וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט מאמן מכבי ת"א

איתן נוח

11.6.2010 / 11:18

המאמן בן ה-51, שאימן לאחרונה את אריס סלוניקי, שב לקדנציה שנייה ביד אליהו. ידריך את הצהובים בשלוש השנים הקרובות

אחרי מו"מ של מספר ימים מונה היום (שישי) דייויד בלאט לאימון מכבי תל אביב והוא יעמוד על הקווים ביד אליהו בשלוש השנים הקרובות. כזכור, לפני מספר ימים ניהלה הנהלת המועדון שיחות עם המאמן פיני גרשון ושני הצדדים יצאו בהודעה משותפת על סיום עבודתו של האחרון בקבוצה.

בין המועמדים לרשת אותו בתפקיד הוזכרו גם שמותיהם של שרון דרוקר ועודד קטש, אך בלאט הקדים את כולם וזכה בתפקיד ואמר: "אני שמח לחזור הביתה. כבוד גדול בשבילי להמשיך את העבודה שפיני גרשון עשה במועדון. לפנינו דרך ארוכה וחשובה, שיהיה בהצלחה.

"אני רוצה להחזיר את מכבי תל אביב למקום הראוי והטבעי שלה בארץ ובאירופה. נעשה זאת בעזרת נחישות, אופי וחיבור למצויינות. אני רוצה לקרב את מכבי ללבבות של האנשים, כי יש כל כך הרבה אנשים שאוהבים את המועדון הנפלא הזה ורוצים בהצלחתו, וביחד אני מאמין שנצליח".

היו"ר שמעון מזרחי הוסיף: "דיוויד חוזר למועדון. הוא מקבל את השרביט מידי פיני שעשה עבודה יפה. הוא מכיר את המועדון ואת דרך ההתנהלות והוא נכנס למקום שהוא היה בו".

סיבוב ארוך ומפואר באירופה

בלאט כזכור הגיע למכבי תל אביב לראשונה בעונת 1999-2000 והפך לעוזרו של פיני גרשון. יחד הם זכו בגביע אירופה עם הקבוצה בשנת 2001, ולאחריה, כפי שהבטיח, פרש פיני גרשון והשאיר בידי בלאט את המושכות. בלאט הפך למאמן ראשי של הצהובים בין 2001 ל-2003, במהלכן עבר תקופה לא קלה מצד הקבוצה והאוהדים, שהתרגלו לניצחונות ולא קיבלו בקלות את ההפסדים באירופה. בשנת 2003 החליף פיני גרשון את בלאט, לקראת עונה חשובה עבור המועדון, שידע כי הוא עומד לארח את הפיינל פור.

בהמשך הדרך אימן בלאט את בנטון טרוויזו איתה זכה באליפות באיטליה, ועונה לאחר מכן אסף לחיקו גם את הגביע. ב-2007 הוליך את נבחרת רוסיה לזכייה מדהימה באליפות אירופה, ובינתיים הפך למאמנה של אפס פילזן, אך עזב ב-2008 בגלל בעיות כספיות של המועדון. בלאט חתם בדינמו מוסקבה, אך גם אותה עזב לאחר שגם היא נקלעה לבעיות. את העונה האחרונה סיים כמאמנה של אריס סלוניקי, לאחר עזיבתו של פוטיוס קציצריס, והוביל אותה לפלייאוף, שם הודחה לאחר שני הפסדים לאולימפיאקוס בשמינית הגמר.

בימים האחרונים, במהלך המשא ומתן בין מכבי לבלאט, צצו מספר בעיות שעיכבו את המשא ומתן. בין השאר בין הצדדים היו פערים כספיים, שנפתרו היום כשגם סוגיית עוזר המאמן היוותה בעיה, ונכון לעכשיו עדיין לא נפתרה. בלאט עצמו רוצה לראות את דן שמיר כעוזרו במכבי, אך במועדון לא ממהרים להחתים את מאמנה של בני השרון ולשלם פיצוי לקבוצתו.

כרגע לא ברור מי ישמש כעוזרו של בלאט, כשאסור לשכוח ששרון דרוקר עדיין מחזיק בחוזה לעונה הבאה כעוזר מאמן וכמו כן בקבוצה חתום גם אבי אבן כעוזר מאמן שני, שבסיטואציה מסויימת ייתכן ויקודם לעוזר מאמן ראשון. במהלך הדיונים בין בלאט למכבי, הועלתה אפשרות חזרתם של דני גוט וצ'ארלס בארטון לקבוצה, אך כרגע לא נראה שהדבר יתממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully