וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במעמד צד אחד

14.6.2010 / 8:34

יותר משחקנים רבים אחרים, גרגורי ואן דר וויל מסמל את נבחרת הולנד הנוכחית: מוכשרת להפליא בהתקפה, מפוקפקת למדי בהגנה

עם אריאן רובן או בלעדיו, הולנד מודל 2010 היא נבחרת סוחפת ואטרקטיבית. תמו ימי הבונקר והמתפרצות בעידן מרקו ואן באסטן, והכתומים בנויים כיום על התקפה בכל מחיר. מבחינה הגנתית, לעומת זאת, יש להולנד מצוקה לא קטנה: השוער מארטן סטקלנבורג נאלץ להתמודד במשך חודשים ארוכים עם קריאות להחזרתו של אדווין ואן דר סאר מפרישה, הבלם יוריס מאתייסן מעולם לא שיכנע פרשנים שהוא יכול להתמודד עם החלוצים הטובים ביותר בעולם, והמגן השמאלי והקפטן ג'ובאני ואן ברונקהורסט כבר לא יכול לרוץ בלי הפסקה בגיל 35.

מי שמדגיש יותר מכל את חוסר האיזון במחנה ההולנדי הוא המגן הימני גרגורי ואן דר ויל, אבל גם זה לא יפריע לו להפוך לאחת התגליות של הטורניר מבחינת הצופה הנייטרלי. הסקאוטים מכירים את יכולתו כבר מזמן, ולאחרונה קושר שמו של שחקן איאקס בן ה-22 לארסנל, ריאל מדריד וברצלונה. ארסן ונגר עוקב אחריו כבר שנתיים ורואה בו אלטרנטיבה טובה לבקארי סאניה, פפ גוארדיולה מעוניין בגיבוי למשבצת של דני אלבס, ובברנבאו בוחנים את האופציה במידה וייכשל הנסיון להחתים את מייקון מאינטר.

אם אתם תוהים מה מוצא חן בעיני כל מחזריו של ואן דר וויל, הרי שהתשובה פשוטה: מבחינה התקפית (ועל כך יעידו 6 שערים שכבש העונה בהולנד), מדובר באחד משחקני האגף הימני המוכשרים ביותר בדורו הצעיר, עם פוטנציאל להגיע לרמה של אלבס ומייקון כבר בעתיד הקרוב – על אחת כמה וכמה אם יקבל צ'אנס בקבוצת פאר כזו או אחרת. בכל הקשור להגנה, עם זאת, זה כבר סיפור אחר לגמרי, ויש לו עוד הרבה מאוד מה ללמוד בנושא. אחרי בסך הכל שתי עונות מלאות בהרכב איאקס, ועם 8 הופעות בלבד בנבחרת, ואן דר וויל הוא סוג של הימור מבחינתו של המאמן ברט ואן מרוויק: הוא יכול לסמוך על תרומתו של גרגורי בחלק הקדמי, אך מעל יכולתו לבצע משימותיו העיקריות במגרש מרחף סימן שאלה גדול, והוא לאו דווקא מקצועי.

מפקירים את העמדה

באופן כללי, משמעת מעולם לא היתה החלק החזק של ואן דר וויל. באמסטרדם הוא ידוע כבליין, ועלה לכותרות באוקטובר, כאשר נעדר מסגל הנבחרת בגלל פציעה, אך הלך במקום זאת להופעה ופירסם תמונות ממנה בטוויטר. ואן מרווייק זעם, אך מאמן איאקס מרטין יול עמד לצידו של המגן הצעיר, והאירוע נשכח במהירות.

עמדת המגן הימני מהווה בעיה רצינית עבור הולנד כבר בערך שני עשורים. פרט למיכאל רייזיחר, שגם הוא לא תמיד היה יציב, נאלצו המאמנים להסתמך על פתרונות רחוקים מאוד משלמות. את המונדיאל הקודם התחיל ואן באסטן עם ג'וני הייטינחה, שגדל כבלם ועשה לעצמו שם בעיקר בעזרה להתקפה, וסיים עם חאליד בולחרוז, הקצב נטול הברק שנשלח לחסל את כריסטיאנו רונאלדו בשמינית-הגמר מול פורטוגל. בשנות ה-90' ראינו את הקשר ארון וינטר ואת הבלם סטן ואלקס ממלאים את התפקיד, שלא לדבר על אולריך ואן גובל, בריון שלא עשה הרבה דברים חיוביים בקריירה, אבל זכור בישראל כמי שהרים את איל ברקוביץ' בחגיגות אחרי שערים במדי סאותהמפטון.

בהתחשב בהיסטוריה זו, ואן דר וויל הוא תקווה גדולה. אם ישפר את כישוריו בהגנה, כמצופה משחקן שהחל את הקריירה כבלם, הוא יהפוך ליורשו הרשמי של רייזיחר. במשחק ההכנה מול הונגריה הצטיין המגן הצעיר, והבוס ציין במיוחד את שיתוף הפעולה הנהדר שלו עם רובן. לרוע המזל, נפצע כוכב באיירן מינכן בשלהי המשחק המדובר, והיום (שני) צפוי דירק קאוט להיות הפרטנר של ואן דר וויל באגף. מאחר וקאוט הוא שחקן משקיען שעוזר בהגנה הרבה יותר מרובן, בעוד הגבהותיו מסוכנות הרבה פחות, הרי שהמגן הצעיר יכול אפילו להרוויח מכך. ואן דר וויל צפוי לקבל מואן מרווייק אישור לדהור קדימה ככל העולה על רוחו, וזה בדיוק מה שהוא אוהב. אם יצליח בשבועות הקרובים, תוכל איאקס לגבות תמורתו הקיץ יותר מ-10 מיליון יורו. בתוך כך, ייתכן וכאב הראש המיתולוגי של מאמני נבחרת הולנד בכל הנוגע לעמדת המגן הימני, סוף סוף ייפתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully