וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רוי עתיד ביוסטון

יובל קליין

1.6.2010 / 9:39

הרצון של רוי אוסוולט לברוח מהאסטרוס מובן. השאלה היא מה יכולים האסטרוס לקבל תמורתו. יובל קליין בודק את האופציות

הרבה לבבות נשברו בסוף השבוע שעבר, כשרוי אוסוולט ביקש טרייד כדי לנטוש את הספינה הטובעת של יוסטון אסטרוס. הספקולציות לגבי הטרייד היו כבר בחודש האחרון באוויר, כשגם שחקן הבסיס הראשון לאנס ברקמן גישש אצל מקורביו, כמו שאומרים אצלנו בברנז'ה הספורטיבית הישראלית. עכשיו נותר לאד וייד, הג'נרל מנג'ר הלא כל כך מוצלח של האסטרוס, להחליט אם לקבל את בקשתו של המגיש הוותיק בן ה-32 ולבדוק מה אפשר לקבל תמורת 150 סטרייקאאוטים בממוצע לשנה.

בואו ניקח לידנו את תפקידו של וייד ונראה מה אמורים האסטרוס לקבל ומה יכולות שאר הקבוצות בליגה להציע. הצורך העיקרי של יוסטון לפי סדר הוא שחקן בסיס שני, שורטסטופ ומגיש פותח. אוסוולט אמר שהוא רוצה לעבור לקבוצה מנצחת שמועמדת לוורלד סירייס. יש לנו ארבע קבוצות מובילות כרגע: היאנקיז, הרייז, הפיליז והקרדילנס, שגם אם מתחלפים עם סינסינטי, עדיין מועמדים לקחת את ה-NL מרכז. בואו נבטל את רעיון הטרייד עם טמפה ביי, שכן הרייז ממש לא צריכים עוד מגיש לרוטציה הצעירה והמצוינת שלהם. וכך נשארנו עם שלוש אופציות.

פטיט קורא לברונקס

ניו יורק יאנקיז: הטרייד עם היאנקיז אולי נראה, במחשבה ראשונה, לא ריאלי, אבל כשבוחנים את הנושא יותר לעומק אפשר לבצע משהו שייטיב עם שתי הקבוצות. אנדי פטיט ואוסוולט חברים מצוינים שהולכים לדוג כל שנה בטקסס. האאוטפילד של היאנקיז סובל כרגע מפציעות שגרמו לשחקני מיינור ליג לשחק בכמה משחקים גדולים השנה. ואפשר להגיד את זה בקול רם: חאווייר וואסקז הוא כישלון. דווקא לגבי בעיית שחקני הבסיסים אין ליאנקיז מה להציע חוץ מרמירו פניה הצעיר, לכן על הפסים לבצע קומבו-טרייד. אוסוולט בתוספת האאוטפילדר האנטר פנס, שישחק בצד שמאל ביאנקי סטדיום, תמורת פניה, ואסקז, האאוטפילדר ברט גארדנר ופרוספקט צעיר.

סיכויים: לטרייד: נמוכים. למרות הרומן בין אוסוולט ופטיט, נראה שג'ירארדי ימשיך ללכת עם ואסקז.

פילדלפיה פיליז: אצל הפיליז הרוטציה בסך הכל בסדר, אין הרבה תלונות, אבל פציעות של בלנטון וג'יי איי האפ אולי יגרמו לסגנית האלופה לבצע את המהלך שייתן גב לאס, רוי האלאדיי. כאן יש לנו עם מה לעבוד. לפיליז יש עומק בכל העמדות שיאפשרו עסקה טובה לשני הצדדים. ג'ייסון וורת' יהיה בשנה הבאה שחקן חופשי, וספק אם הפיליז יכולים לעמוד בדרישות השחקן והזקן שלו אחרי הארכת החוזה הבומבסטית של ריאן הווארד. אם כך, שוב אפשר להעביר את פנס ביחד עם אוסוולט תמורת וורת' (תלוי בהארכת חוזה). בנוסף, הפיליז יעבירו את חואן קסטרו, השורטסטופ הוותיק, ואת המגיש הפותח קייל קנדריק.

סיכויים לטרייד: דווקא יכולים להיות חיוביים. סיכויי העסקה תלויים מאוד בבריאות של שאר מגישי הפיליז ותקציב הקבוצה בשנה הבאה.

סט. לואיס קרדינלס: בדומה לפיליז, העסקה יכולה לשפר משמעותית את הרוטציה, אבל תפגע בעומק של הספסל. האסטרוס יהיו מאוד מעוניינים בסקיפ שומאכר, מה שיכול להציב את ברנדן ריאן בבסיס השני של הקרדינלס ואת פליפה לופז כשורטסטופ. אוסוולט לא יצטרך להגיש יותר מול פוחולס, ושומאכר ועוד שניים/שלושה פרוספקטים מהחווה המצוינת של הקבוצה יעברו ליוסטון.

סיכויים לטרייד: נמוכים. לא נראה שטוני לה רוסה ימהר לוותר על שומאכר או כל שחקן אחר. נדמה שטוני די מרוצה מהקבוצה שלו השנה.

אי שם במזרח

אבל לא רק הקבוצות הללו מעוניינות, לפחות על הנייר, באוסוולט. יש מספיק קבוצות בליגה שזקוקות למגיש פותח יציב.

ניו יורק מטס: אופציה נהדרת לשתי הקבוצות. המטס יכולים לקבל את המגיש שהם כל כך זקוקים לו תמורת שני שחקנים בלבד. לאנס ברקמן, שחקן הבסיס הראשון של האסטרוס, יסיים חוזה בסוף השנה ולא נראה שיוסטון תרצה לתת ל"פומה" בן ה-34 חוזה ארוך טווח. המטס יכולים לנצל את ההייפ סביב אייק דיוויס, הרוקי הנהדר שנותן עונת בכורה מצוינת, כדי לא לוותר על עוד שחקנים מובילים, אבל יהיו חייבים לשלב בעסקה גם פרוספקטים (אם בכלל למטס יש משהו כזה).

הסיכויים שאוסוולט ישחק במטס דווקא נראים טוב, אולי האסטרוס ידרשו יותר מאייק דייויס, אבל קיימת אפשרות טובה שרוי ויוהאן סנטנה יגישו יום אחרי יום.

לוס אנג'לס דודג'רס: בעצם, השמועות היחידות כרגע קושרות את אוסוולט לדודג'רס, כי הרוטציה של לוס אנג'לס חייבת שדרוג. הפתיחה החזקה והמפתיעה של סן דייגו מלחיצה את הדודג'רס, שחשבו שהתקפה עם אנדרה "הג'ונאס בראדר" אית'ייר, מני רמירז ועם מאט "ריהאנה" קמפ תסחב אותם לשם. אבל הבעיה היא שלדודג'רס אין כל כך מה להציע. רוב שחקני הבסיס שלהם ותיקים, ולא נראית שום אפשרות להעביר את אחד האאוטפילדרים המצוינים תמורת אוסוולט. האופציה היחידה שנראית לעין היא העברתו של קלייטון קרשאו. הדודג'רס דווקא בונים על המגיש הצעיר, אבל כפי הנראה לא תהיה להם ברירה, אלא להעביר את קרשאו הטקסני ועוד שני פרוספקטים/בחירת דראפט עתידית.

הסיכויים: הכי גבוהים, לפי הדיווחים האחרונים מאזור לוס אנג'לס. אבל המחסור בהיצע של הדודג'רס יכולים לטרפד את המהלך.

וושינגטון נשיונאלס: הדיבורים בשבוע האחרון בבלוגי הבייסבול של טרייד אוסוולט תמורת שטרסבורג הם מגוחכים. אין שום סיכוי שהנשיונלס יוותרו על הפרוספקט מספר אחת בבייסבול ועל מי שאמור להוביל את הפרנצ'ייז הזה קדימה בעשר השנים הבאות. אבל דווקא פה יש לנשיונאלס הרבה מה להציע חוץ משטרסבורג. אחת האופציות היא איאן דסמונד, השורטסטופ ההגנתי. גם המגיש הצעיר לואיס אטילאנו בא בחשבון. האסטרוס יבקשו כנראה את דרו סטורן, הריליוור הצעיר. העסקה המאוד מעניינת שיכולה להתגבש היא העברתו של אוסוולט והאנטר פנס תמורת אדם דאן (כי על ריאן צימרמן אין בכלל דיבור), דסמונד ואטילאנו/סטורן ביחד עם עוד פרוספקט.

הסיכויים: האסטרוס ישמחו לקבל את איאן דסמונד וגם וושינגטון תשמח לעשות עסקה כדי לקבל את אוסוולט, אבל נדמה שהנשיונאלס נמצאים על סף פריצה לכיוון הפלייאוף בזכות בחירות הדראפט המצוינות שלהם, והחשש שהעסקה תפריע לעתיד הקבוצה תשאיר את אוסוולט ביוסטון.

בכתבה קצרה הצלחנו לסכם את מה שנראה כחיי הג'נרל מנג'ר בליגה, אבל הם לא נראים פשוטים כל כך. בכתבה התעלמנו מנושא השכר ותקציבי הקבוצה (להוציא את ג'ייסון וורת') שבתכלס קובעים הרבה. כרגע נראה שאוסוולט יישאר ביוסטון אולי עד האול-סטאר, כדי לתת לקבוצות עוד זמן לראות לאיזה כיוון הן הולכות השנה וגם לחכות אחרי הדראפט שיערך בתחילת יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully