וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חימר למחשבה

21.5.2010 / 14:00

להרבה שחקנים יש מה להוכיח ברולאן גארוס, גרנד סלאם שמחכים לו בעולם כבר ארבעה חודשים. אנחנו בחרנו חמישה שעומדים למבחן משמעותי בטורניר האטרקטיבי

יש כאלה שאוהבים את הרולאן גארוס יותר מכל טורניר גרנד סלאם אחר בגלל החימר, אבל זה לא הדבר היחיד שהופך את הטורניר הזה לכך כך אטקרטיבי. בניגוד לווימבלדון או אליפות ארצות הברית הפתוחה, הרולאן גארוס, כמו אליפות אוסטרליה הפתוחה, מגיע אלינו אחרי ארבעה חודשים ללא טורניר גרנד סלאם. פרק זמן כל כך ארוך ללא הדבר האמיתי גורם ללא מעט טניסאים לעמוד במבחן גדול כשהם מגיעים לגרנד סלאם שמבשר על תחילתו של הקיץ. אנחנו בחרנו חמישה מהם, שיצטרכו להוכיח דבר או שניים בשבועיים הקרובים.

רוג'ר פדרר

אלוף הרולאן גארוס הנוכחי זכה בשנה שעברה סוף סוף בגרנד סלאם היחיד שהיה חסר לו, אבל הרבה אנשים סימנו כוכבית לצד התואר הזה. עד שפדרר זכה, זה קרה מבלי שיצטרך לגבור על רפאל נדאל. נכון שכבודו של התואר הזה במקומו, אבל הבעיה היא שיותר אנשים זוכרים את רולאן גארוס 2009 בתור הטורניר שבו רפאל נדאל הודח במפתיע בשמינית הגמר, ולא בתור הטורניר שפדרר לקח. אחרי הכל, פדרר נפגש מול נדאל 12 פעמים על החימר וניצח רק פעמיים. יותר מזה, בגמר 2008 הוא הפסיד לנדאל בשלוש מערכות חלקות.

אז נכון שפדרר הוא השחקן הטוב בעולם ויש לו כבר 16 תארי גרנד סלאם, אבל אין ספק שהוא לעולם לא יוכל לפרוש בשקט אם לא ינצח את מלך החימר בפריז. לפני כמה חודשים היה נדמה שלפדרר תהיה הזדמנות מצויינת לעשות את זה, אלא שנדאל חזר לעצמו - לפחות על החימר. מצד שני, זה יכול להיות מצוין בשבילו, כי אם פדרר יגבור על נדאל הפעם (וזה יוכל לקרות רק במשחק הגמר), כבר לא יהיו שום תירוצים כי נדאל מגיע לטורניר בכושר נהדר.

ז'סטין הנין

אם יש כזה דבר מומחית חימר, זו בודאי ז'סטין הנין. הבלגית, שהתקאמבקה השנה, כבר זכתה בעבר ארבע פעמים ברולאן גארוס, וכעת היא צריכה להוכיח שכושרה הנוכחי שווה לזה של לפני הפרישה. הקאמבק של הנין התחיל בחודש ינואר השנה, כאשר כבר בטורניר השני שלה היא עלתה לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, שם היא הפסידה לסרינה וויליאמס.

והנה עוד סיבה מצויינת לזה שטורניר הנשים השנה יהיה מרתק לא פחות מזה של הגברים. עד כמה שזה נשמע מוזר, משחקה של הנין נגד סרינה וויליאמס במלבורן היה המפגש הראשון בין השתיים בגמר טורניר גרנד סלאם. הפעם ההגרלה תוכל לזמן להן מפגש בשלב מוקדם יותר, אבל מה שבטוח זה שהנין חושבת על נקמה. הבעיה הגדולה שלה היא שהיא לא הצליחה להפגין יציבות השנה, ולצד תואר מרשים בטורניר שטוטגארט, היא הפסידה בסיבוב הראשון של טורניר החימר האחרון בו השתתפה, במדריד.

אנדי מארי

רק לפני שנה דיברו על זה שאנדי מארי חייב להצליח יותר על מגרשי החימר. הוא באמת שיפר את הישגו האישי והגיע עד לרבע גמר הרולאן גארוס, אבל זה עדיין טורניר הגרנד סלאם החלש ביותר שלו, אחרי גמרים באוסטרליה וארצות הברית, וחצי גמר בווימבלדון. אם מארי אכן היה לומד את יסודות הטניס שלו במדשאות סקוטלנד היינו עוזבים אותו בשקט, אבל מדובר בטניסאי שהעביר את שנות ההתבגרות שלו על החימר הספרדי, והצהיר לא פעם שמדובר במשטח שהוא מרגיש בו בנוח.

בראש ובראשונה, מארי צריך להוכיח שהוא יכול לתפקד גם על החימר, כמו כל שחקן שראוי להיות בחמישייה הראשונה בעולם. מצד שני, הסקוטי די נעלם בעונה הנוכחית ואין כמו טורניר גרנד סלאם כדי להזכיר לכולם שהוא עדיין כאן. בשבועות האחרונים הוא נעצר על ידי מומחי חימר (קולשרייבר, פרר) בכל הטורנירים בהם השתתף, ובכלל לא נראה טוב לקראת הרולאן גארוס. למזלו, הפציעות של חואן מרטין דל פוטרו וניקולאי דוידנקו עזרו לו לשמור על מקומו הרביעי בעולם, אחרת הוא כבר היה מגיע לפריז כשהוא מחוץ לחמישייה המובילה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ונוס וויליאמס

ונוס וויליאמס נמצאת אולי בכושר הטוב ביותר כיום ביחס לשחקניות הצמרת בסבב העולמי, ותעיד על כך שחר פאר. היא אמנם לא לא זכתה באף אחד משני טורנירי החימר בהם השתתפה, אבל נראתה מוכנה ובשלה לרולאן גארוס. והייתה לה סיבה מצויינת לעשות את ההכנה הזאת: אחרי הכל, מדובר באחד משני תארי הגרנד סלאם שעדיין אין לה (השני באוסטרליה).

ונוס וויליאמס היא בדיוק ההיפך מהנין, כי האמריקאית כבר הניפה חמש פעמים את הגביע בווימבלדון. בקרוב מאוד היא תחגוג 30, כך שלא נותרו לה עוד הרבה שנים בסבב. נראה שפרט לתואר גרנד סלאם נוסף, היא הייתה מאוד רוצה שיזכרו אותה כשחקנית מגוונת, שידעה להתבלט גם על החימר. ונוס הצליחה להגיע בעבר לגמר הטורניר (2002) אז היא הפסידה לאחותה הקטנה, אבל צריך גם לזכור שהרולאן גארוס היה טורניר הגרנד סלאם היחידי בו היא הודחה כבר בסיבוב הראשון (2001, מול כתבת השטח של יורוספורט ברברה שט).

ארנסטס גולביס

לפני כמה שנים דיברו על הטניסאי הלטבי הזה כאחד הפוטנציאלים הגדולים להפוך לטניסאי צמרת בדירוג העולמי. זיהו אצלו את כל התכונות המתאימות, כולל סגנון משחק מגוון וחבטות יחודיות. אבל בסוף שנות העשרה ותחילת שנות השערים שלו גולביס התקשה לבצע את הפריצה. אולי זה קשור לעובדה שהוא אומן על ידי מראט סאפין, אולי זה קשור לכך שהוא נחשב ל"ילד מפונק" ממשפחה עשירה במיוחד, אחד שנוסע מטורניר לטורניר במטוסו הפרטי של אביו.

בכל מקרה, נראה שהשנה חלה תפנית וגולביס בן ה-22 כבר מדורג 27 בעולם. בעונת החימר הנוכחית הוא כבר הספיק לנצח את רוג'ר פדרר (בטורניר רומא) ולקחת לרפאל נדאל מערכה בטורניר מדריד. וחוץ מזה, הרולאן גארוס היה הגרנד סלאם המוצלח ביותר שלו עד עכשיו עם רבע גמר ב-2008. ארנסטס גולביס כבר הגיע לגיל שבו הטניסאי הטוב בעולם כיום פרץ לתודעה של כולנו, וכעת הגיעה גם ההזדמנות הגדולה שלו לפרוץ. עם הגרלה סבירה ויכולת מרשימה ביותר תחת הדרכתו של מאמן החדש הרנן גומי, אולי הוא יוכל לעשות את זה כבר ברולאן גארוס הנוכחי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully