וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סותמי הפיות

גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל

12.6.2010 / 20:06

מי שהטיל ספק במחויבות של מסי לארגנטינה קיבל תשובה. גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל, ראה נבחרת שנשענת על הכתפיים של איש אחד ונעצרת על ידי וינסנט אניימה הפנומנאלי, ומעכל: קשה להאמין שהוא יישאר בהפועל

זה אולי רק 0:1, אבל לארגנטינה בכל זאת יצאה בשורה מהמשחק מול ניגריה. קודם כל, היא ניצחה ואנחנו יודעים כמה חשוב לקחת את שלוש הנקודות במשחק הראשון בטורניר. הדבר השני שהיא יכולה לזקוף לזכותה הוא שהכל עבד לפי התוכניות שלה. היה חשוב לדייגו מראדונה לעבור בשלום את המשחק הזה, ובסך הכל, הנבחרת שלו נראתה לא רע. המשחק התפתח כמו שהוא רצה, ובסופו של דבר זה יכול היה להיגמר גם בתוצאה גבוהה יותר.

אבל יש גם צד פחות טוב. לארגנטינה יש נקודות חלשות שאפשר היה להרגיש בהן כבר מהפתיחה. הרביעייה האחורית לא הכי טכנית ומאוד כבדה, במיוחד שני המגנים, וניגריה עשתה למראדונה חיים קלים. שני הקשרים האחוריים של ארגנטינה הם קשרים אחוריים קלאסיים, אבל הם לא סבלו משום לחץ, וחאבייר מסצ'ראנו חילץ בקלות כדורים ומנע מההגנה שלו מבחנים מיותרים. בסך הכל, היה משחק מהיר בין שני סגנונות שונים, שיכול היה להיגמר גם אחרת.

האשם העיקרי בתוצאה הסופית הוא לארס לאגרבק, המאמן השבדי של ניגריה. הנבחרת שלו עשתה טעות כשחזרה באופן שיטתי לעמדות ולמרכז המגרש, ועמדה מאחור במקום לצאת וללחוץ את ההגנה הארגנטינאית. ניכר היה שלאגרבק לא ממש למד את המערך ולא עשה סקאוטינג על היריבה שלו. היו לו לא מעט אפשרויות, אבל הוא ביטל אותן כשלא הציב שחקנים מהירים על מגנים כבדים. האופציות שלו היו להפעיל לחץ או לחזור לעמדות ולחכות להזדמנות להתקפות מתפרצות, אלא שגם את זה הניגרים לא עשו. כמו שזה נראה אחרי היום הראשון, הקרב על המקום השני בבית יהיה בין ניגריה לדרום קוריאה, אבל הניגרים יכלו להגיע למשחק השני מול יוון מנקודת פתיחה טובה יותר.

נחזור לרגע לארגנטינה ולשני הכוכבים שלה, מראדונה ולאונל מסי. מראדונה ניהל באופן סביר, בסך הכל, את המשחק כשלא מיהר עם החילופים. היה קצת תמוה כשהכניס את בורדיסו כמגן ימני והעביר את גוטיירז לשמאל, מה שרק מבליט את החור שנוצר מחוסר הזימון של חאבייר זאנטי. לגבי מסי, כל מילה מיותרת - הכל ייפול ויקום עליו, ואם יוציאו אותו מהנבחרת, זו תהיה סתם עוד חבורה של שחקנים אפורים. הוא אמנם לא הצליח להבקיע, אבל כל ילד הרי מכיר את האיכויות שלו. מה שבלט היום בניגוד, אולי, לעבר, היה הרעב. למרות שהוא נחשב היום לשחקן הטוב בעולם, מסי לא לוקח דברים כמובן מאליו, הוא בא רעב למונדיאל הזה. מבחינתו, הוא חייב להוכיח שהוא סוחב את הנבחרת על הכתפיים, ושהמשימה הזו נפלה עליו כי הוא הגדול מכולם. מדהימה הקלות שבה הוא מגיע אל השער, הוא כאילו מחליט לקחת כדור ומייצר מצבים. כולם מכירים אותו, כל פעולה שלו צפויה, ועדיין הוא עושה את זה.

הייתה סיבה שמסי לא כבש במשחק הזה וקוראים לה וינסנט אניימה. בטור הקודם ציינתי שהתערבתי אתו שיספוג ממסי, ואני שמח בשבילו שהפסדתי בהתערבות הזו. מה שמעניין הוא שוינסנט אמר שהחברים שלו יעצרו את מסי, יעשו עליו דאבל אפים ויהיו אגרסיביים, אבל בסופו של דבר הוא נאלץ לעשות את כל העבודה בעצמו. תמיד הפתיע אותי ששוער ברמה הזו משחק אצלנו, אם כי אנחנו כבר יודעים שבאירופה לא סומכים על שוערים אפריקאים ובגלל זה הוא לא נמצא שם. אישית, אני מאוד מבסוט מהיכולת שלו, הוא מייצג אותנו, אבל לצערי אם הוא ימשיך ככה, אני ממש לא רואה אותו משחק בהפועל תל אביב בעונה הקרובה. הוא לקח כמה כדורים למסי והיגואין, והוכיח שוב שבאינסטינקטים ובעבודת רגליים הוא אחד השוערים הטובים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully