וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

24.5.2010 / 16:43

טמפה ביי רומסת כל מי שנקרה בדרכה, אטלנטה מתעוררת על צד ימין וסן דייגו משמרת את מעמדה בראש ה-NL מערב

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 12-32
ניו יורק יאנקיז – 18-26
טורונטו – 20-26
בוסטון – 21-24
בולטימור – 31-14

עם מאזן של 72 אחוזי הצלחה, הרייז הם הקבוצה הטובה בליגה, כשהם רוכבים על תשעה ניצחונות בעשרה משחקים. לעומתם, היאנקיז ניצחו בשניים בלבד משבעת משחקיהם האחרונים, והפסידו את הסדרות שלהם מול המטס וטמפה (פיצלו את הסדרה מול בוסטון). וכך, הפער בצמרת הבית גדל לכדי שישה משחקים. חרף רצף של שלושה הפסדים בסוף השבוע, בטורונטו הצליחו להישאר צמודים לניו יורק במרחק משחק בודד. בוסטון התאוששה מעט כשהפסידה רק פעמיים כל השבוע ובולטימור לא מראה סימנים לשום דבר, כשמה-15 לחודש הצליחה לנצח רק פעמיים.

הפצצת השבוע: רק שש מ-58 עליות לצלחת, עם שני ריביז עלובים. זאת הייתה הסטטיסטיקה של קרלוס פנייה במהלך כל החודש, כאשר מאז ה-28 לאפריל לא שיחק עם הכדור הארוך. כל זה השתנה מול היאנקיז ביום חמישי: שחקן הבסיס הראשון של טמפה הפגיז החוצה מהסלאמפ העצום שלו, כשעקץ לא אחת אלא פעמיים עם שני הומרים שהביאו עמם צמד חבטות, צמד ריצות וכן צמד הכנסות רצים, בארבע הופעות.

דפק הופעה: ג'ון לסטר זכה לכל שאגה מהקהל של בוסטון ובצדק: השמאלי של הרד סוקס הפך לאס של הרוטציה עם הצבתו של ג'וש בקט ב-DL, ומול מינסוטה ביצע את העבודה נאמנה עם משחק שלם, בו העיף תשעה חובטים ב-K, העניק רק שש חבטות וריצה בודדת. את ארבע הופעותיו האחרונות לסטר ניצח, כשמאז תחילת החודש הוא מציב ERA של 2.32 ומוביל את המועדון בסטרייקאאוטים עם 63.

סינקר השבוע: יריבת הבית מגיעה העירה, שהיא במקרה גם הקבוצה הטובה בליגה. איי.ג'יי. בארנט על הגבעה - הזדמנות פז להראות להם מי הבוס, לא? הרי בשביל מצבים כאלה הביאו את השמאלי לתפוח הגדול – במחיר של 82.5 מיליון ירוקים לחמש עונות. ובכן, חלומות לחוד ומציאות לחוד - איזו הזדמנות פז ואיזה בטיח: בארנט קם על צד ימין שלו ושמאל שלנו ביום רביעי, כשב-6.2 אינינגים העניק תשע חבטות לכדי שש ריצות (אחד מהם הומר לג'ייסון בארטלט בהגשה השלישית שלו בלבד במשחק) וגם ארבע הולכות מול הרייז בברונקס, בהפסד 10:6.

המספר הנוסף: נראה כי השנאה מבעבעת עמוק בדמו של קווין יוקיליס כשהוא רואה את היאנקיז. מול הפסים העונה, הבסיס הראשון של הרד סוקס לא מראה כל סימן לרחמים: שני הומראנס, תשע הכנסות ריצה וממוצע חבטה אדיר של 46.2% יש ליוקיליס עד עכשיו מולם, וכל זאת בשמונה משחקים בלבד. פתיחת העונה הגרועה של בוסטון ככל הנראה לא נוגעת ליוקיליס – הוא מוביל את הקבוצה בהומרים (9), ושני בממוצע חבטה (32.2%) וריביז (27).

לא רואה בעיניים: חוזה באוטיסטה לוהט: בתשעת משחקיו האחרונים הפציץ כבר שבעה הומרים, במאמץ שהשווה אותו לפול קונרקו על ראשות טבלת מובילי הליגה בקטגוריה. ב-30 הופעותיו האחרונות בצלחת, הוא חובט ב-33% הצלחה עם 15 הכנסות ריצה, עשר ריצות ותשע חבטות. מאז תחילת החודש הוא חובט בעוצמה של 71.8%.

מלצרי השבוע: כמעט היכן שלא תסתכל על הסגל של הרייז תראה אולסטארים העונה – סיבות שיסבירו מדוע הם הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה עד כה. אחד מהם הוא דייויד פרייס: ביום שלישי האיטר עשה מהאינדיאנים צחוק, כשהגיש שישה אינינגים נפלאים בני ארבע חבטות ואפס ריצות, בפיזור בונוס של חמישה סטרייקאאוטים. פרייס מוביל את הרייז בניצחונות (מאזן 1:7) ושני ב-ERA (2.41), בזמן שעד כה העונה העניק רק שני הום ראנס – המעט מבין כלל רוטציית המגישים של טמפה. יומיים לאחר מכן ביום חמישי מול הפסים בברונקס, היה זה ג'יימס שילדס לתפוס את הגבעה, וב-7.1 אינינגים הרשה שמונה חבטות למפציצים של ניו יורק אך רק שלוש ריצות, בזמן פסילת שבעה מהם אל עבר ניצחונו החמישי.

ואם בהגשה עסקינן: שניים היו ראויים לא פחות לציון השבוע. שון מרקום מוביל היטב את רוטציית הג'ייז, וביום שלישי מול מינסוטה זה בא לידי ביטוי היטב, כאשר הגיש שבעה אינינגים לכדי חמש חבטות והרשה רק ריצה אחת, בניצחונו השלישי העונה בתשעה משחקים. הלילה, מרקום הוסיף לרזומה שלו עוד ניצחון עם שש חבטות ושלוש ריצות בחמישה אינינגים, שהניבו גם שמונה פסילות. למחרת, היה זה קליי בוכהולץ שהרשים באאוטינג שלו מול הטווינס: בעונה בה השמות הגדולים ברוטציה של הסוקס מספקים הכל מלבד שקט וביטחון, בוכהולץ הרגיע במעט את העניינים, כאשר הגיש שמונה אינינגים חזקים עם שבעה K, יחד עם חמש חבטות ושתי ריצות חובה בלבד. היליד הטקסני ניצח בארבעה מחמשת משחקיו האחרונים, והוא מוביל את בוסטון בניצחונות (3:5) וב-ERA (3.26).

צמד לעניין: כל פעולה שביצע לוק סקוט ביום שלישי נעשתה בצמדים. מול קנזס סיטי בקאמדן יארד, סקוט הטיס שני הומרים בשתי ההופעות היחידות שלו בצלחת, אשר היוו למעשה שתי חבטות והביאו לכדי שתי ריצות ושתי הכנסות ריצה. מעבר לכך – סקוט גם רשם מספר הולכות לבסיס - שתיים מהן.

קיפול פקלאות: היאנקיז משום מה החליטו לעשות את זה קשה. ביום שני בברונקס מול האויב המר הבו-סוקס, המפציצים כבר הובילו בהפרש ניכר 1:6, אולם מהר מאוד היוצרות התהפכו. הומרים של דייויד אורטיז, קווין יוקיליס וג'יי.די. דרו, כמו גם שני דינגרים של ויקטור מרטינז הביאו את בוסטון ליתרון 7:9. לפיל יוז, אחרי כל הסופרלטיבים כאן, לקח רק מספר שעות כדי לאשרר את הנאחס שאני מנחית בדף זה ממש על שחקני הליגה, כשהוא מסיים עם שש חבטות וחמש ריצות חובה בחמש אינינגים בלבד. אבל אז הופיע איי-רוד, ששיגר טיל שיוט אחד משלו החוצה להשוות את המשחק, ומי שיכול היה להיות האאוט האחרון במשחק, מרכוס ת'יימס, חתם עם ווק-אוף הומר משלו, בכדי לסגור קאמבק ענק לפסים.

תותחים כבדים: הג'ייז מזמן סיימו לחמם קנים, ומאז כל מחבט מדומה ללוע תותח. כקבוצה, הם מובילים את המייג'ורס בהומרים (76), ומול מינסוטה בבית ביום שלישי הם הפגינו תצוגת תכלית של המערך ההתקפי שלהם. ארון היל, ורנון וולס, אדווין אנקרנסיון ולייל אוברביי – כולם רשמו לעצמם לונג-בול אחד, כשאוברביי מביא לשולחן גם שלושה ריביז ו-וולס מסיים עם צמד ריצות והכנסות ריצה. היה זה המשחק רב-הומרים ה-17 העונה של טורונטו, ומאז יום שלישי הם הוסיפו עוד שלושה לרזומה. טורונטו היא הקבוצה היחידה עד כה העונה להציג שלושה שחקנים עם לפחות עשרה הומרים - אלכס גונזאלס (10), וולס (11) וחוזה באטיסטה (14).

שק חבטות: איזה מסכן היה בריאן מטוס ביום חמישי מול הריינג'רס. המגיש של בולטימור לא ידע את נפשו מרוב יגון, כאשר בקושי שרד שלושה שני אינינגים ושליש, בהם חובטי טקסס התעללו בו לכדי שמונה חבטות ושבע ריצות חובה, כאשר מתוך 17 חובטים במשחק פסל רק שניים.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 18-26
דטרויט – 19-25
שיקגו ווייט סוקס – 25-18
קנזס סיטי – 27-18
קליבלנד – 26-16

עם ארבעה הפסדים השבוע, הטוווינס הצליחו בקושי להיאחז בצמרת בית המרכז. למזלם, הטייגרס סחטו מאזן של 3:3 השבוע, שהביא לסטטוס-קוו. גולת הכותרת בבית מעבר לזו היא קליבלנד – כן, כן – שפשוט צנחה עם שישה הפסדים רצופים עד הלילה, בו הושג ניצחון הראשון מזה שבוע. ב-11 האחרונים האינדיאנס ניצחו בשלושה בלבד, ושיקגו ואפילו קנזס סיטי ניצלו זאת היטב לשיפור מעמדן. שיקגו כבר שלישית למרות מאזן 3:3 השבוע והרויאלס בכלל עפו מהצינוק עם חמישה ניצחונות בשמונה משחקים.

הפצצת השבוע: ג'סטין מורנו הרגיש מצוין עם חזרתו הביתה לקנדה. מול הבלו-ג'ייז בטורונטו, שחקן הבסיס הראשון לא ראה בעיניים, כאשר היווה הפקטור המרכזי לניצחון התאומים 3:8. שלוש חבטות מארבע עליות לצלחת היו לו, כולן אשר לבסוף הסתיימו בראן, ולקינוח גם רשם שני הומרים וארבע הכנסות ריצה.

אבן דרך: חוזה גיין, האיש והמהמורה מתחת לשפה, השיג לעצמו את חבטת ה-1,500 שלו ביום שישי מול הרוקיז. בכלל, אותו ערב היה ערב לזיכרון עולמים עבורו: גיין היה שתיים משתי הופעות בבסיס, בהם הפגיז בצמד הומרים ושלושה ריביז.

הנעלם הגדול: נראה כי ג'ייק פיבי התחפש העונה להארווי שתי-פנים. אחרי שניצח בשלושת משחקיו האחרונים בהצגתו מספרים יפים, פיבי הראה את צידה האפל של ההגשה שלו, כאשר המספרים 6 ו-8 שלטו בו ללא עוררין: למרות שפסל שמונה מלאכים, פיבי הרשה שמונה חבטות ושש ריצות בשישה אינינגים, ובכך היה הפקטור המרכזי להפסד הסוקס ללוס אנג'לס 6:5 ביום חמישי.

סינקר השבוע: אחרי שחברו לקבוצה קווין סלואי כיכב במדור הזה בשבוע שעבר, השבוע היה תורו להחליפו התאום קרל פבאנו. מול אותם ג'ייז שקרעו אותו ביום שלישי, פבאנו המשיך בדרכו הפתלתלה והבלתי יציבה לאאוטינג עלוב, כאשר במהלך ארבעה אינינגים הרשה עשר חבטות שהביאו לשש ריצות, ולהפסד שאיזן את מאזנו ל-4:4.

ואם בסינקרים עסקינן: בשיקגו לא יודעים לנצל את מה שהאל הטוב עוד איכשהו נתן להם. ג'ון דאנקס הוא עד כה המגיש היציב בעיר הרוחות, הרבה לפני שמות כמרק בהרלי וג'ייק פיבי, אבל את שלוש ההופעות האחרונות שלו – למרות מספרים טובים בשבעה עד שמונה אינינגים – הגרביים לא מיטיבים להפוך לניצחונות. ביום רביעי, מול האיינג'לס בבית, דנקס הגיש 7.2 אינינגים לכדי שלוש חבטות ושתי ריצות יחד עם פסילת שמונה חובטים, אך בסוף את ה-W לקחו המלאכים - 2:3.

מלצרי השבוע: ג'סטין ורלאנדר הוא אי של שקט ויציבות בדטרויט העונה. בקרב מגישים מול דאלאס בריידן והאייז ביום רביעי, ורלאנדר לקח את כל הקופה עם משחק שלם של תשעה אינינגים לכדי חמש פסילות, ארבע חבטות, הולכה וריצה אחת וניצחון 1:5. מתוך ששת משחקיו האחרונים, ורלאנדר ניצח בחמישה, בעודו מוביל את הטייגרס בניצחונות (2:5), ERA (3.43) וסטרייקאאוטים (51). למחרת היה זה חברו לקבוצה ג'רמי בונדרמן שכיכב על הדיונה, כשאאוטינג מצוין שלו של שלוש חבטות, ריצה ושמונה סטרייקאאוטים בשישה אינינגים חברו יחדיו לניצחון נוסף על האייז, 2:5.

בוערים בכל הצילינדרים: קשה לעכל שהרויאלס בקטגוריה הזו, אך עובדות המציאות מתעלות על הכל: מאז פיטורי טריי הילמן והעסקת נד יוסט, בקנזס סיטי לא מפסיקים לנצח. בתשעת משחקיהם האחרונים הם ניצחו בשבעה, ומאז יוסט הקברניט על הספינה הם שישה משמונה. ביום חמישי היה זה תורו של לוק הוצ'באר לתפוס כותרות, כשהגיש משחק שלם של תשעה אינינגים לכדי ארבע חבטות ושתי ריצות עם שבע פסילות, בזמן שאלברטו קאייאספו עזר לו עם הומר בן שלוש ריצות, בניצחון הרויאלס על קליבלנד 3:9.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 20-25
אוקלנד – 22-23
ל.א. איינגלס – 25-21
סיאטל – 28-16

אחרי שבטקסס העמידו רצף של חמישה ניצחונות רצופים, ביומיים האחרונים הריינג'רס הפסידו שניים ברציפות. למרות זאת, הפער בצמרת ניצב על הפרש של שני משחקים, כשאוקלנד מפסידה פעמיים השבוע. האיינג'לס לא מצליחים להתעלות עם מאזן 3:4 השבוע, וסיאטל שוב מדשדשת עם שני W בתשעת האחרונים.

הפצצת השבוע: מחבטי המארינרס התעוררו לתחייה ביום שישי. כנראה שהם היו צריכים את האינטרליג פליי מול סן דייגו כדי להעיר אותם: סיאטל רשמה שיא עונה בריצות, כש-15 חבטות שלהם סימנו גם 15 ריצות על הלוח, שבע מהן באינינג השני. כראוי לקפטן, מייק סוויני הוביל את הדרך עם ארבע מחמש הופעות לכדי שני דינגרים ושש הכנסות ריצה. לצידו נעמד ג'וש בארד עם שתיים משלוש להומר ושלוש ריביז.

טיפת מזל: שוב, קליף לי חוזר לסורו. במשחק ההפצצה מול הפאדרס, לי לא השתלט על העניינים ואילץ לפנות את הכותרות לחבריו החובטים, כאשר בשישה אינינגים ושליש ויתר על 11 חבטות והעניק שבע ריצות, בזמן פסילת שבעה חובטים. מזל שהמארינרס תפסו יום חזק בצלחת – אחרת קשה להאמין כי לי היה רושם את ניצחונו השני העונה.

דפקו הופעה: מה שהיה אמור להיות קרב מגישים בין סי.ג'יי. ווילסון של טקסס לבין ג'רד וויבר של האיינג'לס ביום שלישי, מהר מאוד התברר כמחוות סלאגינג ענקית. בפחות מחמישה אינינגים שיחררו הן ווילסון (שבע חבטות) והן וויבר (תשע חבטות) שבע ריצות חובה, במשחק בו שוגרו חמישה הומרים של שחקני שתי הקבוצות. אך אז יצאו מהחורים עכברי הבולפן של טקסס, ולמעשה גמרו את המשחק: ב-4.2 אינינגים הרשו ניפרט, אודיי, ריי, פרנסיסקו ופליז יחדיו רק שתי חבטות, והתעלו בכך שגם לא הרשו ריצות כלל. אודיי זכה בניצחונו הראשון העונה (1:1), ופליז סימן את שמירתו ה-11 העונה. כעת, פליז נמצא שלישי בשמירות בליגה עם 12.

סינקר השבוע: מה יש עוד לומר על ריאן רולנד-סמית'? כבר שבוע שלישי שהאוסטרלי מככב כאן בקטגוריה הזו, ולמעשה מהווה הדבר הקל ביותר לשים לב אליו. מזמן המארינר אינו סינקר, הוא רעש פצצת המרגמה המסמן את דרכה מטה. מול האייז ביום שני גם נס לא היה עוזר לו, כשכבר באינינג השלישי הרשה לאתלטים לרשום לזכותם עשר חבטות ושבע ריצות. שימו לב למספרים הללו, שבכל דרך הסתכלות פשוט נראים זוועה: רקורד עצוב ללא ניצחון של 4:0; ERA בשמיים של 7.62; הובלת המייג'ורס עם עשרה הום ראנס; 33 ריצות חובה, 51 חבטות ורק 16 סטרייקאאוטים בשמונה משחקים ו-39 אינינגים – כל אלה מהווים את הרישום האולטימטיבי לפיצ'ר פשוט גרוע. יש לציין, כי לאייז יש את המספר על המגיש השמאלי. אוקלנד לא ריחמה על המסכן, כשהם אחראים על 21 מהחבטות ועל 14 מהריצות הנ"ל. למחרת היום, המארינרס ביצעו את המהלך המבוקש והורידו אותו לבולפן. "כעת אנחנו רק אומרים, 'היי, בוא ניקח הפסקה קטנה'", אמר המנג'ר דון וואקאמטסו עם פרסום ההחלטה. "השינוי הרבה פעמים עוזר לחבר'ה. דיברנו איתו בנוגע ליכולתו לעזור לנו בטווח הארוך – טרם איבדנו את התקווה הזאת. השאר תלוי בו". בתרגום לעברית: רולנד-סמית' הוא ברייקינג-בול אחד מיותר מלהיות מוטס לקבוצת הטריפל A בטאקומה.

ואם בסינקרים עסקינן: קללת השלמות? מאז משחקו המושלם מול הרייז, דאלאס בריידן לא מפסיק להעניק חבטות וריצות. בשני משחקיו האחרונים בריידן הגיש שמונה ושישה אינינגים, בהם הרשה שבע חבטות וארבע ריצות ושש חבטות ושתי ריצות בהתאמה. ההפסד האחרון לטייגרס (שאותו לקח ורלאנדר ומשחקו השלם) השווה את מאזנו ל-4:4.

קיפול פקלאות: אוי, כמה שחיכו בסיאטל לרגע הזה. עם התוצאה שוויונית 3:3 בתחתית התשיעי, קן גריפי ג'וניור עלה לחבוט וסגר את הפינה: ווק-אוף סינגל שלו הכניס את מילטון בראדלי לראן הניצחון, ולפתע כל הקבוצה ושאר סייפקו פילד נמצאו נערמים על 'הילד'.

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 17-26
אטלנטה – 21-23
פלורידה – 22-23
וושינגטון – 22-23
ניו יורק מטס – 23-22

כפי שחשדו בכל התבל, הסיפור העונה בבית המזרח יהיה הוויילד קארד. הפיליז במרחק סביר שנראה כמו אוקיינוס משאר המתחרות בצמרת (שישה ניצחונות מעשרת האחרונים), אולם הקרב האמיתי הוא על המקום השני. כל הקבוצות בבית כבר מזמן עם סכין בשיניים, והמרחק השבוע בין השנייה (הברייבס) לאחרונה (עדיין המטס) הוא משחק וחצי בלבד. אטלנטה במקום המיוחל הפעם, לאחר שניצחה חמישה משחקים רצופים, לפני ההפסד הלילה לפיטסבורג בעשרה אינינגים, בעוד המארלינס נושפים בעורפה, למרות רצף שלושה הפסדים בסוף השבוע. וושינגטון יכלה להיות במצב הרבה יותר טוב מלרדוף אחר פלורידה, אילו השכילה לא להפסיד שבעה מעשרת משחקיה; והמטס הציבו מאזן 3:4, כך שהם מחכים לבצע עקיפה בסיבוב.

דפק הופעה: קייל קנדריק הגיש ביציבות מול הפיראטים בניצחון הפיליז ביום שני 2:12. הרבה בזכות הגנה מצוינת של חבריו, קנדריק העניק בשמונה אינינגים רק חמש חבטות ושתי ריצות יחד עם ארבע פסילות, בדרך אל ניצחונו השני בשמונה משחקים.

הפצצת השבוע: ג'ייסון הייוורד לא מפסיק להרשים. הפעם היה לו הכל מלבד הומר כדי להשלים משחק מצוין ביום רביעי של טריפל, שני דאבלים, שתי ריצות והכנסת ריצה אחת בשלוש מחמש הופעות בצלחת. אולם הדובדבן שבקצפת היה כשהכניס את מרטין פראדו הביתה, ל-ווק-אוף דאבל שניצח את הרדס 4:5.

הנעלם הגדול: בארבעת ההגשות שלו טרם הסאבוויי-סירייס מול היאנקיז, יוהאן סנטנה לא הצליח לרשום W, כאשר שלוש האחרונות נקבעו כאי-הכרעה. מה שבעיקר הטריד היה העובדה כי המטס לא הצליחו לנצח עם סנטנה על הגבעה: חוץ מהביזיון מול פילי ב-2 לחודש (שם הרשה עשר ריצות וארבעה הומרים), סנטנה הגיש במאי ביציבות שבעה אינינגים באופן קבוע, אך המטס לא ידעו לנצל זאת בזמן אמת כדי להפוך את האאוטינג לניצחון, כאשר את שני משחקיו האחרונים הפסידו. ואז הגיעה הסדרה מול יריבי העיר השנואים, שם שיחק הלילה: ב-7.2 אינינגים הרשה שש חבטות לכדי ריצה בודדת וחמש פסילות, בניצחון המטס 4:6 שגם הכריע את הסדרה. השאלה הנשאלת היא עד כמה ידעו בפלאשינג העונה לנצל בעקביות את ההופעות האיכותיות של סנטנה, ואם בכלל יידעו לתגבר אותו עם מחבטיהם במשחקים בו יסריח?

מלצר השבוע: קשה היה להכריע מה היה יותר לוהט ביום שלישי – מזג האוויר בסאן לייף סטדיום במיאמי, או האס של הדגים ג'וש ג'ונסון. בשבעה אינינגים ג'ונסון העניק רק שתי חבטות ללא אף ריצה, בזמן שהוא מעיף חזרה למדבר תשעה חובטי אריזונה. השאטאאוט שלו עד מהרה הפך לניצחון המארלינס 0:8 ולניצחונו הרביעי העונה בתשעה משחקים. ג'ונסון לא עצר שם: הלילה מול הווייט סוקס, הוא הגיש משחק פנטסטי נוסף לשאטאאוט, כשבשישה אינינגים הרשה רק שש חבטות ללא ריצות, אך הפעם ללא פסילות, בדרך לניצחון 0:13 ולניצחונו החמישי. הוא מוביל את מגישי פלורידה כאמור בניצחונות (1:5), ב-ERA (של 2.43), ובהפרש ניכר בסטרייקאאוטים עם 63.

טיפת מזל: טומי הנסון נותן עונה לא רעה בכלל עד כה, אך ביום חמישי מול הרדס הכל השתנה עבורו: השמאלי של האמיצים לא שרד שני אינינגים, כשבפיגור 1:0 העניק גראנד סלאם לג'ואי ווטו, וכמהירות הטיפה מהשמיים התוצאה כבר הייתה 5:0. וזה לא היה הסוף – בסיכומו של יום, הנסון הגיש 1.2 אינינגים בלבד, בהם הוא עשה נזק כמעט בלתי הפיך של שמונה חבטות ושמונה ריצות. אז איפה טיפת המזל? למה "כמעט בלתי הפיך"? תעברו לשורה הבאה.

קיפול פקלאות: אלוהים יודע איך הרדס נתנו ליתרון של 3:9 בתחתית התשיעי לחמוק מאצבעותיהם – הרי כל מה שהיו צריכים לעשות היה לפסול שלושה חובטים. מפה לשם, הברייבס הצליחו לצמצם לכדי 9:6, ואז הופיע לצלחת ברוקס קונראד, עם עוד שני אאוטים לסיום המשחק ובסיסי האגם מלאים בברווזים. רעש ה'פופ' מהמחבט נשמע, אך בתחילה קשה היה לדמיין כי זה ישוגר החוצה. לאנס ניקס מסינסי כבר נדבק לקיר השדה המרכזי-שמאלי, התרומם, ונראה דופק מכה על הכפפה. החובט המחליף של אטלנטה כבר עצר אחרי הבסיס הראשון ונצפה תופס את ראשו, לא מאמין שניקס תפס את הכדור. הסתבר כי המכה של ניקס על כפפתו הייתה זו של תסכול, שכן הכדור עזב את האצטדיון, במה שהפך לניצחון השלישי ברציפות של הברייבס באמצעות חבטת ווק-אוף. לראות את ברוקס מוקף בחבריו שניות אחרי שהקיף את הבסיסים בטיל היווה המון עבור שחקני סינסנטי – אך לרגע לא מהנה: באותו רגע הם גם איבדו את המקום הראשון בבית לסט. לואיס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 19-26
סינסנטי – 19-25
שיקגו קאבס – 24-21
פיטסבורג – 25-19
מילווקי – 27-17
יוסטון – 29-15

מאבק אמיתי בצמרת המרכז: כבר שבוע שני שהרדס מראים כי הם כאן להישאר, אך הפעם הם במקום השני מרחק נגיעה בלבד של חצי משחק מהקארדס שחזרו למקומם "הטבעי", שכן חמישה ניצחונות משבעה יעשו את העבודה. כך מתברר, כי רצף ההפסדים לאטלנטה וההפסד הבודד הלילה לקליבלנד העלובה עלו לסינסי ביוקר. שיקגו החליפה את פיטסבורג כשניצחה ששה משמונה, בעוד הפיראטים בדיוק להיפך, עם חמישה הפסדים משמונת האחרונים. הברוורס הצליחו לקטוע את רצף ההפסדים שלהם שעמד על תשעה, עם השמירה הראשונה של מחליפו של טרבור הופמן, קרלוס וילנואבה, אולם מאז הם שוב עם שני הפסדים משלושה; ביוסטון, העיתונים כבר לא דיברו על המצב הרע של הקבוצה, אלא על כך שרוי אוסוולט העמיד את הקבוצה בפני אולטימטום ודורש טרייד.

הפצצת השבוע: בראד פני העניק לקרדינלס מתנה, ואז נאלץ ללכת. ביום שישי מול המלאכים בבית, פני תפס את הגבעה, אולם הייתה זו ההופעה שלו בקופסת החובטים שעשתה כותרות: גראנד סלאם שלו באינינג השלישי העניק לסט. לואיס את היתרון 4:8 בדרך לניצחון 5:9, אך בתום אותו אינינג נאלץ לפרוש עקב פציעה שחווה עוד במשחק הקודם שלו מול הרדס. ההומר הראשון שלו העונה הצטרף לשורה נאה פחות סטטיסטית של חמש חבטות, ארבע ריצות ופסילה אחת בשלושה אינינגים, כאמור.

סינקר השבוע: מילווקי כבר הובילה 2:4 מול הרדס ביום שלישי, בניסיון נואש לקטוע את רצף ההפסדים שלה שעמד על שמונה. אולם אז, טרבור הופמן, אחד הקלוזרים הטובים בהיסטוריה של המשחק, תפס את הגבעה ופוצץ את הבועה בה חיו אנשי השיכר. הופמן לא הצליח לפסול החוצה אף אחד מחמשת החובטים שנעמדו מולו, כשבסופו של דבר ג'ואי ווטו ניצח את המשחק עם ווק-אוף סינגל. הייתה זו שבירת השמירה החמישית מעשרת ניסיונותיו העונה של הקלוזר, ומיד לאחר מכן הוחלט כי יסבו אותו הצידה בכדי לעבוד איתו טכנית על ההגשות שלו. הרצף של מילווקי נמשך משחק נוסף, ורק ביום חמישי הצליחו לשים לו קץ – כאשר קרלוס וילנואבה משיג בכך את שמירתו הראשונה העונה. הלילה, מול מינסוטה, הופמן חזר אל הגבעה, אך הפעם כסט-אפ מן: באינינג השמיני הוא הגיש בשלמות בזמן שהוא לא מעניק חבטה לרפואה, בסימן שניתן לפרש כי אולי החזיר אליו את הפורמה המוכרת שלו. כך או אחרת, דרכו חזרה להיכן שהיה עדיין ארוכה – את השמירה הלילה רשם לזכותו ג'ון אקספורד.

מלצרי השבוע: קייל לוהש הראה את הדרך ל-W עבור הקרדינלס, כאשר ביום שני מול הנאטס הגיש באמינות וביציבות שישה אינינגים לכדי שש חבטות, ארבע פסילות וריצה אחת בודדת בניצחון 2:6. לא פחות חשוב היה האאוטינג של המספר 2 של הציפורים ביום חמישי: אדם וויינרייט הגיש נהדר מול פלורידה, כשבשבעה אינינגים פסל שמונה חובטי מדינת השמש, בהעניקו שש חבטות ושתי ריצות בניצחון 2:4 על המארלינס, שהחזיר את סט. לואיס למקום הראשון בבית. עם חתימת ניצחונו השישי, וויינרייט מוביל את הקבוצה בניצחונות ושני ב-K עם 57.

הימתחות האינינג השביעי: הומר ביילי הגיש עד לא מזמן אאוטינגים רצופי עליות ומורדות העונה, אך הוא בהחלט ידע בשבוע שעבר מתי להתעורר יחד עם שאר הקבוצה, כדי להטיס את הרדס למקום הראשון בבית על חשבון סט. לואיס. ביום שלישי, ביילי שוב הפתיע: תחילה הוא הכניס את עצמו לצרות, כשכבר באינינג הראשון העניק לברוורס שתי ריצות. אולם מיד לאחר מכן הוא התאושש ונרגע, כשבשישה אינינגים נוספים לא הוסיף עוד ריצות לספירה, והרשה ארבע חבטות ושתי הולכות באאוטינג של ארבע פסילות. בסופו של יום, ביילי לא יזכה בניצחון אלא באי הכרעה, אך ההגשה שלו במשחק היוותה התשתית לניצחון הרדס 4:5, ולכך שג'ואי ווטו ינצח במשחק עם ווק-אוף סינגל.

קיפול פקלאות: אראמיס רמירז לא חשב שהמשחק יארך כל כך הרבה זמן, אחרי שכבר באינינג הראשון הכניס את הריצה שהביאה ליתרון הקאבס 0:1 על הרוקיז בריגלי. אבל בסופו של דבר, המשחק ביום שני התארך עד לאינינג ה-11, ושם שחקן הבסיס השלישי שם לעניין קץ. לרמירז לא היה צל של ספק עם הישמע ה'פאק' של הכדור מהמחבט, והוא נשאר שם לעמוד כדי לזרוק את המחבט הצידה בנונשלנטיות, בעודו מביט בכדור טס החוצה אל עבר הליל. טיל בן שני ראנים, שגם הוציא את רמירז מהסלאמפ הארוך והגרוע בקריירה שלו (רק 25 חבטות מ-150 הופעות ל-16.7% חבטה) העניק לקאבס ניצחון 2:4.

NL מערב

סן דייגו – 18-26
ל.א. דודג'רס – 19-25
סן פרנסיסקו – 21-22
קולורדו – 22-22
אריזונה – 25-20

למרות מאזן לא מרהיב של 3:4, הפאדרס עדיין מובילים את הבית. לעומתם, נראה כי מעט אוויר יצא מבלון הג'איינטס, שהידרדרו עד למקום השלישי אחרי שבוע איום של שישה הפסדים בשבעה משחקים – חמישה מהם רצופים. את מקומם תפסו הדודג'רס, שמאז ה-9 לחודש הפסידו רק פעמיים – ובין לבין העמידו רצף של תשעה ניצחונות רצופים. קולורדו שוב לא יציבה ואריזונה לא כל כך מאחור – אחרי שישה W מתשעה משחקים, רק שלושה משחקים מפרידים בינה לבין המקום השלישי, שבו נמצאים הג'איינטס.

מלצר השבוע: שניים ראויים לתואר כאן. השורה: ארבע חבטות, ריצה אחת, שתי הולכות וחמש פסילות. ביום שבת היה זה צ'אד ביליגסלי שעשה זאת מול דטרויט בשבעה אינינגים, והלילה מאט לאטוס שכפל את התפוקה הזו באינינג אחד פחות מול סיאטל. בזכות הופעות הפיצ'רים, הדודג'רס והפודרס ניצחו 1:4 ו-1:8 בהתאמה.

טיפת מזל: לג'ון גארלנד היו קיתונות מזל באאוטינג שלו ביום רביעי. באותו יום, המחבטים של חבריו גיבו את המספר 2 של סן דייגו (על כך תכף ארחיב), כשבחמישה אינינגים הרשה ארבע ריצות ותשע חבטות, בהופעה הגרועה שלו מאז תחילת אפריל. בכל זאת, גארלנד הצליח לגנוב ניצחון, מה שהשאיר אותו עם שורה סטטיסטית פנטסטית: בחמשת משחקיו האחרונים הוא 0:5, עם ERA של 1.67. הוא מוביל את הפאדרס בניצחונות (2:5) וב-ERA (2.38).

הפצצת השבוע: עם הגעת הענקים לאריזונה ביום רביעי, היו אלה דווקא הדי-בקס שלא לקחו שבויים. חמישה חובטים חברו יחדיו לשישה הומרים, כשאת גולת הכותרת לקח אדם לארוש: בארבע הופעות הוא רשם שני הומרים בשתי חבטות שאיתם הביאו לשתי ריצות וארבע ריביז, בניצחון 1:13. בחמשת משחקיו האחרונים, לארוש הפגיז כבר שלושה הומרים ושלושה דאבלים עם שמונה הכנסות ריצה בעודו תופס אוויר בסטרייקאאוט רק פעם אחת ב-18 הופעות בצלחת.

הקרב על הגבעה: בדו-קרב לא מוערך דיו, נעמדו זה מול זה ביום שני מספר 2 של הענקים מאט קיין מול מספר 3, קלייטון ריצ'ארד הפאדרה. קיין הגיש יפה שישה אינינגים, כאשר העניק שש חבטות לכדי שתי ריצות וחמש פסילות, אולם ריצ'ארד לקח את כל הקופה, כשבשבע אינינגים הרשה רק שלוש חבטות וריצה בודדת, בהיותו מקנח עם חמש K משלו. המגיש של סן דייגו גם לקח את הניצחון – 1:3. אחר כך קיין שוב הפסיד, הפעם לג'יו גונזאלס ואוקלנד, למרות שספג ריצה בודדת.

נקלט בראדאר: ג'ף פרנסיס ממשיך להעלות חיוכים על פניהם של אנשי קולורדו. במשחקו השני העונה, פרנסיס נתן רק לשבעה חובטים לעלות לבסיס (שניים מהם בהולכה) מתוך 23 שראה, והוא לא הרשה לריצות לעלות ללוח על חשבונו במסגרת שישה אינינגים ושליש, בדרך לניצחון ראשון העונה.

סינקר השבוע: טים לינסקאם מככב הפעם בקטגוריה שאינה מתיישרת בקו אחיד עם הופעותיו באופן כללי. אך ביום חמישי מול יריבת הבית וקבוצת המרתף הדי-בקס, לינסקאם זרק חמישיות באוויר: בחמישה אינינגים העניק האס של סן-פראן חמש חבטות וחמש ריצות חובה, תוך כדי פסילת שישה חובטים. בארבע הופעות החודש, לינסקאם רשם ניצחון רק באחת, כאשר בשאר המשחקים סיים ללא הכרעה. האאוטינג מול אריזונה היה הקצר שלו העונה, בעודו מאפשר בשני משחקיו האחרונים לעשרה חובטים ללכת בבטחה אל הבסיס.

חימנז השבוע: המעקב אחר המגיש הטוב בליגה עד כה נמשך. אובלדו חימנז לא ראה כוכבים בעיניים ביוסטון, כשלאורך שבעה אינינגים פסל ארבעה אך יתרה מזו – לא נתן לריצות להיערם כלל על לוח התוצאות, בעודו מרשה רק חבטה אחת. ניצחונו השמיני העונה הביאה אותו להתייצב איתן ובודד במגדל השן הניצחונות של מגישי המייג'ורס.

כריש טרי: אחרי פתיחת עונה גרועה, ג'ון איליי מהווה אחת הסיבות להתאוששות של הדודג'רס. מול יוסטון ביום שני, המגיש הצעיר בן ה-24 המשיך ברושם החיובי שיצר, כשהרשה רק חמש חבטות ושתי ריצות בשבעה אינינגים עם קינוח של שמונה סטרייקאאוטים. ביום שבת לא פסק מול הטייגרס, כשבשישה אינינגים הרשה רק שתי ריצות שבאו עקב שמונה חבטות, בניצחונו השלישי ברציפות. מאז תחילת החודש (שלא כולל את המשחק הראשון שלו בליגה של הגדולים), המגיש השמאלי הרשה רק שבע ריצות ב-25.2 אינינגים, עם 24 K ואפס הומרים. המאזן שלו: 1:3 בחמישה משחקים.

תותחים כבדים: ביום רביעי היה נראה כי לפאדרס נמאס מהמשחק מול הדודג'רס בחוץ. אז באינינג החמישי הם פרצו שיוויון 3:3 באמצעות סינגל של וויל ונאבל, אבל בעיקר בזכות חבטות ענק של אדריאן גונזאלס וצ'ייס הדלי, שדפקו דינגרים גב-אל-גב. ההומר של גונזאלס היה בן שלוש ריצות, כאשר עד לסיום הוא ירשום שיא אישי של שש הכנסות ריצה במשחק. לצידו כיכב ונאבל: ארבע מחמש בצלחת, ארבע ריצות עם הכנסת ריצה וארבע חבטות היו השורה הפנטסטית שלו, בהפכו לפאדרה הראשון העונה לרשום לזכותו ארבע חבטות במשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully