וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מלמיליאן יאמן את בית"ר ירושלים

דור בלך

11.6.2010 / 12:40

לאחר שזרח במדיה בתור שחקן, סוגר המאמן מעגל כשחתם לעונה. אמסלם ישמש כעוזר, ערן לוי נמצא על הכוונת של הקבוצה

אורי מלמיליאן יאמן את בית"ר ירושלים בעונה הבאה, כך נודע היום (שישי). השחקן המיתולוגי של הקבוצה מבירת המועדון כבר סיכם את תנאיו בבית"ר קודם לכן וכעת הפך למאמנה באופן רשמי, לאחר שחתם לעונה אחת.

מי שישמש כעוזרו של מלמיליאן בקבוצה הוא דוד אמסלם. כזכור, אמסלם תפס את מושכות הקבוצה לאחר הפיטורים של יצחק שום במהלכה של העונה שעברה, אלא שכעת הוא יפנה את הבמה וישוב לעמדת העוזר. בית"ר ומלמיליאן יפתחו את האימונים ביום שלישי ה-29 ביוני, כשב-11 ליולי תמריא למחנה אימונים בן תשעה ימים בברלין.

מינויו של מלמיליאן מגיע יממה לאחר שמכבי תל אביב הצליחה לרכוש את ברק יצחקי מידי הקבוצה מירושלים. מלבד יצחקי, כנראה שמספר שחקנים בכירים נוספים יעזבו את בית"ר עקב מצבה הכלכלי הרעוע. עם זאת, מלמיליאן רוצה לחזק את הקבוצה במספר שחקנים.

מי שנמצא חזק על הכוונת של המועדון הוא החלוץ ערן לוי. על פי מקורבים לשחקן הרי שהוא כבר שוחח עם המאמן עצמו באופן אישי, אך עדיין לא ברור האם בית"ר תוכל לעמוד בתנאי השכר שלו, שכזכור גם הפועל חיפה לא הצליחה לעמוד בדרישותיו ולכן עזב אותה.

המאמן החדש של הקבוצה אורי מלמיליאן אמר לאחר המינוי: "אני שמח לחזור לבית"ר ירושלים. בית"ר ירושלים זה הבית שלי ואני שמח לחזור אחרי כל כך הרבה שנים".

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין אמר: "אני גאה שהצלחנו להחזיר את אורי מלמיליאן ולמנות אותו כמאמן. בשביל המועדון זה סגירת מעגל אחרי 21 שנים. אני בטוח שיחד עם אורי נצליח להשיג את כל המטרות של הקבוצה בעונה הבאה".

הנער ממילא ששב לאחר 21 שנים לבית"ר

מלמיליאן, 53, נולד בירושלים והצטרף למועדון בית"ר ירושלים בגיל צעיר. את פריצת הדרך שלו עשה הקשר המחונן בעונת 1976, אז הוביל את הקבוצה לראשונה בתולדותיה לזכייה בגביע המדינה ולמקום השני בליגה. בשנות ה-70' הוביל את בית"ר כחלק משלישיית שוקלוד-מנטה-מסטיק, שכללה גם את דני נוימן וויקטור לוי. ב-1987 הוביל את הקבוצה, ביחד עם החלוץ העולה אלי אוחנה, לאליפות ראשונה, כאשר ב-89' זכה עם בית"ר בגביע נוסף.

לאחר אותה עונה ואחרי 16 שנים ככוכב הגדול של בית"ר ירושלים, עשה מעבר היסטורי למכבי תל אביב. בעונת 1990 זכה בתואר מלך השערים של הליגה (16 כיבושים), כאשר שנתיים לאחר מכן הוסיף לעצמו אליפות נוספת, הפעם עם הצהובים מתל אביב. בסך הכל זכה בקריירה בשתי אליפויות (87' ו-92') וחמישה גביעים (76', 79', 85', 86', 89').

מלמיליאן המשיך לעונה נוספת בהפועל באר שבע וסיים את הקריירה שלו בהפועל כפר סבא. בסך הכל הוא שיחק 466 משחקים בליגה הלאומית (אז עדיין לא הייתה ליגת העל), בהם כבש 159 שערים, והוא מדורג במקום השביעי בטבלת מלכי השערים של כל הזמנים.

מספר שנים לאחר מכן עבר מלמיליאן לקריירת אימון. מלמיליאן ידוע בתור מאמן קפדן מאוד וקשוח, שלא מסכים לסטות מהקו שמנחה אותו, דבר שגרם לו לא לסיים תמיד את הקדנציות שלו בקבוצות מסוימות. בשנים האחרונות הסתמן מלמיליאן בתור קבלן עליות, לאחר שעשה זאת ארבע פעמים עם הפועל ירושלים, מכבי נתניה, הכח עמידר רמת גן, ובשנה החולפת עם הפועל אשקלון, אותה עזב בסיום העונה, לאחר שהבין כי בית"ר בהחלט רוצה אותו.

מאז עזב את בית"ר עשה סיבוב ארוך וגדול בקבוצות רבות הן כשחקן והן כמאמן. כעת, לאחר 21 שנים, שב אורי מלמיליאן, הנער ממילא, לקבוצת נעוריו בה זרח והפך לכוכב במטרה להצעידה קדימה, למרות כל הבעיות הכלכליות שפוקדות את המועדון בשנה האחרונה. קל זה לא יהיה, אבל לפחות את תמיכת הקהל, לפחות לפי שעה, יש לו במלוא הכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully