וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "הוכחתי לעצמי שאני מספיק טוב"

11.6.2010 / 13:25

בראיון ראשון אחרי החזרה למכבי ת"א מספר דייויד בלאט על המפתחות להצלחה ("בתקופה שלי לא היה 'אני' במערכת, אלא 'אנחנו'") ומספר: "פיני התקשר לברך אותי. ביקשתי לשמוע ממנו על הקבוצה והוא הסכים בשמחה". פדרמן: "אנחנו מנסים לבנות רוח צעירה"

דיוויד בלאט חוזר להיכל, והוא בהחלט נשמע נרגש. "אני מתרגש גם מעצם העובדה שאני חוזר לארץ ולמועדון שממנו יצאתי לחו"ל בפעם האחרונה, וגם כי אני חוזר למקום שהוא ואנשיו קרובים לליבי", אמר בלאט לוואלה! ספורט לאחר שחתם לשלוש שנים במכבי תל אביב.

"אני מתרגש מהאתגר, שהיום הוא גדול עוד יותר מהרגיל. יהיה מאתגר לבנות את הקבוצה מחדש, לא לחלוטין, אבל באופן חלקי. אני מרגיש שסגרתי היום מעגל, ופתחתי מעגל חדש. להחליף קבוצה ולבוא למקום מסוים זה דבר אחד, אבל להצטרף למכבי, שהיא שם דבר בכל העולם, זו סוג של גאווה מיוחדת, ותחושה של אחריות. אני חושב שהיום אני בשל ומוכן יותר מאי-פעם עבור האתגר הזה".

מה למדת משנותיך מחוץ למערכת?

"כשהסתכלתי על מכבי מבחוץ ראיתי דברים שלא רואים מבפנים, אבל אני לא שוכח שיש דברים שרואים מבפנים אבל לא רואים מבחוץ. למדתי הרבה על עצמי, השתפרתי והתבגרתי, גם כאדם וגם כמאמן כדורסל. רכשתי כלים שישרתו אותי היטב בתפקיד החדש שלי, ויעזרו לי לעזור למכבי".

בקיץ 2004 עזבת את ישראל בתחושות קשות. לא קיבלת את ההזדמנות להוביל את מכבי לפיינל פור שנערך בתל אביב. הרגשת שהיית צריך לעזוב כדי להוכיח לאנשי מכבי שאתה טוב מספיק?

"בתקופה שלי בחו"ל הוכחתי לעצמי שאני טוב מספיק, וגם לאנשים בחוץ הוכחתי את זה. אני לא חושב שהייתי צריך להוכיח משהו לאנשי מכבי. תמיד ידעתי, ואני רוצה להגיד את זה במפורש דווקא היום, שהיה לי חלק חשוב בהצלחות הגדולות ביותר שהמועדון הזה ידע. אני מציין את המילה 'חלק', כי כל מה שעשינו בתקופה הקודמת שלי במכבי היה בעבודת צוות. לא היה 'אני' במערכת, אלא 'אנחנו'. לא היה גורם אחד שנשא באשמה. תמיד כולנו יחד היינו אחראים. לא היה דבר כזה 'אני רוצה', אלא היה 'אנחנו רוצים'.

"אני חושב שהמערכת תמיד ידעה מה היה החלק שלי בהצלחות ההן", מוסיף בלאט. "אולי היו זמנים שדיברו על זה פחות או שציינו את זה פחות, אבל לדעתי היו יותר פעמים שידעו לתת לי את ההערכה והקרדיט המגיע. מה שהיה חשוב עבורי בתוך כל זה, בתור אחד שכל כך מאמין ברוח קבוצתית ובגישה של קבוצה, לא היה הקטע האישי. לא עזבתי אז את מכבי בגלל חוסר כבוד או חוסר הערכה. יצאתי ממכבי בשביל ההתפתחות האישית שלי. רציתי להתפתח במקומות אחרים, ואני חושב שעשיתי את זה".

מערכת היחסים שלך עם הקהל בהיכל לא הייתה מן המשובחות. מה תוכל להבטיח כעת לאוהדים?

"אני יודע שהיום האוהדים נאמנים ורעבים למשהו קצת אחר ממה שראו בשנים האחרונות. אני מבטיח לעשות הכל על מנת לספק להם את הדברים האלה, וגם לקרב את הקבוצה אליהם. כי ללא ספק, הרבה מההצלחה של הקבוצה קשורה לקהל של מכבי, ולא רק האוהדים שמגיעים להיכל, אלא בכל מקום. הקהל מבטא את התחושות בציבור, ומשפיע על תהליכים במכבי. אני בטח לא אדם או מאמן מושלם – אף אחד הוא לא – אבל את המחויבות שלי לאותם דברים שציינתי עכשיו, אני אספק".

מה לגבי סוגיית עוזר המאמן? ברור שהיית שמח לראות לצדך את דן שמיר.

"כל תהליך החתימה שלי במכבי עבר מהר מאוד. לא יכולתי לסגור עדיין את כל הקצוות, כמו עניין העוזר. עכשיו, כשסגרתי בקבוצה, אעבוד על הכל. בהתייעצויות עם הנהלה נפתור את סוגיית העוזר, שהוא נושא חשוב. אני מאוד מקווה שאבי אבן ימשיך בצוות. לגבי גורם נוסף בצוות המקצועי בוודאי נגיע להבנות".

שאלת השאלות נשמרה לסוף: פניו של פיני גרשון לאן?

"דיברתי עם פיני היום. הוא התקשר כדי לברך אותי. כששרביט עובר מאדם לאדם צריכה להיות סוג של חפיפה, וביקשתי מפיני לשבת ולשמוע ממנו על הקבוצה ועל השחקנים ועל הדברים השונים. הוא הסכים בשמחה, ואני מחכה בכיליון עיניים לפגישה איתו. הרי אנחנו לא זרים אחד לשני. מה יהיה עם פיני? אני חושב שזה מאוד תלוי במה שפיני רוצה. הוא עדיין תחת חוזה במכבי. אני לא הסתרתי שהתרומה של אדם כמוהו – כמו גם של הרבה גורמים במכבי שלא כל כך מקורבים היום, ואולי צריכים להיות מקורבים – היא מבורכת. המטרה העיקרית שלי היא להפסיק את תופעת הריחוק מהמועדון. אני מגיע למכבי כדי להיות חלק מתהליך של מעבר מתקופה לתקופה. זה דבר טוב, וזה הזמן המתאים לכך".

פדרמן: "בלאט מתאים לרוח שאנחנו מנסים לבנות"

גם דיוויד פדרמן שוחח איתנו היום. "דיוויד בלאט הוא אדם מאוד ראוי", אמר פדרמן לוואלה! ספורט. "הוא מתאים לרוח שאנחנו מנסים לבנות במכבי, של אנשים צעירים. אני מקווה שהוא יישאר במכבי הרבה שנים".

במבט קדימה, איזו מכבי תל אביב אתה רואה בעשור הזה?

"אני רואה מועדון שהבסיס לו מורכב מאנשים כמו אלי דריקס, דורון לב (חשב הקבוצה, א.ג.), גור שלף ודיוויד בלאט. זה דור חדש, והאנשים הללו צריכים להבין את זה. מהאוהדים הייתי מבקש סבלנות".

מה הוביל לפרידה מפיני גרשון?

"פעלנו מתוך כורח של נסיבות. ברור שפיני הביא אותנו למקומות שלא היינו בהם, אבל לצערי, בשנה האחרונה לא כל כך הצלחנו. לגבי העתיד של פיני, אני לא יודע לומר. קראתי כל מיני דברים באינטרנט; יש לכם הרבה תארים שונים. נגדיר תפקיד. בשלב הזה עדיין לא הגדרנו כלום.

עלות החלפת הצוות המקצועי תגיע ללמעלה משלושה מיליון דולר. מן הסתם, למהלך הזה תהיה השפעה על התקציב בעונה הקרובה.

"אני מניח שבכל מקרה נבנה קבוצה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully