וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו תורו

15.6.2010 / 9:17

הפציעה של דרוגבה תאפשר ליאיא טורה להוכיח לכולם, כולל פפ גווארדיולה הספקן, שהוא הכוכב האמיתי של חוף השנהב

כל ההכנות של חוף השנהב בשבוע האחרון נפגעו מהשאלה האם דידייה דרוגבה יהיה כשיר למשחק הקריטי מול פורטוגל. אין ספק שתקוות הפילים מונחות על כתפיו של הסקורר הפנומנלי של צ'לסי, אבל חייבים להיות מציאותיים. גם אם יוכשר ברגע האחרון, דרוגבה לא יוכל להציג את יכולתו הרגילה, וחוף השנהב תזדקק לכוכב אחר שייקח את המושכות. מי שבהחלט מסוגל לעשות זאת הוא יאיא טורה, שלמרות מעמדו כאחד מכוכבי הנבחרת עדיין לא מוערך יתר על המידה.

הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן - יאיא טורה הוא פשוט הקשר האחורי הטוב בעולם. הוא משלב באופן מושלם 191 סנטימטרים של גוף אתלטי וכושר פיזי עצום עם שליטה מושלמת בכדור, נגיעה עדינה וראיית משחק משובחת. אין במונדיאל שחקן אחר שמסוגל לבלום את המתפרצות של היריבה וגם לבנות את ההתקפות של נבחרתו ברמה של טורה, ולמעשה אין לו חסרונות.

בעונת הטרבל המזהירה של ברצלונה לפני שנה הוא היה אחד השחקנים החשובים ביותר במערך של פפ גווארדיולה, שעשה שימוש נרחב ביכולותיו הרבגוניות. בחצי גמר ליגת האלופות מול צ'לסי ובגמר נגד מנצ'סטר יונייטד הוא אפילו הוסט לעת צרה לעמדת הבלם, עשה את העבודה ללא דופי גם במרכז ההגנה וסחט מחמאה גדולה מחברו לקבוצה אנדרס אינייסטה, שהצהיר: "התרומה שלו לבארסה חיונית. אין לנו שחקן אחר שמשתתף הן במשימות ההגנה והן בהתקפה כמוהו".

גם כאשר משווים אותו לגאונים נוספים בסגל של בארסה, טורה הוא שחקן אינטליגנטי באופן יוצא דופן. הקשר המצטיין של הפילים דובר חמש שפות באופן שוטף - שפת האיזור שלו בחוף השנהב, צרפתית, אנגלית, ספרדית, רוסית, ושולט היטב גם בקטלונית. אם אתם תוהים לגבי מקור הידע ברוסית, הרי שבתחילת דרכו שיחק טורה במשך שנה וחצי במטלורג דונייצק האוקראינית. בניגוד לרובם המוחלט של הזרים, הוא בחר ללמוד את השפה המקומית מיומו הראשון בקבוצה והפך ליקיר האוהדים. עד היום הוא מדבר ברוסית עם סוכנו, מתראיין לתקשורת הרוסית בשפתה, ואף התנדב לעזור לבלם האוקראיני דמיטרי צ'יגרינסקי להשתלב בקאמפ נואו.

מכור לכדורגל

טורה נבדל מרוב הכוכבים גם בהתמכרותו האמיתית, חסרת הפשרות, לכדורגל. בעוד כוכבים צעירים מעדיפים בדרך כלל לבלות במועדונים בזמנם החופשי, טורה רואה עשרות משחקים בטלוויזיה על בסיס שבועי, ולא רק מהליגה הספרדית ומהפרמיירליג. הוא צופה בקביעות גם בבונדסליגה, בליגה האיטלקית ואפילו בליגה הרוסית, בה פיתח אהדה לזניט ולצסק"א מוסקבה. את התוכניות לעתיד הוא גיבש מזמן. "כשאפרוש ממשחק, ארצה להיות מאמן. אני לא מדמיין את חיי בלי כדורגל, והחלום הוא להיות המאמן האפריקני הראשון שמצליח בקבוצה גדולה באירופה. זו הסיבה שאני משתדל לקחת הרבה מכל מאמן, והיה לי מזל גדול לעבוד עם פרנק רייקארד ועם פפ".

אלא שהוא עדיין לא מוערך כראוי. גוארדיולה מאוהב בסרג'יו בוסקטס, שחקן סביר פלוס שלא מתקרב לקרסוליו של טורה, ודקות המשחק של האפריקני בעונה החולפת התמעטו באופן ניכר. הקיץ נראית דרכו סלולה אל מחוץ לקאמפ נואו, כנראה בכיוון הפרמיירליג. ארסן ונגר, שהחמיץ בשלומיאליות את החתמתו במהלך 2006 על אף המלצותיו החמות של אחיו הבכור, קולו טורה, שוקל לכלול אותו בעסקה שתשלח את ססק פברגאס לבארסה. בינתיים עבר האח הגדול לבית טורה מהתותחנים למנצ'סטר סיטי, והוא מנסה לקדם את הגעתו של האח הצעיר לשם. גם צ'לסי חזק מאוד בתמונה, והיא מהווה היעד העיקרי מבחינת סוכנו של טורה.

תג המחיר הגבוה מרתיע את הקונים הפוטנציאליים, אבל הם לא צריכים לחשוש. כשהוא בשיא כושרו, בגיל 27, טורה עשוי לעשות את ההבדל מבחינת כל קבוצת צמרת שתחתים אותו, ומונדיאל טוב יוכיח זאת מעבר לכל ספק. הפציעה של דרוגבה מאפשרת ליאיא לעמוד באור הזרקורים. בקישור הפורטוגלי אין שחקנים שמסוגלים להתמודד איתו, ואם יתפוס יום טוב ויוביל את הפילים לנצחון על החבורה של כריסטיאנו רונאלדו, אף אחד – אפילו לא גווארדיולה – לא יוכל להתעלם עוד מהאיכויות המדהימות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully