וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קללה, ברכה

13.6.2010 / 9:12

בגרמניה חששו מקללת הפציעות, אך שמחו לגלות שחסרונו של באלאק יעניק הזדמנות לסמי חדירה, "האיש שמביא סימטריה"

הפציעה של מיכאל באלאק הותירה לכאורה את גרמניה ללא מנהיג טבעי במרכז המגרש, אבל רבים מעריכים שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לנבחרתו של יואכים לב. אמנם אין תחליף לנסיון של הקפטן שהבקיע 42 שערים ב-98 משחקים במדי הבונדסטים, אך זה לא סוד שבשנתיים האחרונות בצ'לסי היה באלאק רחוק מאוד משיאו, וכשהוא נושק לגיל 34 הקריירה הבינלאומית שלו מתקרבת לסיומה. הקץ הגיע מוקדם מהצפוי בעקבות התיקול הפראי של קווין-פרינס בואטנג בגמר הגביע האנגלי, וכעת יצטרכו בסטיאן שוויינשטייגר וסמי חדירה למלא את מקומו בקישור. התוצאה עשויה להפתיע לטובה. שניהם מוכנים למשימה, אך בעוד "שווייני", שפרח בעונה החולפת בתפקיד מרכזי בבאיירן מינכן והיה אחד השחקנים הטובים בליגת האלופות ובבונדסליגה, מוכר היטב ברחבי העולם, הרי שחדירה הוא סוג של נעלם עבור רבים. ייתכן מאוד שהערב (ראשון) מול אוסטרליה נהיה עדים למשחקו הרשמי הראשון במדים הלאומיים של מי שיהפוך בעשור הקרוב לחלק בלתי נפרד של מהבונדסטים.

מי שעוקב אחרי הבונדסליגה מודע לאיכויותיו קשר שטוטגרט כבר מעונת 2006-2007. בגיל 19 נזרק חדירה להרכב הראשון על ידי המאמן דאז, ארמין פה, והפך לבורג משמעותי מאוד בקבוצה שהניפה כנגד כל הסיכויים את צלחת האליפות. סמי הצעיר היה הרוח החיה בקישור לצידם של תומאס היצלספרגר ורוברטו הילברט, ונכנס לכושר שיא בסיומת רצחנית שהניבה לשטוטגרט שמונה ניצחונות רצופים. כל אחד מהם היה קריטי, וחדירה נגח את שער האליפות במחזור הסיום, בניצחון 1:2 על קוטבוס. בעונה שלאחר מכן חלה נסיגה מסוימת ביכולתו של הכוכב הצעיר, אך ב-2009 הוא שוב הצעיד את שטוטגרט לעונה מזהירה שהסתיימה במקום השלישי, ונתן את המשחק האישי הטוב ביותר בגרמניה כשהבקיע צמד בתיקו 2:2 מול באיירן מינכן.

לפני שנה הוביל חדירה כקפטן את הנבחרת עד גיל 21 לזכייה משכנעת מאוד באליפות אירופה, כולל ניצחון 0:4 ענק על אנגליה בגמר. כשבאמתחתו שתי עונות בליגת האלופות, כולל משחק ביתי מצוין בשמינית הגמר מול ברצלונה בעונה החולפת, איש לא יכול להגיד שחדירה הוא נער חסר ניסיון. זה נכון שהוא קיבל את מקומו בסגל של לב רק בעקבות פציעה של סימון רולפס מלברקוזן, והפך לשחקן הרכב רק בגלל שבאלאק כבר לא כאן, אך אין ספק שהוא הגיע לדרום אפריקה בזכות. מדובר בשחקן גבוה וחזק, שמשלב מוסר עבודה גרמני עם ראיית משחק מצוינת, טכניקה נפלאה, נגיחה טובה וחוש מפותח מאוד לכיבוש שערים חשובים. היכולת הטקטית שלו לא נופלת מזו של באלאק, ואת המחמאה הגדולה ביותר הוא קיבל כאשר המאמן הלאומי הצהיר כי "הוא מביא סימטריה למשחק".

במשחק ההכנה בהונגריה, שהסתיים בניצחון 0:3, שיחק חדירה רק במחצית הראשונה כדי לא להחמיר מתיחה קלה ברגלו, ובכל זאת נבחר לשחקן המצטיין במגרש. "אין לי ספק שחדירה יכול לתת מונדיאל מעולה. יש לו רק חמישה משחקי ידידות בנבחרת הבוגרת, אבל אני מכיר אותו כבר הרבה זמן, והוא היה המנהיג הבלתי מעורער של הנבחרת הצעירה. הוא מתאים מאוד למלא את החלל שהותיר באלאק", אמר לב. כאשר לוקחים בחשבון שלא פחות משישה שחקנים מאותה נבחרת נפלאה עד גיל 21 שחגגה אשתקד נכללו בסגל הגרמני לדרום אפריקה, וביניהם השוער הראשון מנואל נוייר והפליימייקר מסוט אוזיל, מבינים שהשפעתו של חדירה בחדר ההלבשה עשויה להיות משמעותית ביותר.

נבחרת גרמניה הנוכחית היא מגדל בבל אמיתי. מירוסלאב קלוזה, לוקאס פודולסקי ופיוטר טרוכובסקי נולדו בפולין, אוזיל והבלם סרדאר טאסקי הם גרמנים ממוצא טורקי, המתאזרח הברזילאי קקאו הוא החלוץ בכושר הטוב ביותר בסגל, הקשר היצירתי מארקו מארין הוא בוסני שנולד ביוגוסלביה, ולמגן ג'רום בואטנג אב גאנאי (זו הסיבה שאחיו, זה שפצע את באלאק, יתמודד מולו במשחק הבא במדי גאנה). חדירה, שנולד בשטוטגרט לאם גרמניה ואב טוניסאי, משתלב נהדר בתערובת הרב-תרבותית של לב, ואם הכל ילך כשורה, אף אחד בגרמניה לא יצטער על חסרונו של באלאק בתחילת יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully