וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינה: "אם נמני יבנה עליי, אשאר ואוכיח את עצמי"

דור בלך

17.5.2010 / 10:33

הבלם מאמין כי מקומו חזרה בקבוצת נעוריו מכבי ת"א. על הכישלון של נצרת: "עם שחקנים מחויבים היינו יותר טובים". ראיון

כשבנה את הסגל של מכבי תל אביב בשנה שעברה, פנה אבי נמני אל יקיר שינה, שחזר מעוד עונת השאלה בלאומית, והודיע לו כי הוא בונה עליו. "אתה תתחיל כבלם שלישי, אבל תקבל את ההזדמנות שלך", הסביר המנג'ר לבלם הצעיר, ושלח את ניסו קפילוטו לחפש קבוצה להשתפשף בה. אלא ששינה התחבט רבות, ובסוף השיב לנמני כי הוא מעדיף לצאת לעוד עונת השאלה ולחזור כשחקן הרכב. המנג'ר קיבל את העמדה שלו וקרא לקפילוטו חזרה מהפועל רעננה, כששינה שב לעונה נוספת באחי נצרת. קפילוטו סיים את העונה עם 21 הופעות בהרכב מכבי תל אביב, כששינה אמנם פתח את העונה היטב עם שער במחזור הראשון, אך שבוע לאחר מכן נפצע בברכו וגמר את העונה.

"במבט לאחור, אין ספק שזו הייתה טעות גדולה לא להישאר במכבי", מודה שינה, "אבל אם הייתי חוזר לאותה נקודה בלי יכולת לחזות את העתיד הייתי לוקח את אותה החלטה שוב. חשבתי עליה הרבה, לא שלפתי אותה מהשרוול. היה חשוב לי לצבור ניסיון בליגת העל ולחזור למכבי כשחקן ראוי. מישהו ידע שאני אפצע ואחמיץ את כל העונה? או שהבלם השלישי במכבי יהפוך לשחקן הרכב? מה שקורה צריך לקרות, והכי חשוב שעכשיו הפציעה מאחורי ואני יכול לחזור לשחק. כשכולם יוצאים עכשיו לחופשה אני מתכוון לעבוד קשה פי שניים ולקרוע את התחת כדי לפצות על העונה שהחמצתי ולהשלים פערים".

בלם מכבי אחי נצרת יקיר שינה מעל חלוץ הכח עמידר רמת גן ברק בדש. ברני ארדוב
"כשכולם יוצאים עכשיו לחופשה אני מתכוון לעבוד קשה פי שניים ולקרוע את התחת כדי לפצות על העונה שהחמצתי". שינה מעל ברק בדש/ברני ארדוב

על פי התוכניות של המכביסט הצעיר, הוא היה אמור לשוב כעת למכבי עם מעמד וכשחקן הרכב, אלא שהפציעה טרפה את הקלפים והוא חזר לנקודה בה עמד לפני שנה. אז בחר בנצרת. "בדיוק עליתי איתם ליגה, והתחברתי מאוד לקבוצה ולעיר, מה גם שהייתי אמור להיות שחקן מפתח שם, ככה שזו הייתה בחירה נבונה. אני בטוח שאיתי אחי נצרת לא הייתה יורדת, אבל חבל לחשוב על זה עכשיו".

"כל הנסיבות פנו נגדנו באחי, אם דברים כאלו היו קורים בקבוצה אחרת כל המדינה הייתה מדברת על זה", ממשיך הבלם. "במחזור הראשון אנדרסון ווסט קרע את הצולבת, ושבוע אחריו אני. תוך שבועיים הקבוצה איבדה את כל העוגן ההגנתי שלה ונכנסה ללופ שלילי, לא סתם ספגנו 81 שערים העונה. אם דה סילבה ובאדיר או קינן וטישיירה היו נפצעים ומחמיצים את כל העונה, הפועל או חיפה היו מתמוטטות".

אם לא די במכת הפציעות בהגנת הקבוצה, גם המצב הכלכלי הרעוע נתן את אותותיו כששחקנים לא קיבלו את שכרם חודשים רבים ופצחו בשביתות. "גם בעונה שעברה המצב הכלכלי היה דומה והמשכורות לא הגיעו בזמן, אבל הקבוצה הצליחה אז הכל נראה טוב יותר", מסביר שינה. "השנה כשגם על המגרש דברים לא התחברו זה יצר יותר לחץ. הבעיה ששחקנים, בעיקר הזרים, לא היו מחויבים לקבוצה בגלל מוסר התשלומים הירוד. זה די הגיוני, הם באו לכאן נטו לעבודה ומצפים לקבל את הכסף שלהם ואת התנאים שהבטיחו להם ולא אכפת להם מהאוהדים או מהעיר ברגע שהם לא מקבלים את זה. אז חלק נעלמים, חלק מחרימים וחלק מרוכזים פחות. לפחות חצי מהגולים שקיבלנו היו גולים לא מחויבים למציאות. עם שחקנים מחויבים יותר לקבוצה היינו נראים הרבה יותר טוב".

למרות זאת, ולמרות שלא שיחק או התאמן מרבית העונה, שינה לוקח איתו דברים חיובים מהתקופה בנצרת. "למדתי שם המון, היו לי שם מאמנים מעולים כמו אלי מחפוד ונג'ואן גרייב, ומג'ון גרגורי בכלל הבנתי מה זה כדורגל אירופאי. לקחתי ממנו המון דברים שילוו אותי כל הקריירה והפכו אותי לשחקן טוב יותר, אפילו שלא יצא לי ממש לשחק תחתיו בפועל".

כעת, כאמור, חוזה שינה לאותה נקודה ושוב יאלץ לבחור בין ניסיון להוכיח את עצמו במכבי לבין השאלה לקבוצה אחרת בליגת העל בה יובטח מקומו בהרכב, אלא שהפעם מכבי תל אביב בעיצומו של מסע התחמשות, בו צפוי להגיע לקבוצה לפחות בלם בכיר נוסף פרט לראלדס. "כרגע אני מחזיק בשתי הצעות מליגת העל, אבל מכבי זה הבית שלי ותמיד ארצה לקבל את ההזדמנות שם", מצהיר מי שגדל בקרית שלום ויחגוג הקיץ 25.

"למרות זאת, אם אבין שלא בונים עלי לא אמשיך ואבקש לעבור לקבוצה אחרת. אבל זה עוד רחוק", הוסיף שינה, "אני מתחיל להתאמן עם מכבי, ואני בטוח שאני אוכיח את עצמי בטרום עונה כמו שעשיתי בשנה שעברה, ואראה לכולם שהפציעה מאחורי. אני יודע שהחלמתי מהפציעה ואני אפילו חזק יותר משהייתי לפני, אבל אני עוד צריך להוכיח את זה לאחרים. אם הפעם אבי נמני יגיד לי שהוא בונה עלי ושהוא מאמין שאקבל הזדמנות להוכיח את עצמי, אשאר ואוכיח את עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully