וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה, גוסס, מת

20.5.2010 / 12:18

שלושה סטרייקים והחוצה: מריאנו ריברה, ג'וש בקט וטרבור הופמן עברו שבוע קשה. מה זה אומר לגבי הקריירה שלהם?

חולה: מריאנו ריברה

מי שנחשב לגדול הקלוזרים בהיסטוריה, חווה שבוע נדיר בקריירה הארוכה והמפוארת שלו. תחילה, היה זה הגראנד סלאם לג'ייסון קובל ממינסוטה, ולאחר מכן הדאבל בן שתי הריצות לג'רמי הרמידה מבוסטון. בשני המקרים היאנקיז הפסידו.

על פניו, ריברה לא מראה סימני האטה. הקאטר הקטלני שלו עדיין טוב, ואין שום אות לפציעה. ה-ERA שלו עומד על 1.46, והוא היה כיבוי אורות עד כה העונה. ופתאום בא לו שבוע כזה, שנותן את התחושה שמשהו כבה אצל אחד האנשים הכי דומיננטיים אי פעם.

ובכן? לא בדיוק. לא צריך לדאוג מדי לריברה. לאורך הקריירה היו לו משחקים ואפילו שבועות כאלה, שבהם נראה פגיע מתמיד. לעתים, זה נראה כמו התנהגות רוג'ר פדררית - להפסיד פה ושם על הדרך כדי לאתגר את עצמך. אל תתפלאו אם ריברה יחזור חד מתמיד במשחקים הקרובים, ובכלל - לכל מי שאינו אוהד היאנקיז ומעלה חיוך על פניו, כדאי למחוק אותו מהר - באוקטובר שוב עדיף יהיה לא לראות אותו על הגבעה.

גוסס: ג'וש בקט

בתחילת השנה החתימה בוסטון את האס שלה על חוזה חדש - 68 מיליון דולר לארבע שנים, 17 מיליון לעונה. התפוקה שעברה לת'יאו אפשטיין בראש היא עונה דומה ל-2005 - ERA נמוך מ-4.00 ו-15 ניצחונות בעונה. סביר להניח שגם אפשטיין יודע שעונה כמו 2007, בה נגע בקט בסיי יאנג (והפסיד לבסוף לסי.סי. סבאת'יה מקליבלנד) לא תחזור.

הבעיה של בקט לאורך הקריירה היא חוסר יציבות, אבל סביר להניח שאף אחד בבוסטון לא דמיין בחלומותיו הגרועים ביותר פתיחה כזו ל-2010. אחרי שרשם עוד חמש ריצות (שלוש לחובתו) בניצחון על היאנקיז ביום שלישי, התייצב ה-ERA של המגיש מטקסס על 7.29. מה שעצוב בכל הסיפור הוא שאחרי ההופעה העלובה בברונקס (4.2 אינינגים בלבד), המספר הזה הוא עוד בגדר שיפור ל-7.46 שהיה רשום לפני המשחק.

בתחילת השנה בנה אפשטיין על הגשת ברזל, שכוללת את בקט, ג'ון לסטר וג'ון לאקי בקדמת הבמה, מגובים בקליי בוכהולץ וטים וייקפילד. כרגע, זה ממש לא עובד, כשבקט הוא אחד המכשולים העיקריים לכך, ואם זה לא מספיק, גם נכנס לרשימת הפצועים ביום רביעי. בבוסטון יכולים רק לקוות שהעונה הזו תהיה המקבילה ל-2006, השנה הראשונה של בקט במועדון שהייתה גרועה ולוותה, כאמור, בעונת השיא שלו בקריירה. האם זה אכן יקרה? ימים יגידו.

מת: טרבור הופמן

לפני שנתיים מימשה סן דייגו את זכותה לסרב לטרבור הופמן ולא החתימה אותו על חוזה חדש. סביר להניח שעניין כזה לא היה עובר בשקט באירופה או בישראל, אבל באמריקה מנצחת החשיבה העסקית: היית גדול, היית מצוין, אבל היום אתה כבר לא פוגע ואתה יכול ללכת. וכך, לאחר 16 עונות מוצלחות, בהן הפך לקלוזר המוביל בהיסטוריה במספר שמירות ולבעל הצ'יינג' אפ הכי קטלני ביקום, הופמן היה צריך לחפש קבוצה חדשה.

הוא הגיע למילווקי, שם נתן עונה יפה 37 שמירות ו-ERA של 1.83. בהחלט הימור טוב של הברוורס. השנה קיוו בעיר השיכר לסחוט עוד קצת את הלימון, אבל נראה שבפרי הזה כבר אין טיפות. להוף כבר יש חמש שבירות שמירה, מתוכן הסתיימו שלוש גם בהפסד, האחרון ביום שלישי בסינסינטי. ה-ERA השנתי האמיר ל-13.15 והמצב לא נראה טוב.

מאמן הברוורס קן מאקה מודע לרגישות ובינתיים לא מזיז את הופמן מעמדת הקלוזר, כשקרלוס וילנואבה נמצא בהיכון. ברגע שהופמן יירד מהגבעה וייכנס לבולפן האמצעי, נראה שיוסר המחסום האחרון לפני הודעת הפרישה. כרגע, אנו מקבלים רושם חזק שזו העונה האחרונה שלו במייג'ורס.

הגשה פראית: בארי זיטו

בפתיחת השנה שעברה שודר ב"ספורטסנטר" תקציר ממשחק של סן פרנסיסקו. בארי זיטו היה על הגבעה, והשדר הגדיר את ההופעה שלו כך: "He wasn't terrible".

זה, פחות או יותר, מה שניתן היה לצפות עד לתחילת השנה שעברה מאיש 126 מיליון הדולר של הג'איינטס, להופעה "לא נוראית". זיטו אכזב מאוד בשנתיים הראשונות שלו בג'איינטס ונראה כמו באסט אמיתי. בשנה שעברה הוא התייצב וסיים עם מאזן שלילי - 10 ניצחונות מול 13 הפסדים - אבל ה-ERA שלו ירד ל-4.03, וזה כבר הרבה יותר טוב מה-5.15 של 2008.

את העונה הזו פתח זיטו עם מאזן 1:6 ו-ERA של 2.15. הקרב-בול, שהיה הכי קטלני בענף הבייסבול במשך מספר שנים באוקלנד, התייצב שוב, והשמאלי עושה את העבודה. זיטו ספג, אמנם, שלוש ריצות בכל אחד משני משחקיו האחרונים, אבל הוא זולל אינינגים, כששבעה משמונת משחקיו הסתיימו כהופעת איכות.

האם הוא ימשיך כך? עם טים לינסקאם, מאט קיין וזיטו בכושר, הג'איינטס יוכלו להגניב את דרכם לאוקטובר, במיוחד בבית כל כך מאותגר התקפית כמו ה-NL מערב. ובפלייאוף, כידוע, הגשה עושה את העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ועוד קצת

- מאט לאטוס יקבל בקרוב מקום נכבד בסקירה שלנו. רק שימשיך ככה.

- דייויד אורטיז. איזה קאמבק. סחתן

- מתי פיטסבורג תעשה טרייד על אנדרו מק'קאצ'ן?

- ומתי יעוף קליף לי מסיאטל לקבוצה אמיתית?

- מישהו ראה את הזקנקון של בובי ג'נקס? לא מספיק שהוא שמן, עכשיו הוא נראה כמו שרגא, המפלצת מרחוב סומסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully