותו המהירה בארסנל זכתה להתעלמות מוחלטת מצד מאמן צרפת. ואז, באופן לא צפוי, הגישה השתנתה. דיאבי נכלל במפתיע בסגל הצרפתי למונדיאל, וזה לא נעצר שם. התנהגות לא ראויה של פלורן מאלודה באימון המסכם לפני המשחק מול אורוגוואי גרמה לניפויו מההרכב, וקשר התותחנים קיבל את המפתחות מהדקה הראשונה.

דיאבי לקח את ההזדמנות בשתי הידיים, והיה השחקן הצרפתי הטוב ביותר על המגרש בערב הפתיחה. זה לא אומר שהוא הצטיין יתר על המידה במשחק חלש להחריד של שתי הנבחרות, אך רוב המהלכים הטובים של הצרפתים החלו בו. דיאבי הוא שחקן שמשתדל תמיד לחשוב באופן יצירתי. למרות שלעולם לא יוכל להיות פליימייקר קלאסי, הוא משחק עם ראש מורם כאשר הכדור ברגליו, ומחפש את האופציה המסוכנת ביותר במקום מסירת רוחב סתמית במרכז המגרש.

האס של ונגר

כאשר החל דיאבי את הקריירה באוקזר, ניהלו צ'לסי וארסנל קרב עיקש על החתמתו. דיאבי היה זה שהכריע את ההתמודדות ובחר בתותחנים, מסיבה אחת פשוטה. "העדפנו את ארסן ונגר על ז'וזה מוריניו" אמר רוז'ה בולי, סוכנו של דיאבי ואחיו של באזיל בולי, בלם העבר המפורסם של מארסיי. למרות שמדובר בשחקן קשוח שעושה הרבה עבודה שחורה ומפשל בעבירות גסות מדי פעם, הלב של דיאבי נוטה למשחק טכני והתקפי.

בארסנל הוא סומן מיומו הראשון כיורשו של פטריק ויירה, אך בפועל הוא מביא איכויות נוספות. לדיאבי שליטה ייחודית בכדור, וצעדים ארוכים ומהירים שהופכים אותו לנשק קטלני בהתקפות מתפרצות. קחו למשל את השער מול אסטון וילה בעונה שעברה – דיאבי החל את המהלך בהטעיה מדהימה עם העקב במחצית המגרש שלו, ודהר לאורך האגף כדי לסיים בטיל לחיבורים מזווית קשה. מעטים השחקנים שמסוגלים לשחזר מבצע כזה.

בזמן שססק פברגאס היה פצוע באמצע העונה החולפת, לקח דיאבי את המנהיגות והוביל את ארסנל לרצף ניצחונות. כעת, כשהקפטן הקטלאני צפוי להימכר לברצלונה, טוענים עיתונאים רבים באנגליה שהמכה לקבוצתו של ונגר תהיה משמעותית פחות אם דיאבי ימלא חלק מתפקידיו. יחד עם כשרונות צעירים כמו ג'ק ווילשיר שיחזור מהשאלה בבולטון, אבו בהחלט מסוגל לכך.

אלא שלא הכל ורוד. דיאבי אמנם בלט בשורות הצרפתים מול אורוגוואי לפני ההפסקה, אך במחצית השניה גם הוא הלך לאיבוד בים של בינוניות. הערב נגד מקסיקו זקוקה נבחרתו לשיפור נוסף ביכולת שלו, במשחק שצפוי להיות קשה במיוחד. כשריברי נראה כבוי ומתוסכל, גובו לא מתאים למעמד, וז'רמי טולאלן עוסק במשימות הגנתיות בלבד, חייב דיאבי לקחת את הנבחרת על עצמו בהופעתו השביעית בלבד בקריירה במדים הלאומיים. אם יעמוד במשימה, תקדים ריברי יחזור על עצמו, ובסיום המונדיאל נוכל להכריז באופן חד משמעי על לידתו של סופרסטאר צרפתי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully