וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מכדורסל

זאב אברהמי

14.6.2010 / 21:34

סדרת הגמר הנוכחית נפלאה גם כי היא מהווה שיעור טוב לחיים. זאב אברהמי שמח בשביל בוסטון, אך מעט דואג למורשת של קובי

1. גם אם הוא יגיע למאזן של אפס ממאה, קשה שלא להתרשם מהסדרה של ריי אלן. מכל ההחטאות הללו, אני לא זוכר זריקה אחת רעה, אני לא זוכר קבלת החלטות רעות. היכולת שלו להנהיג קבוצה של ארבעה מחליפים במשחק חסר אנוכי לחלוטין, והשמירה שלו על בריאנט פשוט מדהימה (הזריקות של אלן קצרות, מה שמעיד על בעייה ברגליים, אבל אין לו בעיה לזוז לטרלית עם קובי). השחקן של בוסטון בסדרה עד עכשיו, לטעמי.

2. זו סדרה נהדרת (גם כי היא תיגמר בדקות האחרונות של המשחק השביעי) בגלל שהיא מהווה שיעור טוב לילדים ולנוער, בכדורסל ובכלל. כשרון הוא דבר נפלא וגם מתנות גופניות מתת האל הן יתרון, אבל את הסדרה הזו מובילה כרגע הקבוצה שרוצה יותר, שעובדת יותר. הזכרונות מהסדרה הזו הן של פירס מציל כדור מיציאה החוצה ומוסר אותו לרונדו לליי אפ מכריע, רובינסון משתטח על הפרקט, גלן דייויס פה ושם, טוני אלן חוסם שחקן שגבוה ממנו בעשרים סנטימטר. אלה לא מהלכים של כישרון.

3. דוק ריברס מנצח את פיל ג'קסון. גם בגלל שג'קסון קצת מגמגם (איפה שאנון בראון? למה לא לשחק עם שלושה נמוכים ולנסות לשחק בלי ארטסט?). הסימן המובהק לכך היה המיקרופון שתפס את ג'קסון נותן הוראות בסוף המשחק. לא תרגיל, לא איך לשמור על הפיק אנד רול של פירס, רק "יש להם נטייה להפסיד ברבע הרביעי".

4. ריברס הופך גם בפלייאוף הזה ממעמד של מאמן מהשורה הראשונה לסוג של קוסם. אין שום דרך אחרת להסביר את מה שהוא עשה לנייט רובינסון.

מה יישאר?

5. ועדיין, הסדרה נמצאת בקצב שבו בוסטון חייבת לנצח עוד משחק אחד בלוס אנג'לס. הסדרה כולה בידיים של הלייקרס. אמש הם זרקו מתחת לארבעים אחוז לאורך כל המשחק ואילו בוסטון קלעה מעל לשישים אחוז לאורך כמעט כל הדרך, ועדיין ובוסטון לא הצליחה לברוח. אם הלייקרס היו יותר מדויקים מהקו בדקות הסיום, יכול להיות שהמשחק היה מוכרע אחרת. האם ההגנה של בוסטון מסוגלת לגרום לאודום להיראות כל כך תלוש? לפישר כל כך חיוור? לגאסול כל כך רך? לארטסט כל כך אוויר? לא, הם עושים את זה לעצמם.

6. ומעליהם, כמובן, תזדקר דמותו של קובי. בריאנט נתן במשחק החמישי יצירת אמנות שנוצרה על הפרקט. אבל היכולות של קובי גרמו לחברים שלו להיעלם, והמשחק הגדול שלו נגמר בסופו של דבר בהפסד. כמעט בלי ששמנו לב, פול פירס קלע רק חמש נקודות פחות (18) ברבע השלישי המדהים של בריאנט. ההבדל היה שבוסטון הגדילה את היתרון.

7. בשני המשחקים הבאים תיקבע לא רק האלופה הבאה, אלא גם דברי הימים של קובי בריאנט ומעמדו בין גדולי הכדורסלנים. חגיגות ירוקות בפורום ייראו מאוד לא טוב על הרזומה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully