וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מלמיליאן: "מי שמפחד לא יכול להיות מאמן”

דור בלך

13.6.2010 / 9:56

בית”ר ירושלים ערכה מסיבת עיתונאים לכבוד מינויו של אורי מלמיליאן למאמן. האיש החדש על הקווים, שחזר למועדון אחרי 21 שנים, הוסיף: ”לא יהיה לנו חומר לאליפות, אבל תהיה קבוצה שלא תבייש את בית”ר. אני יודע בדיוק לאן אני מגיע”

מגד גוזני

וידאו: גדעון צנטנר
עריכת וידאו: יאיר דניאל

יומיים לאחר שמונה למאמן בית"ר ירושלים וחתם על חוזה לעונה אחת אצל הקבוצה מהבירה, קיימו היום (ראשון) אורי מלמיליאן ובית"ר ירושלים מסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן החדש של בית"ר. מלמיליאן, שהחל את הקריירה בקבוצה הצהובה-שחורה מהבירה ועשה בה חיל, שב אליה לאחר 21 שנים מחוצה לה, הן בתור שחקן והן בתור מאמן. בשנה שעברה מלמיליאן, שהפך ברבות השנים לקבלן עליות עם ארבע במספר, העלה את הפועל אשקלון לליגת העל, ועזב אותה לאחר מכן, במטרה להתמנות למאמן בית"ר.

מלמיליאן: "לא נרדמתי כמעט כל סוף השבוע"

"הגעתי לפני שבוע לאימון הראשון ומאוד התרגשתי כשהגעתי לבית וגן, וגם היום אני מתרגש שחזרתי", אמר מלמיליאן בפתח דבריו. "חשבתי על כל מה שעברתי בבית"ר במשך שבוע. 21 שנים לא הייתי כאן וכל סוף השבוע כמעט ולא נרדמתי כי חשבתי על כל מה שעברתי, זה חלף אל מול עיניי כמו סרט נע. הייתי שחקן ומאמן בתוך המגרש, ועכשיו אני המאמן אני מאוד שמח. אני מאמין שנעשה שנה טובה".

מלמיליאן נשאל לגבי העובדה שהוא לא אוהב לדבר רבות, וענה: "אני אדבר מתי שאהיה צריך, אבל אני אדבר בעיקר במגרש. אני מאמן שמשאיר את אור הזרקורים לשחקנים, ומאמן לא מדבר יותר מדי מחוץ למגרש.

"בכדורגל חוץ מהצלחה וכישלון אין משהו אחר ומי שפוחד מכישלון לא יכול להיות מאמן כדורגל", הוסיף מלמיליאן, כאשר נשאל האם הוא לא חושש שהוא מגיע לקבוצה עם תנאים קשים לעבודה. "אני יודע בדיוק לאן אני מגיע. היום אני מתחיל עם סגל מסוים ויכול להיות שעוד חודשיים יהיה סגל אחר לגמרי. אבל אני לא פוחד. ראיתי שחקנים שלא ידעו איך קוראים להם ואחרי זה הם היו כוכבים. כדורגל זה כמו עסקים, תמיד צריך לקחת את הדבר הכי שחור שיכול לקרות. אני אתחיל בבית"ר ירושלים ואני אעבוד ויכול להיות שהקהל יצעק לי "תתפטר", זה חלק מהמשחק, זה חלק מחייו של מאמן כדורגל. התקשורת לוקחת את זה מעבר למקצוע, ואני לוקח בחשבון את הדבר הכי קשה שיכול להיות, שאני לא אצליח. יש לי ביקורת עצמית מאוד גבוהה.

"אנחנו יודעים היום שיש 10-11 שחקנים שיש לנו, עוד חודש-חודשיים נוכל להביא שלושה-ארבעה שחקנים ואז נוכל להצהיר הצהרות", אמר מלמיליאן כשנשאל לגבי המטרות של בית"ר בשנה הבאה. "הלוואי שיהיה לנו חומר שחקנים שאני אוכל להגיד שאנחנו רצים איתו לאליפות, אבל זה לא יהיה. אבל תהיה לנו קבוצה שלא תבייש את בית"ר ירושלים".

קורנפיין: "אמסלם יישאר איש בית"ר ירושלים"

יו"ר המועדון איציק קורנפיין, שרקם את עסקת הבאתו של מלמיליאן לבית"ר, אמר: "אנחנו בהחלט גאים שיש לנו את הזכות להחזיר סמל כמו אורי מלמיליאן למועדון. התגובות שאנחנו מקבלים - 'התרגשות', 'צמרמורת' ועוד הן מרגשות. כל מי שבית"ר קרובה לליבו ייחל לרגע שאורי יעמוד על הקווים של בית"ר. התנאים שאורי מגיע אליהם לא אידאליים ולמרות הקושי ולמרות הכל הוא מגיע כמו שהוא אמר לבית שלו. אני מאחל לו בהצלחה כמובן".

קורנפיין התייחס לאחר מכן לדוד אמסלם. כזכור, בתחילה היה נראה שאמסלם יישאר בבית"ר ויוסט לעמדת עוזר המאמן, לאחר שתפס פיקוד במהלכה של העונה שעברה אחרי פיטוריו של יצחק שום, אלא שמלמיליאן הצהיר שרוני לוי, שעובד איתו זה תקופה ארוכה, הוא יהיה האיש שיעמוד על הקווים לצידו וישמש לו כעוזר. "אמסלם איש בית"ר ירושלים", אמר קורנפיין, "והוא יישאר ככזה. ניפגש איתו שוב ואז נוכל להצהיר ולהגדיר את התפקיד שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully