וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לעשות היסטוריה?

דני פרנקו

25.5.2010 / 13:15

נתניה תלויה באגרסיביות בריבאונד, היכולת של ברנר והיד של הזרים. דני פרנקו מנתח את הסיכויים של אלפסי מול מכבי ת"א

נתניה משחקת את "הילד הרע" שבא לעצבן את הבריון של השכונה. הם משדרים שהם מכבדים את מכבי, אבל לא גם לא סופרים את מכבי, ובעצם מסתכלים עליהם כעל עוד קבוצה. אם בנתניה מאמינים לעצמם, אז יהיה משחק ונתניה אפילו יכולה לנצח. בשיטת הפיינל פור, במשחק אחד, רק למכבי יהיה מה להפסיד.

הסיטואציה הזו בשנים האחרונות לא הייתה טובה למכבי והיא ללא ספק מלחיצה. למרות כל זה, היתרון האיכותי של מכבי בא לידי ביטוי גם בשיטה הזאת. אם מכבי תל אביב תביא את האיכויות שיש לה על נתניה במשחק הערב, כמו בשני המפגשים שהיו השנה ביד אליהו, היא תוכל לפתוח יתרון משמעותי כבר בשלב מוקדם במשחק. אם שחקני מכבי יבואו מרוכזים ויסגרו לריבאונד, שזו נקודה חלשה אצלם, אז יהיה להם הרבה יותר קל. נתניה היא קבוצת ריבאונד התקפה טובה מאוד, ובסדרה מול בני השרון מכבי למדה שריבאונד ההגנה יכול להיות עקב אכילס שלה, שכן נתניה היא קבוצות ריבאונד ההתקפה הטובה בליגה (13 למשחק).

היתרון והחיסרון של נתניה הוא שבהרבה שלבים של המשחק הם לא בשליטה. נתניה קבוצה מאוד רעבה ואגרסיבית. יש לה שלושה סקוררים חסרי פחד ומצפון. שחקנים שלא מפחדים ובאים לנשוך. טוני וושהאם לפעמים מפתיע את עצמו ואת הקבוצה עם הקליעות שלו, לפינוק יש יד חופשית, ומה שיפה בנתניה זה שכולם מפרגנים לזרים, כולם משחקים בלי אגו, מבינים את המקום שלהם בקבוצה. המשחק של נתניה הוא לא צפוי וזה יתרון וחיסרון.

מי שמניע את נתניה הוא שמוליק ברנר. הוא הבלאנס של הקבוצה. אם הוא לא במגרש אז יש בעיה, כי לנתניה יש פחות איזון. במכבי מודעים לזה, וינסו להדביק לו עבירות כשילכו עליו עם ווזי'נייבסקי ופרקינס. פינוק לבד לא יכול לנצח את המשחק. פינוק יעשה את הנקודות שלו במעבר, באופנסיב ריבאונד ומהאינסטינקטים שלו למשחק, אבל במכבי יש שומרים טובים שיכולים לעצור אותו.
בצבע מכבי פוגשת קבוצה שיחסית נוחה לה. קילינגסוורת' הוא שחקן שיש לו התמצאות, אבל הוא שחקן אחד ולא הסוללה בדמות קלנסי, ג'יימס וטאקר שהעמידה בני השרון.

אני לא יודע כמה דקות רותב'ארט יקבל, אבל הוא יכול להיות האקס פקטור של אלפסי. אצלנו מרבים לדבר על זה ששחקן גבוה בליגה יוצר מיס מאץ', אבל אני חושב שפארטיזן הראו שעם שחקן 2.20, שרץ את המגרש הרבה יותר לאט מרות'בארט, אפשר לעשות הרבה דברים. אני חושב שרות'בארט יכול לעזור לנתניה. בשורה התחתונה, מכבי פוגשת קבוצה שלא יכולה להכאיב לה יותר מדי בצבע, ובנתניה יצטרכו למצוא פתרונות לכך.

הספסל של מכבי ארוך? באמת?

גם על הספסל למכבי כמובן יש יתרון, אבל הספסל שלה לא כל כך ארוך כמו שחושבים. הפציעה של לאזמה יוצרת להם בעיה מתחת לסל. בעיה נוספת היא שהיכולות של הישראלים מצומצמת, ובקושי מרגישים בה. יניב גרין, למשל, משחק יותר בזמן האחרון, אבל מעבר לאספקט ההגנתי, אין לו תרומה משמעותית ויציבה שמכבי יכולה לבנות עליה. גם רביב לימונד לא משמעותי בפיניש של העונה.

כמו כל משחק של מכבי תל אביב בארץ, המשחק תלוי בה. במכבי ירצו לרוץ ולנהל את משחק המעבר שלהם, ואם יצליחו לרוץ מההגנה להתקפה, לנתניה יהיה קשה. שחקני המפתח של האלופה יהיו אנדרסון ופרקינס, והסדרה מול בני השרון הוכיחה למכבי תל אביב כמה יכולת הריכוז של שניהם משפיעה על ההצלחה של הקבוצה.

בגזרת המאמנים נהיה מעניין. זה התחיל בסיפור הגביע עם נושא הכרטיסים המפורסם של פיני, אז בנתניה שתקו. נוצרה עכשיו איזו חזית בין המועדונים. אלה דברים קטנים שלא נוטים לעסוק בהם, אבל דווקא נתניה באו להיות הילדים הרעים, ועכשיו נראה כמה ביטחון יש להם באמת. אריק מצד אחד מאוד רוצה לעשות סנסציה, אבל זה לא תלוי בו ובקבוצה שלו. נתניה דאגו להדליק את מכבי, ועכשיו השאלה היא כמה השחקנים של מכבי באמת מחויבים למועדון הזה, כמה הם מבינים שזה לא עוד משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully