וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידי האלוהים

16.6.2010 / 9:14

הדייגו של נבחרת שוויץ הוא השוער בנאליו, אחד מהטובים בעולם בתפקידו, שמשימתו הראשונה במונדיאל היא לעצור את ספרד

את המונדיאל הקודם סיימה שווייץ עם שיא מוזר במיוחד – היא הפכה לנבחרת היחידה בהיסטוריה שלא ספגה אף שער בטורניר, ובכל זאת הודחה כבר בשמינית הגמר. השוער שאחראי להישג, פסקאל צוברבולר, דווקא מעולם לא נחשב לאליל גדול בארצו, ומשך ביקורת נוקבת אפילו אחרי ששמר על רשת נקייה. ליורשו בין הקורות של שווייץ אין בעיות מהסוג הזה. דייגו בנאליו הוא לא רק התקווה הגדולה של המאמן אוטמר היצפלד בדרום אפריקה. למעשה, מדובר בשוער עם פוטנציאל להפוך לאחד הטובים בעולם, והמבחן הראשון במונדיאל לא יכול להיות קשה יותר – דייגו צריך לעצור במו ידיו את ספרד.

סיפור הקריירה של בנאליו מעניין במיוחד. הוא שיחק בקבוצות הילדים כחלוץ, עד שאחד מהמאמנים ניסה להעמיד אותו בשער. כבר בגיל 17 הוחתם הכישרון הצעיר על ידי גראסהופרס, אך מיעט לשחק וחיכה להזדמנות בסבלנות. שטוטגרט החליטה לצרף אותו לשורותיה ב-2002, אבל המאמן פליקס מגאת ייעד לו את משבצת השוער השלישי, ובמשך שלוש שנים הסתפק בנאליו במשחקים בקבוצת המילואים בליגה השלישית. בקיץ 2005 מאס השווייצרי במצב, וסוכנו מצא לו בית חם בנסיונאל הפורטוגלית באי הנופש מדיירה, קבוצתו הראשונה של כריסטיאנו רונאלדו.

אחרי שהצליח לצבור סוף סוף ניסיון על בסיס שבועי, הופתע בנאליו לקבל טלפון ממגאת בינואר 2008. המאמן זכר את השוער הצעיר שהשקיע באימונים ולא התלונן על מעמדו בקבוצה, המשיך לעקוב אחרי התקדמותו והציע לו להצטרף לוולפסבורג – הפעם כשוער הראשון. השידוך התברר כחלומי מהרגע הראשון. כאשר הגיע בנאליו לשורות הזאבים, הם השתרכו בתחתית הבונדסליגה. ליכולתו יוצאת הדופן בשער הייתה תרומה לא מבוטלת לסיבוב שני מעולה שהקפיץ את וולפסבורג למקום החמישי ולהעפלה לגביע אופ"א.

כעבור שנה חגגו הזאבים אליפות היסטורית וסנסציונית. את רוב הכותרות גרפו צמד החלוצים, אדין דז'קו וגראפית, והפליימייקר זבזדאן מיסימוביץ', אך גם בנאליו זכה להערכה מצד האוהדים והתקשורת. במשחק העונה, בו הביסה וולפסבורג את באיירן מינכן 1:5, בחר מגאת להחליף אותו בדקה ה-89 כדי שיקבל תשואות מהקהל. "אין לי ספק שלא היינו נוגעים בצלחת האליפות בלעדיו" הצהיר המאמן המאושר בסיום העונה.

בורח מאור הזרקורים

סגנון המשחק של בנאליו מתאפיין באינסטינקטים מעולים ובעבודת רגליים מהירה מאוד, מה שהפך אותו לאשף ההצלות הכפולות בבונדסליגה. השווייצרי גם לא מהסס לצאת מקו השער ולצמצם את זווית הבעיטה לחלוצים שמגיעים מולו. באיירן התרשמה מאוד, וניסתה לרכוש את בנאליו לפני שנה, אבל השווייצרי נותר נאמן לקבוצתו והאריך את החוזה עד 2013.

בנאליו הצנוע כלל לא שואף לחשיפה תקשורתית, ואת ירח הדבש עם אשתו הטריה העדיף לבלות בדובאי. "אף אחד לא זיהה אותי שם, וזה היה ממש כיף" סיפר. העונה החולפת הייתה חלשה הרבה יותר מבחינת וולפסבורג, בין היתר בגלל שהשוער נעדר מ-12 משחקים בגלל פציעה. אבל זה לא פוגם בכושרו הנוכחי – בנאליו הגיע לדרום אפריקה בשיאו.

משמעות ההישג המרשים של צוברבולר ב-2006 היא שאת השער האחרון במונדיאל ספגה שווייץ בדקה ה-86 בשמינית הגמר בארצות הברית ב-1994, ויריבתה הייתה... נכון, ספרד! צ'יקי בגיריסטיין, כיום המנהל הספורטיבי של ברצלונה, הכניע אז את מארקו פאסקולו בפנדל וקבע 0:3.

ההנחה הבסיסית היא שנבחרתו של היצפלד לא תוכל להמשיך ולשמור על שער נקי, והמשימה של בנאליו תהיה למנוע את שחזור התבוסה מלפני 16 שנה. אם סוללת הכוכבים של ויסנטה דל-בוסקה תצליח להשתלט על ג'אבולאני הבעייתי (ולאור יכולתם של רוב הכוכבים עד כה זה כלל לא מובטח), יצטרך השוער השווייצרי להציג יכולת דומה לזו של וינסנט אניימה מול ארגנטינה כדי לעמוד באתגר.

למרות שנתיים וחצי נהדרות בבונדסליגה, בנאליו עדיין אלמוני בקרב האוהדים ברחבי העולם, כמעט כמו שוער הפועל תל אביב. הופעה הרואית הערב תעמיד אותו באור הזרקורים, ואז תיאלץ וולפסבורג להדוף שוב גל של הצעות מפתות מקבוצות צמרת, ובנאליו יצטרך לשקול מעבר לעיר גדולה קצת יותר. בגיל 27 זה עשוי להיות הצעד הנכון כדי לזכות בתהילה לה הוא ראוי, גם אם אינו חפץ בה יותר מדי.

חלוץ דורטמונד אלכסנדר פריי שוער וולפסבורג דייגו בנאליו. Martin Meissner, AP
מגאת: "אין לי ספק שלא היינו נוגעים בצלחת האליפות בלי בנאליו"/AP, Martin Meissner

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully