וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חלוצים, אין שערים

גילי ורמוט

16.6.2010 / 20:39

מה הטעם בלהניע כדור עם חמישה קשרים אם השליטה במשחק לא מובילה למצבים ליד השער? גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל, ראה את ספרד האימפוטנטית מתקשה מול שוויץ, ומבקש: תנו לנו עוד חלוצים, ועוד שערים

ספרד לא עלתה שאננה למשחק מול שוויץ. היא גם לא עלתה שחצנית. ראו עליהם שהם רצו מאוד לנצח, אבל הבעיה שלה הייתה במערך. ויסנטה דל בוסקה פתח עם חמישה קשרים וחלוץ אחד בלבד, במערך 1:5:4, וזה פגע בה. דויד וייה היה בודד ברחבה, ובכל פעם שהוא קיבל כדור התנפלו עליו שני בלמים שוויצרים. הנוכחות ברחבה הייתה קטנה מדי. גם אם ספרד שלטה באופן מוחלט במשחק, היא כמעט לא הגיעה למצבי הבקעה. החזקה בכדור לא מספיקה כדי לנצח משחקים. שוויץ ניצלה את זה היטב, התגוננה בצורה חזקה ונחושה, ועקצה במתפרצת.

חמשת הקשרים של ספרד הניעו את הכדור מצוין, אבל ללא תכלית. צ'אבי, צ'אבי אלונסו, דויד סילבה ואנדרס אינייסטה הם כולם שחקנים שאוהבים לקבל את הכדור לרגל. הם החזיקו בכדור, התמסרו בלי הפרעה, אבל לא סיכנו את השער. המצב הכי מסוכן של ספרד במחצית הראשונה היה בכלל מהזדמנות של פיקה, שחקן הגנה. במחצית השנייה דל בוסקה שינה את המערך, אבל זה היה קצת מאוחר מדי. עם ארבעה קשרים ושני חלוצים, ספרד נראתה הרבה יותר מסוכנת, כשחסוס נבאס ופרננדו טורס נכנסו במקום בוסקטס ודויד סילבה. היו לה הרבה יותר שחקנים ברחבה, היא סיכנה יותר את השער והגיעה למצבים, אבל עדיין היה חסר לה מחץ. הבעיה שלה הייתה שטורס, שמתקשה להתאושש מהפציעה, עדיין חלוד.

קשה לפצח הגנה צפופה וחזקה כמו של שוויץ. הם התגוננו בכל הכוח, חזרו לעמדות, הפגינו משמעת טקטית ועמדו בכל התוכניות המוקדמות. התקפה מתפרצת אחת קטלנית הספיקה להם כדי לגנוב ניצחון ולעשות סנסציה. יש להם מאמן חכם ומנוסה כמו אוטמר היצפלד, שידע בדיוק מה צריך לעשות. למרות זאת, אם ספרד הייתה כובשת במחצית הראשונה, זה היה מאלץ את שוויץ לפתוח קצת את המשחק והכל היה נראה אחרת. חבל שדל בוסקה פתח עם חמישה קשרים, כי גם עם ארבעה קשרים הוא היה שולט במשחק ומניע את הכדור בלי בעיה.

ברור שמבחינת אוהד כדורגל ניטרלי, שמסתכל מהצד על המשחק, זה לא נעים לראות את המגננה של שוויץ, אבל הם מבחינתם מחויבים לאוהדים שלהם וחושבים רק על תוצאה. מאכזב לראות משחקים עם מעט מצבים, כשקבוצה אחת שולטת באופן מוחלט והקבוצה השנייה מתגוננת, אבל יש מאמנים שזו השיטה שלהם וזו דרך הפעולה שלהם. היצפלד התאים את עצמו ליריבה שלו, והתמקד בהגנה. אני באופן אישי תמיד בעד ללחוץ ולהתקיף, גם אם הקבוצה שלך פחות טובה. בדרך כלל קבוצות שרק מתגוננות משלמות בסופו של דבר את המחיר, אבל היום זה לא קרה. בשורה התחתונה, למרות שהניצחון של שוויץ עשה סלט בבית, אני עדיין מאמין שספרד וצ'ילה יעלו לשמינית הגמר.

מה יהיה עם הגולים?

זה היה המשחק שסגר את הסיבוב הראשון של המשחקים, ולמרות שהרמה הייתה סבירה, היה חסר עניין. אפשר להבין את זה. בהתחלה יש את המתח הראשוני, הנבחרות בעיקר פוחדות להפסיד, וכך קיבלנו משחקים מערכים זהירים, עם הגנות צפופות, מעט מאוד שערים, וכמעט בלי מצבים ליד השער. אבל אני מאמין שמעכשיו זה ישתנה. עכשיו, בסיבוב השני, יש נבחרות שעולות למשחק בידיעה שהן חייבות לנצח, מה שיאלץ אותן לתקוף. המשחקים יהיו יותר פתוחים, השחקנים פחות יתרגשו, ואני מקווה, מאוד מקווה, שמעכשיו גם יהיו יותר שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully