וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחסום האחרון

31.5.2010 / 6:20

כבר שנים ארוכות ששחר פאר שומרת על כבודנו בספורט העולמי, אבל נראה שרק ניצחונות על אחת משלוש הטניסאיות הגדולות בעולם (מה שעדיין לא קרה) יעניקו לה הזדמנות לזכות בתואר הגדול בטניס ולהיכנס להיסטוריה של הספורט הישראלי. האם זה יכול לקרות?

חובבי הטניס באופוריה. היכולת של שחר פאר בעונת החימר הנוכחית גורמת אפילו לכמה אנשים לפנטז על זכייה היסטורית ברולאן גארוס. אחרי הכל, היו בעבר הלא רחוק טניסאיות פחות מוכשרות ממנה שהניפו גביעי גרנד סלאם, ובטח כאלו שפחות חזקות ממנה מנטלית. אז אולי היו כמה שנים מתות ונטולות כוכבות שאפשרו לטניסאיות השוליים לפרוץ, אבל היום המציאות היא אחרת לחלוטין. ז'סטין הנין והאחיות וויליאמס בעניינים (על אף שוונוס כבר עפה מפאריס), ונראה שנכון להיום מדובר בשלוש הטניסאיות היחידות בעולם ששחר פאר לא יכולה לנצח. ברגע שהטניסאית הישראלית תפרוץ את המחסומים האלה, היא תוכל לדהור בדרך ליום הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

על השיפורים במשחקה של שחר פאר דיברו בלי סוף בחודשים האחרונים, וכעת צריך להתעסק בצד השני. מה צריך לקרות ליריבות הגדולות שלה כדי שסוף סוף נסמן עליהן וי? מתי נחגוג ניצחון ישראלי ראשון על שלוש ענקיות הטניס המחזיקות במאזן משותף של 0:11 מול שחר פאר? הסטטיסטיקה היא כמובן לרעתה של פאר, אבל סטטיסטיקה חייבת להשתנות מתישהו, ובשבוע הנוכחי נסתפק אפילו בסטייה קטנה ממאת האחוזים, לטובת ניצחון "קטנטן" של שחר פאר על סרינה וויליאמס, כי אם לא טורניר גרנד סלאם, לפחות ניפטר סוף סוף משאלות הטופ 10 בדירוג העולמי, שיכול להגיע מהר מהצפוי.

סרינה וויליאמס

הטניסאית מספר 1 בעולם מחזיקה במאזן של 0:4 מול שחר פאר, אבל בניגוד לאחותה הגדולה ולז'סטין הנין, בחצי מהמקרים היא בהחלט נאלצה להתאמץ בטרם גברה על הישראלית. המפגש הזכור לכל היה ברבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2007. סרינה הגיעה אמנם לטורניר כבלתי מדורגת ואחרי פציעה, אבל בסופו של דבר היא זכתה בתואר, והמשחק הקשה ביותר שלה באותו הטורניר היה זה נגד פאר, שהסתיים ב-6:8 לטובתה במערכה השלישית והמכרעת. כמה שבועות לאחר מכן פאר כפתה עליה שובר שוויון בחצי גמר טורניר מיאמי היוקרתי, אבל הפסידה בסופו של דבר בשתי מערכות. המפגש האחרון בין השתיים היה על החימר בטורניר רומא לפני שלוש שנים, אז ניצחה סרינה 3:6, 3:6.

למרות שפאר כמעט וניצחה את סרינה וויליאמס על המשטחים הקשים במלבורן, נראה כי דווקא על החימר יש לה את הסיכוי הגדול ביותר לעשות את זה באמת. אחרי הכל, מדובר במשטח הפחות מועדף על ידי סרינה, וזו כבר התחלה מעודדת. היא אמנם זכתה ברולאן גארוס פעם אחת (2002) אבל בסופו של דבר מדובר בטורניר הגרנד סלאם החלש ביותר שלה. העניין הוא פשוט: הנשק העיקרי של סרינה וויליאמס הוא חבטת ההגשה שלה, שמאבדת מערכה על החימר האיטי. ואם מדברים על מאצ'-אפ עם שחר פאר, החסרון העיקרי של הישראלית מול סרינה וויליאמס עד היום היה חבטת ההגשה החלשה שלה, ואחוזי ההצלחה הרעים שלה. אז כשלוקחים בחשבון את השיפור הגדול ביותר של שחר פאר, ומוסיפים לו את החולשה היחידה של סרינה וויליאמס כתוצאה ממשטח החימר - הרי שבהחלט יש לנו סיבות להיות אופטימיים.

לגבי המצב הפיזי והמנטלי של סרינה, צריך לזכור שבניגוד לאחותה ובהתאם למה שקרה לה בשנים האחרונות, היא "לא הופיעה" לעונת החימר הנוכחית. בשנים האחרונות היא מודחת מטורנירי חימר עוד לפני חצאי הגמר, ובדרך כלל זה קורה לה על ידי טניסאיות ברמה של שחר פאר. בשלוש השנים האחרונות היא לא ניצחה טניסאיות המדורגות גבוה יותר מהמקום ה-16 בעולם על המשטח השנוא עליה. גם השנה היא מגמגמת כאמור, כאשר בסיבוב הראשון היא נגררה לשובר שוויון מול שוויצרית אלמונית, ובסיבוב השלישי הפסידה מערכה לאנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסיה. לטענתה היא סובלת משפעת בימים האחרונים, ואנחנו רק יכולים לקוות שהיא לא תחלים בזמן. דווקא הצהובונים האמריקאים טוענים לסיבות אחרות שגורמות לנסיגה ביכולת שלה, כמו למשל השמועות על פרידתה מהראפר "קומון", בן זוגה לחיים.

בשורה התחתונה: שחר פאר מצהירה על הרולאן גארוס כטורניר הגרנד סלאם האהוב עליה, אולי בגלל שכבר כמה שנים שהיא חולמת על היום שבו תנצח את סרינה וויליאמס על החימר הפריזאי - הגיע הזמן לעשות את זה.

ז'סטין הנין

ז'סטין הנין ושחר פאר נפגשו עד היום פעמיים בלבד, בשתיהן ניצחה הבלגית בקלות כולל בחצי גמר טורניר החימר בשטוטגארט באביב האחרון. במידה שפאר תפתיע ותנצח את סרינה וויליאמס, היא ככל הנראה תפגוש את הנין ברבע הגמר. ז'סטין הנין היא הטניסאית היחידה בעולם שנחשבת למומחית חימר, והיא מחזיקה בארבעה תארים ברולאן גארוס.

אצל ז'סטין הנין המתקאמבקת אפשר למצוא יותר נקודות חולשה מאשר אצל זו שדורגה בעבר ראשונה בעולם, אבל הבעיה היא שדווקא על החימר היא נראית כרגע כמועמדת העיקרית לזכות ברולאן גארוס. היא אמנם לא שכנעה בטורניר הקודם במדריד, בו הודחה על ידי רזאי בסיבוב הראשון, אבל צריך לזכור שכל זה קרה קצת אחרי שזכתה בטורניר שטוטגארט, ובמצבה הנוכחי אי אפשר לשפוט אותה בתקופה של עומס. הניצחון שלה אמש על שראפובה רמז שהיא שוב מסוגלת להתעלות על המשטח האדום.

האם שחר פאר יכולה לנצח את ז'סטין הנין על חימר? אולי זה יכול לקרות, אבל זה צריך להיות תלוי בהרבה גורמים. היא תצטרך לקוות שסמנתה סטוסור תתיש את הנין בשמינית הגמר, היא תצטרך להתפלל שבמידה ותצליח לייצר מומנטום במשחק הזה, אם וכאשר, שום גורם חיצוני לא יקטע לה אותו (כמו החשכה באותו משחק שמינית הגמר נגד מרטינה הינגיס בשמינית הגמר ב-2006). והיא תצטרך לתת את משחק חייה.

בשורה התחתונה: אולי כדאי שהנקמה בז'סטין הנין תחכה לטורניר ווימבלדון, ואולי באמת כדאי להתרכז כרגע בסרינה וויליאמס.

ונוס וויליאמס

הטניסאית המדורגת 2 בעולם היא ככל הנראה הסיוט הגדול ביותר של שחר פאר, שלא רק שהפסידה לה חמש פעמים בעבר - היא גם מעולם לא הצליחה לתת לה פייט צמוד. "יש בה את כל מה שאני לא אוהבת ואת כל הדברים שמקשים עליי", סיפרה שחר פאר אחרי ההפסד לוויליאמס בחצי גמר טורניר רומא, והודתה שאחרי הפסד לטניסאית כל כך גדולה, צריך לשמור על פרופורציות ולא להתאכזב יותר מדי. לשמחתנו, ונוס הודחה על ידי פטרובה וכבר לא תשחק מול הישראלית בפאריס, אבל העונה עוד ארוכה, ופאר יודעת שוונוס היא מחסום פסיכולוגי שדילוג מעליו יוסיף לה הרבה ביטחון.

אין ספק שיש לשחר פאר את האמונה. צריך לזכור שמדובר בטניסאית שמהווה איום גדול על פני כל אחת מהטופ 10 פרט לאחותה הקטנה, ושונוס מחזיקה במאזן חיובי כמעט מול כל שחקנית פעילה בצמרת. גם שחקניות כמו קרוליין ווז'ניאקי וסמנתה סטוסור, לדוגמה, מעולם לא ניצחו או התקרבו לנצח את ונוס וויליאמס.

ובכל זאת, אם וכאשר פאר תפגוש את ונוס וויליאמס במעמד טורניר גרנד סלאם, מה שעדיין לא קרה - ייתכן וייצא מזה משהו טוב. בניגוד לסרינה ש"מתאבדת" על המגרש ככל שהמעמד גבוה יותר, ונוס נחשבת לטניסאית יותר רגישה במערכת העצבית שלה, ונוטה לפשל בטורנירים הגדולים ביותר. היא אמנם משחקת כיום הרבה יותר טוב מסרינה על החימר, אבל נשברת מהר יותר, ונראה שזה המשטח המתאים עבור פאר כדי לבטא את היכולות המנטליות הנדירות שלה מול הכבשה השחורה שלה.

בשורה התחונה - היכן שזה לא יקרה, המבחן האמיתי של שחר פאר מול ונוס וויליאמס יהיה באמת במעמד של טורניר גרנד סלאם, וניצחון שלה ישכיח את כל מה שקרה עד עכשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully