וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זובור

הנהלת מכבי ת"א צפויה לערוך היום פגישה קשה עם מאמנה פיני גרשון, ולהביע בפניו את אכזבתה המקצועית ואת המיאוס מהתנהגותו הבוטה. גרשון, מנגד, מתקשה לשאת את ההשפלה. אוהד גרינוולד על הנעשה מאחורי הקלעים בהחלטה שתכריע את העונה הבאה

בעוד כמה שעות יחנה פיני גרשון את הרכב בכניסה לבניין המשרדים הגדול שברחוב יד חרוצים 12 בתל אביב. הוא יחלוף על פני השומר בקומת הקרקע, וייכנס למעלית. הוא יעצור בקומה השמינית ויפנה אל דלת זכוכית אטומה. הוא יצלצל בפעמון. כשתיפתח הדלת, יעבור דרך מסדרון צר, יעקוף את עמדת המזכירות הקטנה ומשם יפנה ימינה, אל חדר הישיבות. זהו חדר ישיבות קלאסי של משרד עורכי דין; אחת מכתליו בנוי מארון ענק, עמוס ספרי עיון וחקיקה. במרכזו שולחן עץ כבד. מסביב לשולחן כיסאות מנהלים.

גרשון מכיר את המקום היטב; הוא ביקר שם מאות פעמים בעבר. ואולם הפעם צפוי המפגש להיות אחר לחלוטין מכפי שידע תמיד. בשעה הזו כבר ימתינו לו, כנראה, ארבעת הבוסים שלו: שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן, אודי רקנאטי ובנו שי. זאת הפעם הראשונה שייפגש המאמן עם הנהלת מכבי תל אביב, בהרכבה המלא, מאז איבדה הקבוצה את האליפות לפני עשרה ימים. רק עם מזרחי נועד גרשון קודם לכן.

הבעלים ירצו לשמוע מה בפיו. יהיו להם שאלות קשות באשר להתנהלותו – האישית והמקצועית – לפני, במהלך ואחרי עונת המשחקים החולפת. הם יאמרו לו שהסב השנה למועדון נזק תדמיתי עצום, ושבסכומי העתק שמשלשלים לכיסו בכל חודש, גם על הפרקט ציפו מקבוצתו ליותר. הם יספרו לו עד כמה מאוכזבים שם ממנו. ההסברים שיספק יצטרכו להיות משכנעים.

פדרמן כבר החליט

הרביעייה הזו, שעד לא מזמן ראתה בגרשון אוטוריטה, סמל, משיח – מנסה כבר שבוע לקבל החלטה לגביו, ללא הצלחה. אין ספק שאלמלא החוזה בו מחזיק לעונה הבאה (1.45 מיליון דולר ברוטו) הדיון הפנימי כלל לא היה מתקיים, וגרשון היה מועזב עם סיום העונה.

דעותיהם של חברי ההנהלה מוכרות לגרשון. הוא יודע שמזרחי לצידו, ומצדד בתוקף בהמשך העסקתו כמאמן. פדרמן נחשב לאופוזיציה החזקה ביותר לגרשון; מקורבים למכבי טוענים כי כבר לאחר מופע האימים של גרשון במדיסון סקוור גארדן, רגע לפני תחילת העונה החולפת, גמר בליבו להיפרד ממנו.

הרקנאטים מתלבטים: מצד אחד, הם נחשבים למקורבים ביותר ליו"ר מזרחי, ולא ששים להכריע בניגוד לדעתו; מצד שני, על פי הידוע הם נוטים בשלב-זה לצדד דווקא בעמדתו של פדרמן, ולהכריע לטובת מועמדותו של מאמן אחר (שרון דרוקר. לזה נגיע עוד מעט).

מכל מקום, גם אם בסופו של דבר יחליטו הבעלים להמשיך עם גרשון, הם כנראה יעדיפו לראות אותו בתפקיד ייצוגי פחות (מנג'ר? מאמן-על?) – "העיקר שהמעורבות של פיני תקטן. אם צריך, יסדרו לו ג'וב עם שם שמצלצל יפה", דברי מקורב למועדון.

גרשון שומר על שתיקה

חבריו מספרים כי גרשון פגוע עד עמקי נשמתו. "כשפיני שותק", אומר אחד מהם, "זה בדרך כלל אומר שהוא כועס, והרי הוא לא מדבר כבר עשרה ימים". מאז ההפסד לגלבוע/גליל נמצא גרשון במחתרת. הוא קורא את שלל הפרסומים אודותיו בכלי התקשורת, ומתקשה להאמין: הבוסים שלו עושים לו זובור.

הם לא טורחים להכחיש את השמועות אודותיו. אפילו לא מורים לשחרר איזו הודעת תמיכה רפה בו. נאדה. הם עזבו אותו לאנחות. בפוזיציה הזו בדיוק ישבו מאמני מכבי רבים לפניו. אולם איש מהם לא החזיק ברזומה של שלושה תארים אירופאים ושבע אליפויות מדינה. איש לא היה גדול כמו גרשון מבחינה ציבורית. לכן מתקשה המאמן לשאת את ההשפלה. ולראיה, אפילו עם חבריו הקרובים מיעט לדבר מאז אותו יום חמישי. "הוא נמצא בבית, התנתק מכולם", אומר החבר.

גרשון יטען בפני מנהליו כי הטענות בדבר קטסטרופה מקצועית הן מוגזמות – למעט ההחלקה בגמר הפיינל פור, העפילה מכבי לרבע גמר היורוליג (עם יתרון ביתיות) והחזירה לארון את הגביע. אם היינו מנצחים את גליל זאת הייתה נחשבת לעונה טובה, יאמר גרשון. הבעיה היא שיטת הפיינל פור. הפסד שם הוא דבר שיכול לקרות לכולם. כיצד יתרץ את התנהגותו? זאת שאלה אחרת לגמרי.

מכל מקום, אומרים גורמים במכבי, גרשון לא יתעקש להישאר בעמדת המאמן; עקרונית, אין לו בעיה לזוז לעמדת המנג'ר – כל עוד, כפי שאמר למקורביו, שכרו לא ייפגע. אם לא תפטרו, צפויה הנהלת מכבי לנצל שעת-כושר ולדרוש מגרשון להפחית משכרו. כן תציב בפניו, כעובדה מוגמרת, צירופו של קוד אתי לחוזהו. לדרישה הזו הוא דווקא צפוי להיענות בחיוב.

הרקנאטים בעד דרוקר

מהן הקומבינציות האפשריות בצוות האימון? שרון דרוקר, כאמור, נתמך בידי משפחת רקנאטי. בשבוע שעבר נועד עימם בחשאי, והוא מקווה ליצור באמצעותם לובי שיוביל בסופו של דבר למינויו למאמן (לא תחת גרשון). חרף הכישלון המקצועי העונה, נותר דרוקר מוערך על ידי ראשי הקבוצה ורבים רואים בו מועמד ראוי למשרה. הבעיה היא שדרוקר לא יעבוד עונה נוספת תחת גרשון. מובן כי ההחלטה לכבד את חוזהו של דרוקר, כמוה כהחלטה לשחרר את גרשון ממכבי לאלתר. הסיכוי שהשניים יעבדו יחד גם בעונה הבאה מזערי עד אפסי.

שאלה גדולה היא מה יקרה אם יוחלט לכבד את חוזהו של גרשון. בין אם יתופקד כמאמן או כמנג'ר, מעטים הם אנשי המקצוע שרלוונטיים למכבי ומוכנים לעבוד שם תחת גרשון: מרשימת השמות שהוזכרה בשבוע האחרון ניתן להסיר את דיוויד בלאט (תמו ימיו כאסיסטנט) ועודד קטש (בשלב זה לא מעוניין לעבוד עם איש מקצוע מסוגו של גרשון מעליו – מה גם שהרי שימש במכבי מאמן, ואין שום טעם שיחזור לשם כעוזר).

דן שמיר יכול היה להיחשב כאופציה טובה לעבוד לצידו של גרשון (כעוזר או כמאמן), אך רק אמש הודיעה בני השרון כי היא מממשת את האופציה עליו. שמעון מזרחי תומך במועמדותו של גודס לעמדת העוזר. שמו של אריק שיבק עלה באחרונה (תומכו הגדול הוא גור שלף, ששיחק תחתיו בבלגיה. הבעייתיות נעוצה בעבודתו בנבחרת ובתדמית האפורה), ובשיחות סגורות עלה שם נוסף, מפתיע לא פחות: ארז אדלשטיין, שעבד עם גרשון באולימפיאקוס. אדלשטיין מכחיש כי נעשתה אליו פנייה ממכבי. הבעיה הגדולה ביותר איתו, יודעים גם ראשי הקבוצה, היא שלא אימן במסגרת מסודרת זה למעלה משלוש שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בלאט יעלה ביוקר

במצב דברים אחר, בלאט היה נחשב למועמד המוביל. הבעיה עם בלאט כפולה: גם השכר הגדול שידרוש (500 אלף דולר נטו לפחות), וגם העובדה שבשנים האחרונות לא נחל הצלחות מסחררות עם קבוצותיו (בנטון, פילזן, דינמו מוסקבה, אריס סלוניקי), דבר אשר עומד לו לרועץ. "אם לפני כמה שנים דיוויד היה קונצנזוס, היום הוא קונצנזוס בעיקר בכל מה שקשור למקצוענות ולהתנהגות. בשנים האחרונות קשה להגדיר אותו כמאמן מצליח", אומר גורם במכבי.

במובן הזה, היתרונות שבבחירה בדרוקר דווקא ברורים: שכר נמוך יחסית, שאמור להיות משולם ממילא (200 ומשהו אלף דולר לעונה), יצירת המשכיות במערכת (משמש שנתיים כעוזר), ודמות שהיא האנטיתזה של גרשון – רגועה, שקטה ואהודה על שחקנים.

מה שברור כעת הוא כי גם אם יישאר, יאלץ גרשון לבלוע מספר צפרדעים שבישלה עבורו ההנהלה. הוא יצטרך להתפשר על מספר הזרים (ההנהלה רוצה חמישה, הוא שבעה); ייאלץ לקבל לזרועותיו את גל מקל, שאמור לשוב אוטומאטית מהשאלה לגלבוע/גליל; וככל הנראה גם את דיאור פישר, שעורך שיחות עם הנהלת מכבי אף שגרשון הודיע בשיחות פנימיות כי לא ירצה להחתימו בקבוצה מחדש.

בעיה אחרת היא שאראס יאסיקביצ'יוס: פדרמן כבר נפגש איתו בשבוע שעבר באתונה. ידוע כי בין הליטאי לגרשון לא שוררים יחסי אהבה. מעניין יהיה לראות האם וכיצד תכפה ההנהלה על גרשון גם את דמות הרכז.

ברמה התדמיתית ספג השבוע גרשון מכה אנושה. נקודת האיזון השתנתה; אם ימשיך, יהיה זה תחת סנקציות שונות, בסמכויות מקוצצות, כאשר זכוכית מגדלת וזרקור מופנים בקביעות לכיוונו. אם יעזוב, האדמה תרעד. עד שתתקבל ההכרעה, וגם לאחריה, יצטרך גרשון להשיב בכנות על שאלה אחת: כיצד הכל השתבש, לעזאזל, ומתי.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully