וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "ננסה לשפר את הזהות הישראלית"

איתן נוח

13.6.2010 / 19:11

דייויד בלאט ערך מסיבת עיתונאים ודיבר על מכבי ת”א החדשה: ”הקבוצה תשתנה, רוצים לראות שחקנים מחויבים למועדון”

מערכת וואלה!

וידאו: קובי אליהו
עריכה: דורון שטיין

לאחר משא ומתן וחתימה זריזים במיוחד, שב הערב (ראשון) דייויד בלאט באופן רשמי למכבי תל אביב. המאמן החדש של סגנית האלופה הישראלית ערך מסיבת עיתונאים, בה דיבר לראשונה על הסגל שעתיד להיות, הצוות המקצועי, ותחושותיו האישיות. "כיף גדול להיות פה. לא עושים שום דבר בדיבורים אלא בעבודת צוות, ונעשה הכל כדי להצליח", אמר בלאט בפתח דבריו.

המאמן החדש התייחס לשינויים שהוא עתיד לעשות במועדון, ואמר: "הקבוצה תשתנה במעט בשנה הקרובה, לא יכול להגיד עד כמה, אבל ללא ספק יש מספר דברים שאנחנו רוצים לשפר ולעשות אחרת, ואנחנו נעשה הכל בכדי לא לפגוע בדברים הטובים שיש. האופי יהיה מרכזי בנושא בחירת השחקנים כי הכל מתחיל מזה", המשיך בלאט. "אני מחוייב לבוא ולתת כל מה שאני יכול כדי שהקבוצה תגיע להישגים הכי גבוהים, ושלקבוצה תהיה קלאסה עם אהבה למשחק ולספורט, ועם תשומת לב לאוהדים שיש כאן".

בלאט נשאל לגבי שחקנים ישראלים ספצייפים, אך לא נקב בשמות שעשויים להצטרף לקבוצתו בעונה הבאה. "ברור שיש מספר ישראלים משמעותיים שמשחקים בחו"ל היום, וכל אחד מהם הוא פוטנציאל לחזור לקבוצה ולשחק במכבי. יש גם שחקנים רבים שמשחקים בליגה שלנו, שאנחנו בודקים ואולי בהתאם לאפשרויות נרצה לראות בקבוצה, ויש שחקנים בקבוצה עצמה ששיחקו פחות בעבר ונוכל לקדם אותם. נעשה הכל כדי לשפר את הבסיס והזהות הישראלית".

בלאט הבהיר כי למרות עזיבתם של לאזמה ואנדרסון, חלק מהסגל צפוי להישאר. "השחקן היחידי שיש לו חוזה ללא תנאים זה צ'אק איידסון והוא יהיה בעונה הבאה. אני מקווה לראות סגל ישראלי חזק וטוב, ועל זה לבנות את שאר הפאזל עם שחקנים זרים מהשורה הראשונה באירופה, שגם יביאו שמחה לאוהדים וגם ניצחונות לקבוצה. בעבר הייתי חלק מצוות שהביא לפה זרים מהטובים שנראו בארץ ובאירופה. האחריות היא עליי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר גם הפעם".

"תחרותית, שיטת הפיינל פור לא הוגנת"

"להחליף שחקן זה או אחר זו לא בעיה, השאלה אם נוכל לבחור נכון, ולבחור שחקנים שיהיו חלק מהקבוצה במשך שנים", המשיך בלאט. "זה היה המפתח להצלחה של הקבוצה בשנים המוקדמת של שנות ה-2000, שיכולנו לבנות סגל ששיחק ביחד 3 או 4 שנים", אמר המאמן החדש-ישן, והתייחס לדרך בה הוא עתיד לבחור את הזרים החדשים: "צריך להביא לכאן זרים שיתאימו לשיטה שאנחנו משחקים ולאופי שאנחנו רוצים להפגין. אנשים רוצים לראות שחקנים שמחוייבים למועדון, שמשחקים את המשחק בצורה נכונה, שהקבוצה מגיעה קודם, וה'אני' מגיע שלישי או רביעי, ושלא צריך רק לקחת".

המאמן החדש התייחס למאמן אותו החליף בכס המאמן. "אני יודע שהנושא של פיני גרשון מעניין הרבה אנשים אבל הנושא לא עלה במו"מ שלי עם הקבוצה. פיני הוא אחד שתרם רבות בלשון המעטה למערכת הזאת, והיה גם מהראשונים שבירך אותי כשחזרתי לכאן. עברנו הרבה שנים יפות גם בגליל וגם כאן, ואנחנו חברים. האם יהיה לו תפקיד כלשהוא בקבוצה, כיוון שהוא עדיין תחת חוזה? את זה נראה. אני לא מפחד מזה, אני אשמח לראות אותו. בכל דרך שפיני יכול לתרום כדי להחזיר את המערכת לאן שהיא צריכה להיות, אני מברך על כך. לא צריך לפחד, צריך לעבוד ביחד".

בנוגע לשמועות על חזרה אפשרית של שרונאס יאסיקביצ'יוס למועדון, אמר בלאט: "דרק ואני שיתפנו איתו פעלה בימים שמחים. אני לא יודע מה מצבו בפנאתינייקוס. יש לו אופציה בחוזה שם, ואני לא יודע אם הם החליטו מה לעשות איתה, אבל כל שחקן טוב באירופה היום הוא אופציה למכבי תל אביב. לשאראס יש את האיכיות שלו ואת הקשר עם הקהל כאן, ואנחנו נשקול אותו כמו כל אחד אחר, רק עם קצת יותר חיבה".

בלאט התייחס לסוגיית עוזר המאמן, שעדיין עומדת בסימן שאלה מסוים: "כרגע יש את אבי אבן, שנמצא במכבי מספר שנים, והוא מוכשר. יש שאלות לגבי תפקיד עוזר המאמן, וזה נמצא בבדיקה. אין לי תשובות ברורות, ואין לי מה לחדש. לשרון דרוקר יש חוזה במכבי ואף אחד לא מתכחש לזה".

בלאט נשאל שיטת הפיינל פור, שלא היתה קיימת בקדנציה הקודמת שלו במועדון, ואמר: "תחרותית, השיטה הזו היא לא הוגנת. באופן שיווקית, אולי יש אנשים שרוצים אותה, אבל מה שצריך לעשות זה לא לתרץ ולחפש כל הזמן לברוח מהעובדות. מה שיש, עם זה צריך להתמודד ולהתמודד עם זה נכון. צריך בו זמנית לבדוק האם השיטה הזו היא הנכונה, והאם היא נכונה בשביל הליגה. אני לא רוצה להתעסק עם זה. יביאו לי את החוקים, ואני אתמודד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully