וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בימים של ג'ורדן

יובל קליין

10.6.2010 / 22:31

הבלקהוקס הזכירו ל"יונייטד סנטר" ימים עברו בעיר הרוחות, ואפילו אלוהים בכבודו ובעצמו עשה מישהו אחד מאוד מאושר

כשמסתכלים בטוויטר על רשימת הטרנדים באזור שיקגו, רואים אחרי שם העיר את המלים הבאות: "אלופים", "פטריק קיין", "שער אחד" ו"בלקהוקס". גם את השיר "צ'לסי דאגר" של להקת הפראטליס מאז אותו שער ניצחון של קיין בהארכה מול פילדלפיה בליל אמש, לא יכולים להפסיק לנגן את השיר המדבק ברחובות שיקגו. זהו הלהיט שהפך להמנון הרשמי של הקבוצה, זה שמקפיץ את האוהדים אחרי גול וניצחון ביונייטד סנטר, כמו בימים הגדולים של מייקל ג'ורדן, ומסמל את חגיגות הניצחון של הבלקהוקס.

תחנות הרדיו המקומיות לא מפסיקות לנגן את השיר, כשאפילו תחנת הרדיו Q101 ניגנה אותו למשך יותר מחצי שעה רצוף. דיווחים על אנשים שרצים ברחובות שיכורים ושרים את ה"צ'לסי, צ'לסי", ורק שיר אחד בוקע מחלונות הבתים. הברים המקומיים בעיר הרוחות יודעים מה לנגן בסוף השבוע כדי להשאיר את זרימת הבירה שוטפת.

עם כל הכבוד לשיר המקפיץ והמדבק של הפראטליס, היה גם הוקי, שהוכיח שוב עד כמה מרגש ויוצא דופן הוא הפלייאוף של המשחק הזה. בסיום עמד הפרשן של NBC ג'רמי רוניק מול המצלמות ולא יכול היה לעצור את הדמעות. שחקן העבר של הבלקהוקס, שהפסיד בגמר של 1992, ריגש את האומה כשענה לשאלה למה הוא מתרגש כל כך: "כי אלה שיקגו בלקהוקס, זה בדיוק מה שאני לא הצלחתי לעשות". עם הדמעות של רוניק עברו המצלמות לקלוז אפ על שחקני הבלקהוקס, שחגגו על הקרח עם הגביע הענקי. הגביע, שעבר מיד ליד, הגיע גם למריאן הוסה הסלובקי, שהגיע כבר פעמיים לגמר ובכל פעם נוצח. כשהוסה הניף את הגביע, חיוך ענקי נמרח על פניו. הוא הפגין פיזיות מרשימה במשחק השישי והצליח להסיר את הקוף מהגב עם זכייה היסטורית. אגב, הוסה וחברו הסלובקי לקבוצה קופצ'קי, שרו את ה"צ'לסי דאגר", איך לא, בסיום.

מי שהגיע לו להניף את הגביע אחרי שנה קשה היה כובש שער הניצחון המוזר פטריק קיין. קיין הוא התקווה של ההוקי האמריקאי, אחרי שבגיל 21 הוביל השנה את ארצות הברית לגמר האולימפי בוונקובר, שם הפסידה לקנדה. אבל לפני שנה הכל היה נראה אחרת אצל הקיצוני של שיקגו. קיין נאשם בשוד אלים של נהג מונית, וכמו שאר הספורטאים המקצוענים הצליח לצאת ללא מאסר. איפה נהג המונית מבפאלו ואיפה קיין היום.

ציון 91

שני שחקנים של הבלקהוקס הפתיעו בפלייאוף, כששדרגו את המשחק שלהם בדיוק ברגעים הנכונים. הראשון הוא דסטין בופלין המאסיבי. בופלין נראה יותר כמו שחקן הגנה של הברס, כשהוא נישא לגובה 1.93 מטר ונהנה מ-122 קילו. בופלין מנצל את גודלו להתמקם מול מרכז השער של היריבה ולחכות לדיסקית שתגיע, ואז לתת טאץ' קטן ולהכניס אותה פנימה. כך בדיוק הוא עשה הלילה, ועוד תשע פעמים בפלייאוף הזה. בראיון ל"ספורטס אילוסטרייטד", סיפרה אימו החד-הורית, שבגלל גודלו נאלץ בופלין לעבור את החורפים הקשים של מינסוטה ללא מעיל שיתאים לו (ואני שואל את אמא שלי, למה נתת לי ללבוש מעיל בחורף של תל אביב? אולי גם אני הייתי יכול להיות שחקן הוקי(.

השני הוא השוער הפיני, אנטי ניימי. אם השם הזה נשמע לכם מוכר, אז כן, זה אותו שם של שוער הכדורגל הפיני ששיחק בפולהאם, אבל אין קשר בין השניים. כנראה שאנטי ניימי זה המשה כהן שלנו. ניימי, רק בשנתו השנייה בליגה, הפגין יכולת מדהימה בשער, כשהוא עוצר 91% מהיריות של יריבות הפלייאוף. במשחק הלילה, אחרי שהפליירס השוו ל-3:3, שתי דקות לסיום, עמד סימון גנייה במצב של שער ודאי, אבל שפגט וירטואוזי של ניימי עצר את הדיסקית ושלח את המשחק להארכה.

אבל מעל כולם השנה, בלט הסנטר ג'ונתן טוואס. טוואס, שנבחר לMVP- של הפלייאוף, היה בכל מקום על הקרח. אם זה בתיקולים פיזיים בפינות כדי להרחיק את הדיסקית או בהתקפה, שם ניצל את ראיית המשחק יוצאת הדופן שלו למסור ל-21 אסיסטים ב-21 משחקי פלייאוף. אם נעזוב לרגע את תואר ה-MVP, את הכבוד הגדול ביותר קיבל טוואס כשמייקל ג'ורדן, שנחשב לאלוהים בשיקגו, לבש את החולצה מספר 19 במשחק מספר חמש.

הזכייה של הבלקהוקס עצרה בצורת של 49 שנים ללא תואר, וכרגע נשארו רק הקאבס האומללים מאחור בשיקגו. בשנה האחרונה שבה זכו הנצים בגביע הענקי, 1961, נולד הנשיא ה-44 של ארה"ב, ברק אובמה, שגם היה סנטור אילינוי.

הזכייה ההיסטורית של שיקגו משכיחה את הקאמבק המדהים שעשו הבחורים בכתום מפילדלפיה. הפליירס עלו לגמר אחרי שחזרו מפיגור 3:0 בסדרה מול בוסטון. לא רק שהם פיגרו 3:0 בסדרה, הם גם פיגרו בתחילת הרבע השני 3:0 במשחק השביעי בבוסטון. להתקפה של הפליירס, בראשות סימון גנייה ודני ברייר, לא היו את הכוחות לבצע קאמבק נוסף מול הבלקהוקס. הם יצטרכו להסתפק בעובדה שהם הקבוצה השלישית בהיסטוריה של ההוקי שחזרה מפיגור 3:0 בסדרה לניצחון.

אם נסכם את עונת ההוקי, קיבלנו יותר ממה שציפינו. ציפינו לעוד קרב בין אובצ'קין לקרוסבי, אבל קוטלת הענקים מונטריאול שיבשה את התוכניות, ובמקום זה קיבלנו חצי גמר מזרח היסטורי, גמר מזרח בין מקומות 7 ל-8 וזכייה היסטורית של הבלקהוקס.

ונסיים בשירת ה"צ'לסי דאגר" - פא לה לה פא לה לה פא לה לה לה לה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully