וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "יש שינוי באוויר"

איתן נוח

28.5.2010 / 13:30

עולם הכדורסל הישראלי פרגן לאלופה החדשה. דורסמן: "הפיינל פור מקדם את הכדורסל". אלפסי: "זה נותן דחיפה. גליל היא מודל"

עולם הכדורסל הישראלי התעורר הבוקר (שישי) למה שמסתמנת כמציאות שונה לחלוטין. השליטה המוחלטת, המיתולוגית והמוכרת של מכבי תל אביב פינתה את מקומה לתמונות מחגיגות האליפות של גלבועגליל. בקרב אנשי הכדורסל בארץ לא נרשם הלם גדול מהאליפות של הקבוצה המאוחדת מהצפון, כי אם יותר הערכה בלתי מתפשרת לעצם ההישג של המועדון המרענן, ובפרט לעבודתו של עודד קטש.

"האליפות לא הפתיעה אותי, הפתיעה אותי הדרך בה הם זכו באליפות", סיפר היום מיקי דורסמן, שאחראי לאובדן האליפות האחרון של מכבי תל אביב, ב-2008 להפועל חולון. "מכבי הפסידה בגלל שלא הגיעה למשחק בצד ההגנתי, גליל הפתיעה כשכן הופיעה בצד ההגנתי. הופעתי כי חשבתי שהסייז והניסיון של מכבי יהיה יתרון. גוני יזרעאלי עשה עבודה מדהימה וניווט את התזמורת. הוא עשה את הבלתי ייאמן ולקח שתי אליפויות בשלוש שנים".

"האליפות הזאת שונה מהאליפות שלנו בחולון", עונה דורסמן כשנשאל אם יש מקום להשוואה בין שני המקרים. "אז היינו המכבי של אותו עונה; אנחנו לא היינו אנדרדוג וגליל באה למשחק הזה כאנדרדוג. אני חושב שאנחנו גרמנו לכך שכולם הפסיקו לפחד ממכבי, ולראייה, גליל לקחה את אליפות. שיטת הפיינל פור מקדמת את הכדורסל ומאפשרת לכל קבוצה לקחת אליפות".

גם מורן רוט, שעזר לדורסמן לקח אליפות בחולון, נותר אדיש משהו אחרי רעידת האדמה היחסית: "לא ציפיתי שגליל ייקחו אליפות, אבל זה לא הפתיע אותי לגמרי. גליל זו הקבוצה הכי מאומנת, ששיחקה את הכדורסל הכי יפה והראתה יציבות לאורך כל העונה. בגלל זה האליפות הזו לא הפתיעה אותי לגמרי. מה שהם עשו כל השנה, הם גם עשו בפיינל פור ולא התרגשו מגודל המעמד".

"אליפות זו אליפות, זה משהו אדיר", ממשיך רוט. "אמנם זה קרה פעמיים בשלוש השנים האחרונות, אבל לקחת אליפות ממכבי ביד אליהו זה עדיין מיוחד ונדיר. הקבוצות בחולון ובגליל הן שתי קבוצות שונות, אבל מה שדומה זו התחושה הפנימית שלא מפחדים ממכבי ושאפשר לעשות את זה. לאט לאט ההגמוניה של מכבי מתחילה להיעלם".

טפירו: "זה רק ילך ויתעצם"

"יש שינוי באוויר", אומר מאיר טפירו, שחקן העשור של הכדורסל הישראלי. "כל הקבוצות בליגה נלחמות על להקים קבוצה בלי הרבה כסף. מכבי תמיד יהיו פייבוריטים, אבל החוק הרוסי והפיינל פור צמצמו את הפערים, ובגלל זה אנחנו רואים ערבים של פיינל פור שכל המדינה מחכה להם. זה מביא עניין גדול לכדורסל, זה רק ילך ויתעצם. הפיינל פור מביא הרבה כסף לקבוצות, כולם רוצים להגיע לשם, וכולם יודעים שהכול יכול לקרות. ב-5 שנים האחרונות הכדורסל מדובר בכל הארץ ומעניין הרבה אנשים".

"בחודש וחצי האחרון, גלבוע/גליל היו בכושר הכי טוב בליגה", ממשיך טפירו בהתייחסו לאלופה הטריה. "ראו את זה, איך שהם ניצחו את אשקלון בצורה חלקה. ראו שהם בכושר טוב. חוץ מהמחצית הראשונה מול ירושלים, בה הם הורידו חלודה, הם עשו שני משחקים מעולים בפיינל פור. הם מאוד מחוברים בזכות ההמשכיות מהעונה שעברה, וכל הכבוד להם על זה".

אריק אלפסי, שהודח על ידי מכבי תל אביב בחצי הגמר, סיפר היום: "לפני הפיינל פור אמרתי שמכבי לא מגיעים בכושר טוב. לצערי הם התפוצצו עלינו, אבל היה ברור שאחת הקבוצות יכולות לעשות את זה. גליל היא קבוצה מאוד מאומנת, עודד קטש שולט יפה מאוד בשחקנים ובקצב המשחק והוא עשה הכנה מנטאלית ומקצועית מדהימה למשחק הזה. אפשר לראות המשכיות, ראינו את הקבוצה הזאת מתבשלת לנגד עינינו. זה תמריץ, לראות את המודל של גלבוע/גליל, שמראה שדרך המשכיות אפשר להצליח. זו גם קבוצה הקבוצה היחידה שבשנים האחרונות שמרה על הסגל הקיים וחיזקה אותו. זה נותן דחיפה לכולם. מגיע להם".

יהוא אורלנד, שהחל את קריירת הבוגרים שלו בגליל עליון וכיום משחק במכבי ראשון לציון, השווה את שתי האליפויות של המועדון: "כילד צעיר חוויתי את האליפות של 92/3 ואני רוצה להגיד שאז זאת הייתה אליפות יותר גדולה, כי לנצח את מכבי בסדרה זה אחרת. אבל ההישג השנה הוא יותר גדול מהאליפות של הפועל חולון, כי ההפרש בתקציבים השנה הוא אסטרונומי. יש לי חברים בגלבועגליל, אני מאוד שמח בשבילם וגאה בהם. אני מקווה שזה יערער את העליונות של מכבי. זו אליפות שנייה בשלוש שנים שהם מפסידים, והלוואי שזה ימשיך. לא כי יש משהו נגד מכבי, אלא כי אנחנו רוצים תחרותיות".

גם קוז'יקרו מאושר, אך לא עוד הסוף

עידו קוז'יקרו, אולי השחקן שהכי מזוהה עם הפועל גליל עליון, לא ממהר לשייך את האליפות הזאת למועדון המיתולוגי ששיחק בכפר בלום. "האליפות היא לא של גליל עליון. אני שמח שקבוצה לקחה אליפות למכבי, אבל זה לא גליל עליון, זה גלבוע, לצערי הרב. אני עדיין שמח בשביל אבישי גורדון עמית גל וחיים אוחיון, שמח בשבילם מאוד. האליפות ב-93' הייתה הרבה יותר מיוחדת כי היא באה אחרי 23 שנה, ואז זה היה הישג הרבה יותר גדול כי זה היה בסדרה, זה היה ייחודי. גם ההישג של חולון וגם ההישג אתמול זה אדיר. הקבוצה של אתמול לא באה עם יומרות לקחת אליפות, בניגוד לחולון לפני שנתיים. גליל/גלבוע בנתה את עצמה כמה שנים, השאירה את כל הזרים שהיו שם, גם לפני שנה הם כמעט הצליחו לנצח את מכבי. עודד עשה עבודה מדהימה ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully