וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער בין סלטה לפאלטה

11.6.2010 / 8:12

מקסיקו כבר רגילה להתאכזב מהיורשים של מלך הסלטות הוגו סאנצ'ז. האם חאבייר הרננדס, הג'וקר של פרגוסון, יגמור אחרת?

במקסיקו מדברים בשנה האחרונה על דור זהב של שחקנים צעירים שצומח בנבחרת. לאוהדים באירופה עדיין קשה מאוד להבין במה מדובר, ורבים מטילים ספק בקביעה - הרי כל הנציגים המקסיקנים החדשים ביבשת השחורה מאכזבים למדי. קרלוס ולה שנחטף על ידי ארסנל בגיל 16 טייל כמושאל בקבוצות שונות בספרד ועדיין רחוק מלהיות שחקן בהרכב במדי התותחנים. ג'ובאני דוס-סנטוס גדל באקדמיה של ברצלונה ונחשב לאחד הכישרונות העולים בעידן פרנק רייקארד, אך מאז איבד לחלוטין את דרכו, ונדד לטוטנהאם, איפסוויץ' וגלאטסראי ללא הועיל. אנדרס גוארדאדו, הפליימייקר שהגיע ללה קורוניה עם תקוות גדולות מאוד, סובל מפציעות רבות מדי שמקשות עליו להשתפר.

אלא שהפרשנים באירופה לא תמיד מבינים שני דברים מרכזיים. ראשית, בנבחרת של חבייר אגירה מגלים ולה, דוס-סנטוס וגוארדאדו יכולת טובה הרבה יותר. בנוסף, הגרעין המשמעותי ביותר של הדור הצעיר עדיין משחק בליגה המקסיקנית העשירה. מבלי לפגוע בכוכבי העתיד כמו אפראין חוארס ופאבלו באררה, היהלום שבכתר הוא החלוץ חאבייר הרננדס. לא סתם מיהר אלכס פרגוסון לשלם תמורתו 6 מיליון ליש"ט לקבוצת גואדלחארה (הידועה יותר כצ'יבאס) כבר לפני חודשיים, לפני שמחירו יעלה במהלך המונדיאל. "אני נרגש להחתים חלוץ צעיר כה מלהיב, שהפגין יכולת נפלאה הן בקבוצתו והן בנבחרת. מדובר בתוספת כוח רצינית לסגל שלנו, ולא פחות חשוב – אנחנו מקבלים בברכה את השחקן המקסיקני הראשון ביונייטד", אמר אז סר אלכס.

האפונה הקטנה

הרננדס, שחגג בתחילת החודש את יום הולדתו ה-22, ערך את הופעת הבכורה בנבחרת של אגירה לפני פחות משנה. נכון לרגע בו קיבל מחמאות מפרגי היו לו ארבעה שערים בינלאומיים, ומאז עלה המספר לשבעה ב-12 הופעות בלבד. גם בליגה הוא הפציץ בלי הפסקה, עם 21 שערים ב-28 משחקים. במקסיקו מתחילים להשוות אותו בשיא הרצינות להוגו סאנצ'ז האגדי. חוכמת המשחק, המהירות והסיומת הקטלנית מזכירים מאוד את החלוץ הענק שהבקיע בזמנו 164 שערים במדי ריאל מדריד. גם מבנה הגוף הצנום, כולה 172 ס"מ, מזכיר מאוד את סאנצ'ז שהיה גבוה ב-3 סנטימטרים בלבד. דבר אחד בטוח – ממוצע ההבקעות של הרננדס בנבחרת טוב יותר בהרבה מזה של סאנצ'ז, נכון לעכשיו. מצד שני, הילד שיחק עד כה רק במשחקי ידידות, כך שמוקדם מדי לגבש מסקנות מרחיקות לכת.

כאשר הוצג ביונייטד, הודפס על חולצתו השם צ'יצ'אריטו, שפירושו "אפונה קטנה". אם אתם תוהים לפשר הכינוי, הרי שאביו, גם הוא חבייר הרננדס, כונה בזמנו צ'יצ'ארו, כלומר אפונה, בגלל עיניו הירוקות. הרננדס האב היה חלוץ מצליח שנכלל בסגל מקסיקו למונדיאל הביתי ב-1986, אבל זה לא הכל – כדי להשלים את התמונה הגנטית חייבים להזכיר שהסב מצד אמו של הרננדס, תומאס בלקאסאר, היה שחקן דגול בצ'יבאס והשתתף במונדיאל ב-1954. הרננדס האב עבד עד לאחרונה כמאמן קבוצת המילואים של צ'יבאס, אך נאלץ להתפטר על מנת לנסוע עם בנו לדרום אפריקה, לאחר שהמועדון סירב לאשר לו חופשה. "אני מבין את הקבוצה, וזו הייתה החלטה לא פשוטה, אבל חייבים ללכת בעקבות הלב. זה רגע חד פעמי שאני חייב לחוות", אמר צ'יצ'ארו. אחרי המונדיאל, אגב, כל המשפחה, כולל סבא תומאס, עוברת למנצ'סטר.

דרכו של צ'יצ'אריטו לצמרת לא הייתה קלה. לפני חמש שנים הוא נופה ברגע האחרון מסגל נבחרת הנוער שנסעה למונדיאל עד גיל 17 בפרו וזכתה בגביע עם נצחון 0:3 על ברזיל בגמר. ארבעה משחקני הנבחרת ההיא, כולל ולה שהוכתר למלך השערים, דוס-סנטוס וחוארס, נמצאים בסגל הבוגר למונדיאל הנוכחי, וזה רק מעצים את האמונה שמקסיקו עשויה להיות הסוס השחור בדרום אפריקה. הפעם היא תהנה גם משירותיו של הרננדס שמגיע לטורניר בכושר שיא ונחוש להוכיח את בשלותו למאבקים בצמרת הפרמייר ליג. יכולתו עשויה להקנות לו עדיפות בבחירת ההרכב על פני המתאזרח הארגנטיני המזדקן גיירמו פראנקו.

אז לאוהדי השדים האדומים, שאיבדו בשבוע האחרון את ריו פרדיננד ואת נאני, יש תחליף ראוי כבר במשחק הפתיחה. היכונו להופעת הבכורה של כוכב אולד טראפורד החדש על הבמה הגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully