וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

8.6.2010 / 17:05

א-רוד מפציץ, גלראגה נשדד, חימנז נוצץ כמו תמיד, יוסטון היא קומדיית טעויות, סן דייגו באטרף ומייק פלפרי ממשיך לככב במטס

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 20-37
ניו יורק יאנקיז – 22-35
בוסטון – 25-34
טורונטו – 25-33
בולטימור – 41-16

היאנקיז לא הצליחו להוריד את הרייז מהצמרת, למרות שישה ניצחונות משמונה משחקים, ביניהם חמישה רצופים. לעומתם, הרייז ניצחו שניים אחרי שהפסידו שניים וחוזר חלילה, וכך טמפה שמרה על מקומה. בוסטון טיפסה למקום השלישי בבית על חשבון טורונטו אחרי שני הפסדים בלבד בתשעת האחרונים, וכעת הג'ייז מפגרים בחצי משחק. ובולטימור? הם הצליחו לקטוע את רצף ההפסדים שלהם ולהעמיד אותו על עשרה רק בליל ראשון, וגם זה רק לאחר 11 אינינגים ארוכים מול הבו-סוקס.

הפצצת השבוע: המאזן של ג'ון לאקי מול האייז היה 4:16 עד יום שלישי, כך שהיו רבים שסמכו עליו טרם פתיחת המשחק. עד מהרה התברר שלאקי לא ממש בפורמה, כשבקושי שרד שישה אינינגים עם 12 חבטות וארבע ריצות חובה. באמצע המשחק ניגש אליו ויקטור מרטינז עם מסר ברור. "הוא אמר לי להחזיק מעמד, ושהוא ידאג לי", סיפר לאקי בסיום. "והוא אכן דאג. זה היה מגניב". וי-מארט עמד במילותיו, כשקבע ערב שיא של חמש מחמש הופעות בצלחת, עם שיא קריירה של ארבעה דאבלים. הוא קינח עם שתי ריצות ושתי הכנסות ריצה, כשהסוקס ניצחו את אוקלנד 4:9.

מלצר השבוע: פיל יוז ממשיך ביכולתו הנהדרת עבור הפסים. ביום רביעי מול האוריולס בברונקס, יוז האכיל שבעה חובטים בסטרייקאאוט, הרשה שש חבטות והעניק רק ריצה אחת בניצחון היאנקיז 1:9. יוז נמצא בראש רשימת המגישים של ניו יורק עם 64 סטרייקאאוטים.

אבן דרך: תאמרו מה שתאמרו עליו – שחצן, פלצן, נהנתן – אבל האיש בהחלט שחקן. בפיגור דחוק 2:1 בשביעי מול היאנקיז בברונקס ביום שני, האינדיאנים החליטו להוליך בכוונה את מארק טישיירה כדי להגיע לאלכס רודריגז כשהאגם מלא בברווזים. הנפת זרוע יחידה של איי-רוד סגרה את הסיפור ופתחה לגמרי את המשחק – גרנד סלאמי מספר 20 בקריירה לסופרסטאר, שנתן למארחים יתרון 1:6, בדרך לניצחון 2:11. ההומר הציב את רודריגז שלישי ברשימת כל הזמנים בגרנד סלאמים, כשהוא מפגר באחד אחרי מני רמירז ובשלושה אחרי האגדה לו גריג.

המספר הנוסף: הג'ייז ממשיכים להכתיב את עונתם לפי קצב החבטה. מול טמפה ביי ביום שני, אדם לינד גיבה את ההופעה החזקה של ברנדון מורו (שלוש חבטות וריצה בשבעה אינינגים ) עם ירייה בת שתי ריצות במערכה הראשונה, בדרך לניצחון 2:3. טורונטו הפציצה 54 הומרים בחודש מאי כולו – הסכום השלישי בגודלו בהיסטוריה לקבוצה כלשהי בחודש במייג'ורס.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 24-33
דטרויט – 27-29
שיקגו ווייט סוקס – 32-24
קנזס סיטי – 34-24
קליבלנד – 35-21

בשבוע שעבר הטווינס רשמו חמישה W רצופים, אך התקררו השבוע כשהפסידו שלושה ברציפות וסיימו את השבוע במאזן כולל של ארבעה הפסדים בששת האחרונים. עם זאת, דטרויט עדיין מפגרת בשלושה וחצי משחקים, כשהפסידה ארבעה משבעת האחרונים, והסוקס החליטו לשכפל את התבנית הזו של הנמרים. קנזס סיטי נאחזת בעור שיניה במקום הרביעי, למרות שישה הפסדים בתשעת האחרונים, וזאת רק מכיוון שהאינדיאנים רשמו רקורד זהה.

סינקר השבוע: אין ספק שג'ים ג'ויס ובאד זליג, הקומישינר של הליגה, לוקחים כאן את כל הקופה. השופט ששדד את ארמנדו גלראגה ממשחק מושלם עדיין גורם לג'ים לילנד ואנשי המייג'ור ליג לגרד בראשם: ממש בשנייה האחרונה של המשחק, כשכל העולם ואפילו ג'ייסון דונלד עצמו יודעים ששורטסטופ קליבלנד במרחק של קילומטר מחוץ לשקית, ג'ויס קובע שהוא 'סייף', ולא עזרו כל התחינות והצעקות של לילנד. למחרת, זליג יעיף מבט בריפליי, יכריז כי לא יתערב בהחלטה של השופט וישאיר את ההחלטה על כנה, במה שהיה יכול להביא לתיקון העניין – ולפריצה מתבקשת נוספת של הטכנולוגיה למשחק. ההזדמנות של זליג הוחמצה, הטייגרס יישארו ללא משחק מושלם ורק גלראגה זכאי לכל המחמאות, שכן גם אחרי שנשדד, כל שעשה היה לחייך, לשתוק ולקבל בהבנה.

ואם בסינקרים עסקינן: לווייט סוקס לא נמאס לככב כאן העונה. במילים עדינות, מארק בהרלי לא היה במיטבו ביום שלישי מול טקסס: במשחק הראשון מאז משחק הבוק מול קליבלנד, בהרלי העניק לריינג'רס 12 חבטות ושש ריצות ב-5.1 אינינגים. נראה היה כי הטעם המר שנשאר בפיו של בהרלי מול השבט טרם התפוגג, בפתיחת עונה גרועה לאס של שיקגו.

הפצצת השבוע: יממה אחרי הגזל של ג'ויס, החליטו חבריו של גלראגה לכלות את זעמם על האינדיאנים. הטייגרס שיגרו כדור אחרי כדור לכל מקום אפשרי, במשחק בו העמיסו 17 חבטות ו-12 ריצות, כאשר מגליו אורדונייז מוביל את הדרך. 3 מ-5 להומר, שתי ריצות ובעיקר חמש הכנסות רצים.

AL מערב

מאזן הבית:

ל.א. איינגלס – 28:32
טקסס – 27:30
אוקלנד – 29:30
סיאטל – 34:23

המאבק על בית המערב נפתח לחלוטין. האיינג'לס עקפו בסיבוב את טקסס ואת האייז, כשהפסידו רק פעם אחת בעשרת המשחקים האחרונים ופעמיים ב-13 האחרונים, והם מובילים בחצי משחק ובמשחק וחצי בהתאמה. ההפסד כולו של הריינג'רס, שהפסידו שבעה מ-11 האחרונים שלהם, והאייז לא שונים - שלושה ניצחונות בתשעת האחרונים. סיאטל הוליכה שולל בתחילת השבוע כשניצחה שלושה ברציפות, אך חזרה לסורה עם שלושה הפסדים בארבעת האחרונים.

הקרב על הגבעה: ג'רד וויבר נעמד על הגבעה מול זאק גריינקי מהרויאלס ולקח את כל הקופה. האס של לוס אנג'לס הגיש שבעה אינינגים והרשה רק ארבע חבטות וללא ריצות, כאשר הוא פוסל תשעה חובטים. ההופעה שלו התעלתה על זו של גריינקי, שלא מצליח עד כה העונה שלחזר את יכולת הסיי יאנג שלו: עשר חבטות וארבע ריצות חובה היו לו בשישה אינינגים. וויבר גם לקח את הניצחון במשחק – 4:5.

מלצר השבוע: ארווין סנטנה נמצא בשוונג לא ייאמן. השבוע הגיש פעמיים עבור האיינג'לס הלוהטים, יצא עם שני ניצחונות והוא כבר מעמיד רצף של חמש הגשות ברציפות עם ניצחון. ביום שני מול קנזס סיטי, סנטנה הרשה שבע חבטות וריצה אחת בשבעה אינינגים בניצחון המלאכים 1:7, ועל כך הוסיף ביום שבת את אותם נתונים בשישה אינינגים מול סיאטל, בניצחון 2:11.

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 25-33
פילדלפיה – 26-30
ניו יורק מטס – 27-30
פלורידה – 30-28
וושינגטון – 31-27

גם בבית המזרח יש שינוי מהותי בסטטוס-קוו. אחרי שישה הפסדים בשמונה משחקים, הפיליז כבר לא ראשונים, כשאטלנטה כובשת את הצמרת לאחר עשרה ניצחונות ב-11 משחקים (למרות שכעת היא נמצאת ברצף של שני הפסדים גב-אל-גב). המטס מובילים על המארלינס בשני משחקים וחצי במקום השלישי עם שלושה ניצחונות רצופים וארבעה מחמישה, בזמן שפלורידה מציגה את המאזן הזהה רק הפוך. וושינגטון שקעה למקום האחרון, כשהשכילה לנצח רק במשחק אחד כל השבוע.

דפק הופעה: ג'וש ג'ונסון היה בלתי ניתן לחבטה כמעט ביום חמישי, כשבשבעה אינינגים הרשה שבע חבטות וריצה אחת, בזמן שהוא מנפנף לחדר ההלבשה שמונה חובטים, בניצחון המארלינס על מילווקי 2:3. ג'ונסון ממשיך להוביל את הקבוצה בניצחונות (6), ERA (2.10) ו-K (77).

מלצר השבוע: מייק פלפרי המשיך, כהרגלו עד כה העונה, להיות העוגן היציב ביותר במטס. יהלום נוסף של הופעה נתן מספר 2 של ניו יורק מול הפאדרס ביום שלישי, כאשר הרשה רק ריצה אחת וארבע חבטות בשמונה אינינגים, תוך כדי פסילת שמונה חובטים, בניצחון 2:4.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 25-33
סינסנטי – 25-33
שיקגו קאבס – 31-26
מילווקי – 34-23
פיטסבורג – 34-23
יוסטון – 36-22

לוהט בבית המרכז. סט.לואיס וסינסינטי ממשיכות ללכת ראש בראש בקרב במשקל כבד, בזמן ששאר הקבוצות נשארו בקטגוריית משקל נוצה. שתי הקבוצות נשארו שוויוניות בצמרת, כששתיהן רושמות מאזנים זהים של 3:3 השבוע. הקאבס הפסידו ארבעה רצוף לפני שלקחו שניים משלושת האחרונים, מילווקי ניצחה רק פעמיים כל השבוע, הפיראטים רשמו שלושה הפסדים בארבעת האחרונים ויוסטון מפתיעה עם חמישה ניצחונות בשבעה משחקים.

הקרב על הגבעה: אומרים כי מנצחים עם הגשה, אבל זאת לא הייתה המסקנה שהייתם מגיעים אליה אילו הייתם רואים את המשחק בין הרדס לסט. לואיס. במקום להיאבק למי בסוף היום יהיה המשחק הטוב ביותר, ג'וני קואטו ופי.ג'יי וולטרס החליטו ביום שלישי להתחרות על ההופעה הגרועה ביותר: המגיש הרביעי ברוטציה של הקרדינלים פיזר כדורים בכל מקום, כשאחרי ארבעה אינינגים בלבד העניק שמונה חבטות ושבע ריצות חובה. קואטו לא נשאר חייב, כאשר הצליח כמעט להרוס לחלוטין הובלה של 4:7 ורשם שורה של עשר חבטות ושמונה ריצות בחמישה אינינגים משלו. לבסוף גמרו השיגורים של סקוט רולן המשובח (שני הומרים) וג'ואי ווטו את המשחק לטובת סינסי, שניצחה 8:9 בבוש סטדיום, וכתוצאה מכך גם חזרה (זמנית) למקום הראשון בבית.

נקלט בראדאר: כשבועיים בלבד ניל ווקר משחק בליגת הגדולים, ולא מראה שום סימן של חלב על השפתיים. ממוצע החבטה שלו לאחר 12 משחקים מרשים עם 32.6% (54.8% ממוצע עוצמה), כאשר כבר במשחקו הראשון השיג את החבטה הראשונה שלו כמקצוען. האינפילדר של פיטסבורג הגדיל לעשות מול הקאבס ביום שלישי, כאשר רשם לזכותו את ההומר הראשון (יחד עם שני ריביז) בניצחון הפיראטים על שיקגו בבית, 2:3. מספריו עד כה: 15 חבטות, שש ריצות והכנסות ריצה, חמישה דאבלים עם טריפל וכאמור, הומר אחד במסגרת 42 הגעות לצלחת.

סינקר השבוע: מה אגיד לכם, האסטרוס כוכבים עליונים העונה – בתצוגות שפל. רוי אוסוולט עלה לתלולית ביום שני מול הנאטס, אך בשלב כלשהו באינינג השלישי הוא לא אהב, בלשון המעטה, את הסטרייק-זון שהציב לו האמפייר ביל הוהן. ויכוח קצר הביא לשילוחו למקלחות כשהוא כעוס והוליד את קומדיית הטעויות הבאה, שמהווה למעשה סיפור המשחק: ב-6.2 האינינגים הבאים שלח בראד מילס לגבעה חמישה מגישים להחליף את אוסוולט, והם נתנו לו ה(ר)גשה עשר – כלומר, עשר חבטות שתורגמו לעשר ריצות. הכוכבים נראו כל כך מבולבלים, עד שגוסטבו צ'אסין, המגיש שבא במקומו של אוסוולט, חשב שהוא סוג של DH כשהיכה להומראן, והבא אחריו, ג'ף פוצ'ינו, שכח לרוץ לבסיס הראשון כשברקמן היה בדרך לאסוף גראונדר שנחבט לכיוונו, כך שאדם דאן רשם לזכותו סינגל עם הכנסת ריצה. הסינגל של דאן גרם, למעשה למפולת בת תשע ריצות לוושינגטון באינינג השביעי, כשהנשיונאלס סוגרים את התוצאה הסופית על 4:14.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 23-34
ל.א. דודג'רס – 24-34
סן פרנסיסקו – 25-31
קולורדו – 27-30
אריזונה – 35-23

הדודג'רס קוראים תיגר על מלכות בית המערב, כאשר שבעה ניצחונות בתשעה משחקים הביאו אותם למרחק חצי משחק בלבד מהפאדרס, שהשיגו מאזן של 3:3 השבוע. הענקים לא מצליחים לחזור ולהתרומם מהמקום השלישי, למרות ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים. במקביל, קולורדו החלה לפנטז על הוויילד קארד ואריזונה משנה כיוון אחרי עשרה הפסדים רצופים, כשהיא מתגאה בשלושה ניצחונות בארבעה משחקים.

הפצצת השבוע: במשחק פתיחת הסדרה מול המטס בבית, הפאדרס לא לקחו שבויים. סן דייגו לא הפסיקה לדרוך על הבסיסים – ועל היסאנורי טקאהאשי בדרך – כאשר כל שחקן בליין-אפ של המארחים מלבד דייויד אקשטיין רושם לעצמו לפחות חבטה אחת. הכל החל באינינג השני, בפיגור 1:0: בהגשה של סטרייק אחד ללא כדורים עם שני פסולים בתחתית המערכה, ג'רי היירסטון ג'וניור העיף את הכדור לאלף עזאזל, בגרנד סלאם שהכניס את הפאדרס למומנטום. מאותו רגע, לא היה אינינג בו הפאדרס לא דרכו על בסיס הבית, בדרך לתבוסה מוחצת 6:18, כשהם קובעים שיא מועדון לריצות בפטקו פארק בתוצאה הסופית. טקאהאשי בקושי שרד ארבעה אינינגים, כשהגיש שמונה חבטות ושש ריצות חובה, והבולפן של הכתומים-כחולים לא היה יותר טוב, עם 11 חבטות ו-12 ריצות בארבעה אינינגים. היירסטון היה שתיים מחמש עם שתי ריצות, ארבע הכנסות וריצה – וזאת רק ההתחלה: גונזאלס היה שתיים משלוש עם שלוש ריצות, הדלי ארבע חבטות וריצות מחמש הופעות, דנופריה והאנדלי היו שלוש מארבע כל אחד, כשהראשון מוסיף שתי ריצות והכנסות והשני שלוש מכל סוג.

מלצר השבוע: איזו הפתעה נעימה ממשיך להיות ג'ון איליי עבור הדודג'רס. ביום שלישי מול אריזונה בבית, איליי הגיש שבעה אינינגים לשתי חבטות ואפס ריצות, כאשר במשחק צמוד של 0:0 גם פסל חמישה חובטים. איליי עשה נאמנה את שלו, אך נאלץ להסתפק באי-הכרעה, כשבנה תשתית עבור דמות גיבור שיתגלה רק בתחתית העשירי.

קיפול פקלאות: בספירה מאוזנת של 2:2 ואאוט אחד, מאט קמפ סגר את העניין בעשירי, כשווק-אוף הומר שלו השאיר את הניצחון בעיר המלאכים, 0:1 על הדי-בקס. זה היה השיגור ה-11 של קמפ העונה, והוא כעת מוביל את הדודג'רס בקטגוריה.

הקרב על הגבעה: הרוקיז קפצו לביקור אצל בני המפרץ ביום שני, בדו-קרב המעניין עד כה העונה בין טים לינסקאם לאובלדו חימנז. פרשנים רבים חשבו שבסופו של יום הענקים יסיימו עם ניצחון – ללא קשר להופעה טובה או רעה של לינסקאם, אך לחימנז הייתה המילה האחרונה. בכל אופן של המשחק, האיטר הדומיניקני ניצח על התזמורת ועל ההופעה, כשלא אפשר למארחים לעלות ללוח התוצאות במשך תשעה אינינגים שלמים, והרשה ארבע חבטות וגירש תשעה חובטים בסטרייקאאוט. מיותר לציין שהוא לקח גם את קרב המגישים: לינסקאם רשם אאוטינג חלש נוסף – השלישי שלו ברציפות – עם 5.2 אינינגים, בהם העניק שש חבטות ושלוש ריצות.

חימנז השבוע: ואלו המספרים של חימנז עם סיום המשחק: שני משחקים שלמים העונה, 26 אינינגים רצופים בהם לא הרשה ריצה לרפואה, ניצחונו העשירי ו-ERA שיורד מטה מ-0.88 ל-0.78. עכשיו קחו קצת זמן ותעכלו את הנתונים הללו – ייתכן וחזינו בהעברת כס מלכות הסיי יאנג של ה-NL מלינסקאם לחימנז. באאוטינג הבא שלו ביום ראשון מול אריזונה, חימנז הגיש שבעה אינינגים נוספים לשש חבטות ושתי ריצות (שמונה פסילות), מה שסיים את הרצף שלו של אינינגים ללא ריצה על 33, בדרך לניצחונו ה-11. חימנז רשום בינתיים כמגיש היחיד עם לפחות 10 ניצחונות, וה-ERA שלו עומד על 0.93 עם 78 סטרייקאאוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully