וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנים את הלקח

14.6.2010 / 11:04

ענבל מנור שממשיך לעקוב אחרי האפריקאיות, לא התרשם מניצחון הילדים של גאנה. ראייבץ' עוד יצטרך את הוותיקים

הרף

לשבור את השיא של קמרון וסנגל - נבחרת אפריקאית בחצי הגמר

הקפיצה האחרונה

גאנה פתחה את אליפות אפריקה האחרונה בהפסד 3:1 לחוף השנהב, לפני שמצאה את השיטה. הכוכבים השחורים המשיכו ל-0:1 על בורקינה פאסו בשלב הבתים, 0:1 על אנגולה ברבע הגמר ושוב 0:1 על ניגריה בחצי הגמר, כאשר בשניים מהמשחקים היה זה אסמואה גיאן שכבש את שער הניצחון. חמישה חודשים מאוחר יותר, ראינו בדיוק את אותה גאנה. נבחרת שמשחקת כדורגל מסודר, מניעה כדור בסבלנות, מאוד מאורגנת בהגנה, אבל חסרה מחץ וברק. נבחרת על גבול האפור. הכי אירופאית שיש. בדיוק כמו באליפות אפריקה, שהסתיימה בהפסד למצרים בגמר, גאנה לא הרשימה. אבל שוב היה לה את ה-0:1 הקטן. ושוב משער של גיאן.

גיאן הוא נציג דור הביניים בגאנה. רק בן 24, אבל כבר הספיק לשחק במונדיאל בגרמניה ובשתי אליפויות אפריקה ולכבוש 20 שערים במדי הכוכבים השחורים. בגאנה מספרים שמילובן ראייבץ', המאמן הסרבי הקשוח, לא משתגע על וותיקי הנבחרת – אלה שכיכבו בגרמניה 2006 והמשיכו לקבוצות הבכירות ביבשת. הסרבי מעדיף את הדור הצעיר, שחקנים שפרצו תחתיו וביניהם אלה שהובילו את גאנה הצעירה לזכייה במונדיאל עד גיל 20. אלא שהיכולת המאכזבת באליפות אפריקה, הלחץ הציבורי והפציעה של מיקאל אסיין הובילו את ראייבץ' לזמן סגל מעורב הכולל גם סולי מונטארי, סטפן אפייה ודרק בואטנג – בהחלט לא השלישייה החביבה עליו.

ובכל זאת, ראייבץ' נשאר נאמן לעצמו ולא דפק חשבון. את מלאכת בניית ההתקפות הוא שם בידיים של אנתוני ענאן וקוג'ו אסמואה הצעירים ובאגפים שיחקו פרינס טאגו ואנדרה איוו, בנו של עבדי פלה, שהראה הרבה כישרון. מונטארי, אפייה ובואטנג הושארו על הספסל. גאנה פתחה את המשחק בצורה זהירה, אבל תוכנית המשחק שלה עבדה בצורה מושלמת. ראייבץ' ידע שככל שמחוגי השעון ינועו קדימה, סרביה תקרוס תחת לחץ הציפיות ממנה. הילדים שלו עשו את המוטל עליהם, סגרו היטב והשתחררו לצאת קדימה במחצית השנייה עד לעקיצה ברגע הנכון. למרבה האירוניה, העובדה שגיאן שוב כבש את שער הניצחון הוכיחה כי לניסיון אין תחליף. מה היה קורה לו קווין פרינס בואטנג היה בועט את הפנדל? לפרטים: אברהם גרנט.

הניסיון הבא

"זה הניצחון הגדול בקריירה שלי", חגג ראייבץ' בסיום. מעבר לניצחון האמוציונאלי על ארץ מולדתו, הסרבי חגג כי ידע שהמפתח להצלחה במונדיאל טמון בניצחון על סרביה. בשבת מחכה לו אוסטרליה, החלשה בבית ד', וניצחון נוסף יסגור ככל הנראה את סיפור העלייה לשמינית הגמר, הישג שיהיה גדול יותר מההעפלה לשמינית הגמר ב-2006. אלא שדווקא שהוא על גג העולם, חייב ראייבץ' להבין את חשיבות הניסיון. ילדים זה שמחה ולגאנה יש כמות אדירה של כישרון, אבל לקראת המשך המאבקים ובמיוחד מול נבחרת פיזית כמו אוסטרליה, ראייבץ' יצטרך את קור הרוח, השקט והמנטאליות מנצחת שמביא איתו מונטארי מאינטר או את האגרסיביות לה רגיל בואטנג מהמאבקים בליגה הספרדית. איך אמר פיני גרשון? מי שהולך לישון עם ילדים...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully