וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויז'נייבסקי: "הפעם לא תהיה לנו אפשרות לתקן"

איתן נוח

24.5.2010 / 13:53

רכז מכבי ת"א יודע שמהמשחק מול נתניה (ג', 20:55, ערוץ 10 ו-HD) אין דרך חזרה. פינוק: "חייבים להימנע מדקות ללא ריכוז"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

העולה השנייה לגמר הפיינל פור תיקבע מחר (שלישי) במשחק בו תפגוש האלופה ומחזיקת הגביע מכבי תל אביב, את ברק נתניה (20:55, ערוץ 10 וספורט 5HD, שופטים: שמש, פוהורילס וגוריון). שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים העונה, פעמיים במסגרת ליגת העל, ופעם נוספת במסגרת חצי גמר גביע המדינה. במפגש הראשון בליגה, באולם הקטן בנתניה, הייתה הקבוצה של אריק אלפסי ליחידה שניצחה את מכבי תל אביב בעונה הסדירה, כשגברה עליה 103:114, לאחר שתי הארכות. במשחק השני ביניהן בליגה, שנערך במחזור האחרון, ניצחה בקלות האלופה 60:88. בטווח, בחצי גמר גביע המדינה, הייתה נתניה קרובה להפתעה לאורך המחצית הראשונה, אך מחצית שנייה טובה של שחקניו של פיני גרשון גמרה את הסיפור ונתנה למכבי את המקום בגמר בזכות ניצחון 65:81.

ויז'נייבסקי רוצה ליהנות

גם שבוע לאחר סיום הסדרה עם בני השרון, לא ברור באיזה מצב יצאה ממנה מכבי תל אביב וכיצד תגיע לפיינל פור. הניצחון בשיניים ללא ספק הראה ניצוצות של אופי אצל שחקני האלופה, אבל מצד שני ההגעה לחמישה משחקים וודאי לא הייתה בתכניות של הצהובים. גם ההתעסקות בשופטי המשחק בסיום הסדרה לא יכלה להסתיר את היכולת החלשה של שחקני מכבי תל אביב לאורך רוב שלבי המשחק החמישי. אל הפיינל פור מגיעה האלופה בלי סטפון לאזמה הפצוע, שגמר את העונה לפני כשבועיים וייתכן מאוד ולא נראה אותו יותר במדי הצהובים. מעבר לכך, במכבי תל אביב מקווים שהסטירות שחטף המועדון בזמן המשחקים מול בני השרון יעירו את השחקנים, בתקווה לחגוג אליפות 49 בתולדות המועדון.

רכז הצהובים, אנדרו ויז'נייבסקי, נשמע דרוך לקראת חצי הגמר: "אנחנו צריכים לבוא ל-40 דקות מחר ולשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו. ננסה ליהנות ואני בטוח שיהיה מרגש. אף משחק לא קל. במשחק האחרון נגד נתניה שיחקנו טוב ואנחנו צריכים לקחת את זה גם למשחק מחר. מנטלית אין לנו ברירה אלא להיות מוכנים. המשחק מחר חייב להיות שונה מהמשחקים מול בני השרון: מול בני השרון זו הייתה סדרה של חמישה משחקים ותמיד אפשר לתקן, אבל אחרי המשחק מחר אין אפשרות לתקן ונהיה חייבים להיות מרוכזים מהפתיחה ועד הסיום".

סנטר הקבוצה, ד'אור פישר, שתפקידו הפך משמעותי יותר עם הפציעה של לאזמה, אמר: "אני מקווה שנוכל לזכות באליפות שוב. מול בני השרון הייתה סדרה קשה ולנתניה הייתה אפשרות להסתכל מה הם יכולים לעשות נגדנו, ונהיה חייבים להיות מוכנים לזה. מול בני השרון לא היינו ממוקדים בהתחלה, וככה היינו גם כל השנה. עכשיו, בגלל שזה הפיינל פור, אני מקווה שתהיה אצלנו אווירה רצינית ונבין את המשמעות של התקדמות לשלב הבא. אין לנו ספק לגבי הרמה שלנו ואנחנו בטוחים שאנחנו יכולים לנצח".

דרק שארפ: "כל משחק שלנו מול בני השרון היה כמו פיינל פור. עכשיו יש לכל השחקנים את הניסיון ונראה איך זה ישפיע מחר. אנחנו לא דואגים מנתניה, אלא צריכים לדאוג מה אנחנו נעשה. אם נשחק בצורה טובה, ננצח. נרדמנו מול בני השרון, והיינו צריכים שמישהו יעיר אותנו. בני השרון עשו את זה. אנחנו צריכים לבוא מוכנים מנטלית לכל משחק, במיוחד במשחקים של להיות או לחדול".

וושהאם: "נצטרך לשחק את המשחק הכי טוב שלנו העונה כדי לנצח"

מן העבר השני, העולה החדשה, זאת שלא ספרו אותה בתחילת העונה, מגיעה לפיינל פור עם גאווה גדולה. עוד לפני המשחק השיגה ברק נתניה ניצחון קטן כאשר עמדה על שלה והתעקשה לקבל את הספסל שמימין למזכירות, זה ששייך למכבי. בשל כך, יושב ראש הקבוצה, צביקה בלקנטיני, כנראה ייראה את המשחק הקרוב ממקום מושבו הקבוע של שמעון מזרחי. בניגוד ליריבה שלהם, בנתניה דווקא הצליחו לעבור את הסדרה מול מכבי חיפה בארבעה משחקים בעיקר בזכותו של דנילו פינוק, עליו מתבססת הקבוצה לאורך העונה. בנתניה לא שוכחים את שני המפגשים האחרונים מול מכבי תל אביב בנוקיה, בהם לא הראו יכולת טובה והפסידו, אך גם זוכרים שחוץ מבני השרון הם הקבוצה היחידה בארץ שניצחה את מכבי העונה. אוהדי הקבוצה מהשרון הסתערו על הכרטיסים ורכשו את המכסה שהוקצתה לקבוצה במטרה לבוא ולנסות להפוך את נוקיה ל"קופסל" הביתי והחם.

כוכב נתניה, דנילו פינוק, אמר לקראת המשחק: "מכבי היא קבוצה נהדרת, שכמעט הגיעה לפיינל פור של היורוליג. נצטרך להיות מפוקסים במשך 40 דקות בשביל לנסות לנצח. אנחנו חייבים להימנע מדקות ללא ריכוז. בני השרון שיחקו חזק מול מכבי וזה מה שצריך לעשות בשביל לנצח אותם. המשחק מחר יהיה פחות במה אנחנו צריכים לעשות אלא יותר באיך לעצור את הדברים שהם עושים. אנחנו צריכים לעצור אותם בריבאונד ההתקפה ולמנוע מהם זריקות חופשיות כי כל הקבוצה שלהם יכולה לקלוע".

טוני וושאהם, שיודע דבר או שניים על הפתעות מול האלופה הנצחית, הוסיף: "בשביל לנצח נצטרך לשחק את המשחק הכי טוב שלנו העונה. זה האולם שלהם ומרבית האוהדים יהיו שלהם ונצטרך להביא את המשחק הטוב ביותר שלנו. אנחנו מתאמנים שלושה ימים ביד אליהו בשביל להתרגל לגודל של המגרש, ואני מקווה שאנחנו מוכנים. אנחנו מתרגשים להיות חלק מהפיינל פור, אבל אנחנו פה בשביל לשחק כדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully