וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים את החג בניו יורק

יובל קליין

19.5.2010 / 12:50

המיני סדרה המדהימה של בוסטון והיאנקיז והמקרה של הנלי רמירז ופרדי גונזאלס, הביאו את יובל קליין לחבוט לסייקל

סינגל: מייק ליק

מייק ליק הוא דוגמא מצוינת לאחת התיאוריות של בילי בין וספר ה"מאניבול" ששינה את עולם הבייסבול. בין טוען שזו טעות ובזבוז לבחור שחקן מהתיכון בדראפט. בין, שבעצמו היה פרוספקט גדול מהתיכון, מסביר שעדיין השחקן מהתיכון לא סיים להתפתח ולכן אתה לא יכול לדעת מה תקבל. כולנו מכירים את הילד המגודל בתיכון שכבר בכיתה ח' היה 1.85 ופתאום הוא כבר לא נראה לנו כמו אותו יאו מינג שהיה פעם. אותו דבר לגבי שחקני תיכון בבייסבול. את ליק בחרו ב-2006 דווקא האייס, בניגוד לכל התיאוריה של הג'נרל מנג'ר שלהם.

אבל ליק החליט ללכת לקולג', לסיים תואר במנהל עסקים באריזונה סטייס ולצאת לדראפט שוב. בשנה שעברה בחרו בו הרדס, והוא השחקן הראשון מאז קסאווייר ניידי בשנת 2000, שהלך ישירות מהדראפט למייג'ור ליג בלי שפשוף במיינור ליג.

בסך הכל, ליק פתח העונה בשבעה משחקים ורשם ארבעה ניצחונות, כשבשאר המשחקים רושמים שחקני הבולפן את ההפסד. ליק, 22, פסל השבוע את אלברט פוחולס שרק יכול היה להסתכל על הכדור ה-Curveball במהירות של 82 מייל לשעה.

ולא רק מייק ליק מרשים אצל הרדס, אלא כל הקבוצה. סינסינטי מובילה כרגע את בית המרכז ב-NL, כשהשבוע רשמה הפסד בודד מתוך שישה משחקים.

דאבל: חוזה קונטרראס

בשלוש השנים האחרונות, הפיליז היו קבוצה מאוד יציבה וללא שינויים יוצאי דופן. הדבר שהכי בלו בפילדלפיה בשנים הללו הוא תחלופת הקלוזרים. ב-2008, שנת האליפות, נתן בראד לידג' עונת שיא עם 41 שמירות. שנה לאחר מכן לידג' סבל מחוסר יציבות, ולקראת סוף העונה תפס הסט-אפ ריאן מדסון את התפקיד. מדסון היה אמור להיות הקלוזר גם השנה, כשלידג' בכלל לא פתח את העונה בגלל ניתוחים שעבר בפגרה.

מדסון החליט להמשיך את קללת הקלוזר בפיליז ושבר את בוהן הרגל כשבעט בכיסא מפלסטיק. פתאום נוצר מצב מביך למאמן הפיליז צ'רלי מנואל, שנשאר ללא קלוזר אמיתי, ובלית ברירה נתן את המפתחות לחוזה קונטרראס בן ה-38. הפיליז החתימו בפגרה את קונטרראס הוותיק כשחקן חופשי, אחרי שעבר קריירה ארוכה ולא יציבה כשחקן היאנקיז, הווייט סוקס והרוקיז.

בינתיים, קונטררס מספק את הסחורה, כשנתן ריצה אחת עד כה בכל העונה. בסך הכל, קונטרראס הוא עוד אחד מתוך תופעת השחקנים המבוגרים שפשוט מסרבים להיכנע. רק בקבוצה שלו יש אחד כזה, ג'יימי מוייר.

טריפל: ריקי רומרו

בדראפט 2005 הייתה לטורונטו דילמה קשה: האם לבחור בטרוי טולוויצקי, שורטסטופ מצוין שכיום מככב בקולורדו, או בריקי רומרו, מגיש שמאלי מקליפורניה. המחסור במגישים איכותיים בטורונטו הכריע לטובת רומרו. הוא עבד קשה עד שקיבל את המקום ברוטציה בשנה שעברה, ורשם עונה מכובדת עם 13 ניצחונות. השנה, רומרו שידרג את הזריקות שלו, ובמיוחד את הצ'יינג' אפ. הכדור מתחיל גבוה ושמאלה, וככל שהוא מתקרב לבסיס הבית הוא יורד ונכנס לאזור. בשבת, רומרו רשם בפעם הראשונה בקריירה את המשחק המלא הראשון שלו ובאותו זמן השאיר את הריינג'רס על אפס.

ה-ERA של רומרו, 2.88, יחד עם ארבעת הניצחונות ו-59 הסטרייקאאוטים (שני באמריקן ליג) שלו, מאפשרים להתקפת הבלו-ג'ייז לעשות את שלה. הציפורים מובילות את הליגה בהומרים ותפסו את המקום השלישי בבית. ההצלחה האחרונה של הבלו-ג'ייז מוכיחה שגם לטורונטו, ואולי בעתיד גם לבולטימור, יש מקום באמריקן ליג מזרח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הומראן: ניו יורק יאנקיז - בוסטון רד סוקס

זה רק אמצע מאי, אבל היומיים האחרונים הרגישו כמו נובמבר הקר. הרד סוקס הגיעו לברונקס בפעם הראשונה השנה, והמשחקים הצדיקו את כל ההייפ וההיסטוריה סביב היריבות הכי גדולה בספורט האמריקאי. בשני המשחקים הצליחו הרד סוקס לחזור מפיגור של חמש ריצות כדי להוביל בשתי ריצות באינינג התשיעי והאחרון, רק כדי לנצח אחד מהם.

ביום שני זה היה הליינאפ הפצוע של היאנקיז שפירק את דייסקי מאטסוזקה האומלל. בוסטון חזרה עם הומרים של דייויד אורטיז, קווין יוקיליס, ג'יי די דרו ו-ויקטור מרטינז, כדי לתת לאוהדיה 26 דקות של אופוריה. רק שאז החזיר פפלבון פלאשבקים מהפלייאוף בשנה שעברה, כשנתן שני הומרים בני שני ריצות לאלכס רודריגז ומרקוס ת'יימס, והיאנקיז ניצחו.

הלילה זה נראה כמו דה ז'ה וו. פתיחה רעה של ג'וש בקט (האם ERA של 7.29 מצדיק חוזה של 12 מיליון דולר לשנה?), וממול השאיר סבאת'יה את הסוקס עם ריצה אחת לעומת חמש של הפסים. הפעם, ההיחנקות של הערב הייתה שייכת לג'ובה צ'מברליין, שהעניק ארבע ריצות שהשוו את המשחק. מאמן היאנקיז ג'ו ג'ירראדי חשב שהגראנד סלאם שדפק ג'ייסון קובל בשבת על מריאנו ריברה כבר מאחורי הפנמי הוותיק, אבל דאבל של ג'רמי הרמידה שהכניס שני רצים הוכיח אחרת. לפפלבון נותרה הזדמנות לתקן את ההופעה, וכמעט שוב היינו קרובים לעוד שיברון לב לאוהדי הגרביים, כשדאבל של קאנו הכניס את רודריגז הביתה. אלא שהפעם הצליח פפלבון להשיג את הפסילה השלישית כדי לנצח את המשחק.

כמה חבל שלא נראה את הסדרה הזאת בפלייאוף השנה, ואיזה מזל שהיא נמשכה רק שני משחקים, אחרת, בתי החולים באזור ניו יורק ובוסטון היו קורסים תחת הביקוש לבלוני חמצן.

השקית החומה: הנלי רמירז ופרדי גונזאלס

למי שלא מעורה - ביום שני שיחקה פלורידה מארלינס מול אריזונה, ובאינינג השני קרה דבר מוזר. כדור שנחבט בקשתיות לאזור בין השורטסטופ לאאוטפילד השמאלי נחת על הדשא, פגע ברגלו של הנלי רמירז וניתז לצד השמאלי של המגרש. רמירז, אולסטאר והפרנצ'ייז של המועדון, רץ בריצה קלה לעבר הכדור שהעניק לחובט טריפל, כשהוא מכניס שני רצים הביתה. הריצה הקלה של רמירז עוררה זעם אצל מאמן הקבוצה פרדי גונזאלס, שמיד הושיב את השורטסטופ על הספסל.

לאחר המשחק התברר שרמירז לא היה כשיר במאת האחוזים, אבל כשנשאל על ידי גונזאלס אם הוא יכול לשחק השיב בחיוב. רמירז תירץ את המקרה בכך שהיה פצוע ולא היה מסוגל לרוץ מהר. ביממה האחרונה, שני הגורמים מככבים בתקשורת, שכל אחד פותח פה אחד על השני. רמירז טען שגונזאלס לא מבין כלום כי הוא לא שיחק בייסבול מקצועני אף פעם וסירב להתנצל. האחרון ענה לו שנכון שהוא לא שיחק במייג'ורס, אבל הוא מכיר את המשחק היטב אחרי שש שנים במיינור ליג. כל השטות הזאת הייתה יכולה להימנע בקלות מיד אחרי המשחק אם גונזאלס היה קורא לרמירז לשיחה כדי להבהיר ולהרגיע את הנושא, אך שני חמומי המוח מיד הלכו לתקשורת.

רמירז, שהיה בשנה שעברה החובט המצטיין בנשיונל ליג ובעבר זכה בתואר רוקי השנה, הוא נכס יקר מאוד לפרנצ'ייז חסר הכסף של פלורידה. אנשי המארלינס חייבים להרגיע את הסיפור כמה שיותר מהר, אחרת הם יכולים למצוא את עצמם במרכז טרייד שהם לא ממש רוצים לעשות.

המספר הנוסף

ההומר של טוריי האנטר מהאיינג'לס נגד סי.ג'יי ווילסון מהריינג'רס היה הומר הראשון שווילסון הרשה אחרי 88 שחקני שעלו לחבוט מולו!

בסדרה של היאנקיז-רד סוקס היו כמה נתונים מעניינים: מאטסוזקה העניק ריצה על בסיסים מלאים בפעם הראשונה מ-2007. ההומר של ת'יימס על פפלבון היה הומר הניצחון הראשון שלו, והראשון אי פעם שפפלבון רושם לחובתו. לחאווייר ואסקז זאת הייתה הפעם השלישית בהיסטוריה שהוא נכנס להגיש כמחליף.

ואם אתם שואלים מתי הייתה הפעם האחרונה שבה שחקן של הטווינס רשם גרנד-סלאם נגד היאנקיז: 9 במאי 1998, מאט לוטון.

ולסיום, הפיליז הפסידו הלילה עם רוי האלאדיי, שהגיש שוב למשחק שלם, לפיטסבורג. עכשיו, בואו נחזור על זה, למקרה שלא הייתם מרוכזים: הפיליז הפסידו הלילה עם רוי האלאדיי, שהגיש שוב למשחק שלם. לפיטסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully