וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו הישרדות, רק בלי המיליון

6.6.2010 / 10:10

דני בורשבסקי חזר מתחרות "גביע המצולות" במועדון "דיפ סיאם" באילת וגילה שיש בארץ אליפויות שמתקיימות מתחת לפני הים

בישראל קיימים בין 150 ל-200 אלף צוללנים מוסמכים, אבל כנראה שרק חלק קטן מאוד מהם ער לעובדה שבימינו יש גם כאלה שהופכים את התחביב הזה לאירוע ספורטיבי. אנחנו גילינו את זה בסוף השבוע האחרון, כשהוזמנו לאירוע קטן אבל מקסים בשם "גביע המצולות", שהתקיים במועדון הצלילה "דיפ סיאם" באילת. כנראה שגם אלו שעשו בטן-גב בחוף אלמוג שאירח את התחרות לא ידעו מה קורה בתוך המים, אחרי הכל - רק מי שמסוגל לשקוע לעומק של שישה מטרים יכל לצפות במתחרחש, והיה לא מעט.

80 צוללנים, כרבע מהם אנשי שייטת לשעבר, התחרו על אחד התארים היחידים שבהם יכול לזכות צוללן ישראלי. הם השתתפו במספר קטגוריות, חלקן הן פרי המצאתם של אנשי התאחדות הצלילה הישראלית, גוף קטן שרק חולם על הגברת הפופולאריות של הצלילה בארץ. אין כאן מתחרים מחו"ל, ולפי מה שמספרים לנו גם אין יותר מדי תחרויות בחו"ל. הצולננים כאן לא התאמנו כל השנה בשביל התחרות הזאת, הם פשוט התפנו מהצלילות השיגרתיות למען אתגר חדש, מין סוג של "הישרדות" ליום אחד.

אפרופו "הישרדות", אי אפשר להתעלם מהדמיון המדהים שבין כמה מהמשימות בתכנית הריאלטי לבין כמה מהקטגוריות בתחרות, ולזכותם של המארגנים יאמר כי מדובר בהמצאות שלהם עוד מתחילת שנות האלפיים. אז במה מתחרים? קיימות קטגוריות אישיות וקבוצתיות. בתחרות האיזון למשל צריכים הצוללנים לעבור בין חישוקים הניצבים בעומק בזמן המהיר ביותר, כאשר כל נגיעה בחישוק מוסיפה לזמן המצטבר ומפחיתה את הסיכוי לנצח. קיימת גם תחרות איסוף עצמים בצלילה חופשית, ואפילו תחרות קבוצתית של הרכבת מבנה הנדסי מסובך, כשחלק מהחלקים שהקבוצה מקבלת בכלל לא מתאימים לא. הקטגוריות היותר קשות כוללות תחרות ניווט מתחת למים, וכן תחרות התמצאות שזה אומר צלילה עם מסיכה מושחרת כדי למצוא בלון גז נוסף. כל אחת מהתחרויות נועדה כדי להפגין כישורי צלילה, וצלילת ההתמצאות מראה עד כמה הצוללן מיומן בשליטה מתחת למים במקומות "בעיתיים" כמו משל מערות ואניות טרופות.

כמו בכל ספורט חובבני, ההשקעה הכספית נותרה בארגון התחרות בלבד (כשמשרד הספורט היה שותף פעיל יחד עם עיריית אילת והמועדון המארח "דיפ סיאם"), והפרסים היו תרומות של הספונסרים. המנצח בתחרות האישית זכה למשל בצלילת ספארי בין טאבה-דהב וטיראן, והמקום השני זכה בצלילה באניה טרופה בקפריסין. כמו כן, חולקו שם לא מעט ציודי צלילה יוקרתיים, ובסופו של דבר האירוע הוגדר כמוצלח, עם שאיפה להפוך אותו לגדול יותר בעתיד.


תוצאות התחרות:


תחרויות יחידים שיקלול כללי:

* בתחרות ניווט זכה בן תמיר מ-"Deep Siam " בפרס השופטים.

* בתחרות מציאת חישוקים זכה במקום הראשון ז'אק באדן מ"אקווה ספורט".

תחרות קבוצתית:

במקום הראשון- מועדון הצלילה מנטה.

במקום השני- מועדון הצלילה אקווה ספורט.

במקום השלישי- מועדון הצלילה "Deep Siam".

  • עוד באותו נושא:
  • צלילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully