וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו לכל אחד

לא רק התיירים העשירים נהנים מפסטיבל המונדיאל. שליחנו לטורניר, חמי אוזן, מספר איך פיפ"א מצליחה להביא אותו גם לפינות הלא מוארות של דרום אפריקה

למרות שרוב מחירי הכרטיסים לא מתקשרים עם האזרח הדרום אפריקאי הממוצע, פיפ"א בהחלט יכולה לזקוף לעצמה הישג לא קטן: היא מביאה את הדי החגיגה גם לפרברים האומללים של המדינה המשוסעת. הפסטיבל הענק הזה לא נערך רק ברחובות המסודרים והנקיים והוא זולג גם מחוץ לאצטדיונים הגדולים בערים הגדולות.

טמביסה, למשל, ששוכנת בין יוהנסבורג לפרטוריה, ראתה אתמול (שלישי) כמה חלליות נוחתות לה בחצר הפרטית. מדובר בשכונת פחונים מחרידה, צפופה, זכר למה שהתרחש כאן לפני עשרות שנים, וגם השוואה למספר מחנות פליטים ביהודה בשומרון לא עושה עימה חסד. עשרות הכתבים הזרים לא האמינו בכלל לאן הם הגיעו: אמרו להם שיש אימון פתוח והיסטורי של צפון קוריאה. הבטיחו להם סיפור פוליטי מהדרג שקוראים רק בספרים, עם עיתונאים דרום קוריאנים במרחק מטרים ספורים מאלו שבדרך כלל מסתרים מהם מאחורי חומות וגדרות תיל. הם לא חשבו שימצאו את עצמם במגרש חול שאפילו בסרטים מתקשים לביים, עם עשרות ילדים בנעלים קרועות שהביאו איתם כדור והחלו להקפיץ לעיני המצלמות. ילדים תמימים שחלמו שאולי עוד מישהו יגלה אותם ככה. בכל מקרה, את הרגע הזה שלקוח מעולם המדע הבדיוני הם לא ישכחו כל חייהם.

האימון של צפון קוריאה נראה כמו כל אימון. ממדינה שמכסה את עצמה ברעלה ומונעת כל סוג של מידע מאזרחיה, אתה מצפה שגם התכנים המקצועיים הבסיסיים של אימון כדורגל לא יחצו את הגבול. כנראה שגם לנו שטפו את המוח, כי הלו"ז של האימון הצפון קוריאני כמעט זהה לכל אימון בארץ: תרגולי הנעת כדור על שטח קטן, משחקי שחרור, עבודה על קואורדינצייה, על בעיטות חופשיות. הדבר היחיד שהרגיש שונה היה שילובם של השוערים באימונים על משחק הרגל, אבל גם יוהאן קרויף דיבר על זה לא מעט וניסה פעם לשים שחקן שדה בשער, כדי להרוויח אדם נוסף שמסוגל להניע כדור. כשכוכב נבחרת צפון קוריאה מסביר באנגלית שוטפת ש"אנחנו כמו נבחרת גרמניה", עם רמיזה ברורה לכוחם של המשמעת והרצון, אתה רואה לנגד עינך איך המשחק הפרימיטיבי הזה שבו 22 שחקנים רצים אחרי כדור, יכול לחצות גבולות שאף פילוסוף או פוליטיקאי בכלל מסוגל להתקרב אליהם. כמה שזו קלישאה, מתברר שיש לה עדיין רגעי קסם לא מבוטלים בכיס הצדדי.

במקביל, כמעט באותה שעה, לא רחוק מטמביסה, נערך משחק ידידות בין פורטוגל למוזמביק. הפעם לא היה צריך להוציא כ-100 דולר כדי לראות את כריסטיאנו רונאלדו. 50 ראנד, שהם בערך 25 שקלים, הספיקו. את הכוכבים הנוצצים של פורטוגל, שרגילים למגרשים המצודדים של אירופה, הביאו הפעם למגרש קריקט, שעבר הסבה מהירה לצורך המשימה. הדשא המוזר איים בכל רגע לפצוע את רונאלדו ולהחסיר מהמונדיאל המתקרב עוד כוכב ענק, אבל כנראה של-CR9 זה פחות הזיז. האווירה העממית הוציאה ממנו מספר עקבים, לעיני אלפי אנשים שלעולם לא יזכו לראות את הגאון, חלקם אפילו לא במונדיאל הקרוב. פיפ"א בהחלט יכול לזקוף לעצמה את ההישג הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully