וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן להיות רלוונטיים

16.6.2010 / 10:50

מספר הצופים שיינזקו מהמהלך של HOT להוריד את ESPN אינו גדול, וזה בדיוק המקום שלהם להוכיח שצריך לספור אותם

הטור הזה מחייב גילוי נאות: לוואלה! יש שיתוף פעולה עם YES וכותב שורות אלה מנוי בחברת הלוויין. אלא שאין בכך כדי לגרוע מהעובדות היבשות: החל מה-1 ביולי תנתק HOT את ערוץ ESPN, וזה אומר שלחובבי הספורט האמריקאי שירצו לצפות בפוטבול, בבייסבול, ב-NBA, בכדורסל מכללות ובספורט סנטר יהיו שתי אפשרויות: או ב-YES או בכלל לא. זה אולי נשמע מפתיע, אבל יש כאלה שלא רואים תוכניות ריאליטי וכל עולמם הטלוויזיוני מסתכם בערוצי הספורט. מבחינתם, הסרתו של ערוץ נישה כל כך חזק הוא מכה אנושה לחוויית הצפייה, מהלך שהופך את העסקה שעליה חתמו עם חברת הכבלים לבלתי כדאית בעליל.

לפני חצי שנה החליטו שתי החברות להסיר את ערוץ הולמרק באופן חד צדדי. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן פסק לאחר בחינת המקרה כי מדובר בהרעת התנאים של הלקוח, ובשל כך אפשר לצרכנים להתנתק ללא תשלום קנס בתוך שלושים יום. ב-HOT, להם לא השתלם החוזה עם ESPN בשל אחוזי צפייה נמוכים, הפיקו לקחים מהמקרה והוסיפו ערוץ אחר, יורוספורט 2, במקומו. לכאורה, מדובר בתחליף נאות – ערוץ תמורת ערוץ, תכני ספורט עבור תכני ספורט. אלא שבנוסף לטניס, טריאתלון ותחרות האיש החזק (שיש גם ב-ESPN), יורוספורט 2 נותן גם כדורגל וכדורסל, אופניים וכיו"ב. פוטבול או בייסבול לא תמצאו בו. תוסיפו לכך את העובדה ש-ESPN הוא ערוץ שבגלל הפרשי השעות פעיל רק בלילה, בעוד החלופה מספקת תכנים משמעותיים בשעות הנוחות של היממה, ותקבלו מהלך הגיוני מבחינת HOT.

כך ששוב – לכאורה, HOT כיסתה את עצמה מבחינה חוקית, אולם התכנים אינם אותם תכנים, ועל כך יצטרך חן שוב לתת את הדעת. גם אם השיקול העסקי נכון, חן יכריע האם יש פה הרעת תנאים עבור מספר המנויים, זעום ככל שיהיה, שלא מרוצה מהשינוי (ויש כאלה). תגובתו הראשונית לאחר פרסום הידיעה הייתה "המועצה בוחנת את הבקשות בשבע עיניים, ורק לאחר שתשתכנע כי מדובר בערוץ חלופי הולם, תחליט אם לאפשר למנויים להתנתק ללא קנס". תגובה נוספת של חן לא ניתן היה להשיג ביממה האחרונה.

בעוד בייסבול הוא ספורט שמורכב ברובו מקהילה אנגלוסקסית ובאמת אין לו תומכים רבים, פוטבול הוא ענף מתפתח שצובר יותר ויותר אוהדים במהלך השנים. אם בעבר הוא נתפס כמנת חלקם של הייטקיסטים אובר-מתוחכמים, היום ניתן לדבר על המשחק הקשוח גם בשיחות סלון. גם לכדורסל המכללות יש קהל, במיוחד במהלך "מרץ המשוגע". על NBA בכלל לא צריך להרחיב, כש-ESPN מעבירה דרך קבע שני שידורים חיים בשבוע במהלך העונה ואת סדרות הפלייאוף, כולל גמרי החטיבות. על הכמות והאיכות של הקהל הזה קשה להתווכח.

חובבי הספורט האמריקאי תמיד ראו את עצמם כחלק משמורה. הם מתעלמים דרך קבע מטוקבקים בנוסח "את מי זה מעניין בכלל?" ומסתבר שלפי הנתונים שמציגה HOT והלהיטות שלה לוותר על ESPN, זה אכן לא מעניין יותר מדי אנשים. לכן, זה בדיוק הזמן של הצרכנים הללו להשיב מלחמה. לאורך השנים פיתח הקהל הישראלי תכונה נלוזה של יבבנות חסרת תוחלת לצד כניעה לערוצים בתשלום. אולי הצעד של HOT הוא דווקא בשורה טובה, כי הוא פותח את צוהר הרלוונטיות שלו זקוקים תומכי הערוץ. עכשיו דיבורים ועצלנות כבר לא יעזרו. ייקח כמה שייקח, כל החוקים הקודמים בטלים - זה הזמן להתנתק.

Davidr@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • espn
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully