וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: הדרך לשלב הבתים בליגת האלופות סלולה

15.5.2010 / 22:12

העונה האירופית של הפועל תל אביב תתחיל ב-13/14 ביולי. האדומים יהיו מדורגים לאורך כל שלב מוקדמות הצ'מפיונס

כמו מכבי חיפה בעונה שעברה, גם הדרך של הפועל תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות אמורה להיות סלולה. הלו"ז יהיה צפוף ויחייב פתיחה מוקדמת של ההכנות, אבל האדומים בהחלט יכולים לכוון להופעה ראשונה בתולדותיהם בבמה המרכזית של אירופה.

כזכור, אלופת ישראל הטרייה תתחרה במסלול האלופות ותוכל לקבל בהגרלה רק קבוצות שזכו באליפות הליגה שלהן. ב-12 המדינות הראשונות בדירוג אופ"א מקבלת האלופה כרטיס ישיר לשלב הבתים והעונה, גם סקוטלנד שבמקום ה-13 תכניס את האלופה, גלזגו ריינג'רס, ישירות לשלב הבתים. זאת מכיוון שהכרטיס המוענק לזוכה במפעל לא יחולק (אינטר ובאיירן מינכן ישחקו בעונה הבאה במפעל בשל הישגיהן בליגות המקומיות).

הפועל תל אביב מחזיקה בדירוג אופ"א גבוה מאוד (27.775 נקודות) בשל הישגי העבר של המועדון באירופה. למעשה, רק שתי אלופות מחזיקות בדירוג גבוה יותר - אנדרלכט הבלגית ופ.צ קופנהאגן הדנית. אם פ.צ באזל תזכה ביום ראשון באליפות שוויץ, גם היא תהיה מדורגת גבוה מהפועל תל אביב, אך השורה התחתונה לא משתנה. האדומים יהיו מדורגים בכל שלבי המוקדמות, כולל הפלייאוף.

אלופת ישראל תפתח את השתתפותה במוקדמות בשלב השני. המשחק הראשון יתקיים ב-13/14 ביולי והגומלין כעבור שבוע. היריבה הראשונה צפויה להיות נוחה. האדומים יוכלו להיתקל באלופות לוקסמבורג, צפון אירלנד, ווילס, איי פארו, אסטוניה או אלבניה במקרה הנוח. יריבות קשות יותר יכולות להיות קופר אלופת סלובניה, אלופת בוסניה או, בסיטואציה מסוימת, אקטובה הקזחית שהקשתה על אלישע לוי ומכבי חיפה אשתקד.

משחקי סיבוב המוקדמות השלישי יתקיימו מיד לאחר הסיבוב השני, ללא פגרה - המשחק הראשון ב-27/28 ביולי (ימים ספורים לפני פתיחת משחקי גביע הטוטו) והגומלין כעבור שבוע. הפועל תל אביב תהיה מדורגת בוודאות בסיבוב הזה ועדיין צפויה לקבל יריבה נחותה ממנה על הנייר. האופציות הקשות יותר יכולות להיות אומוניה ניקוסיה הקפריסאית, א.י.ק שטוקהולם השבדית או אלופת פולין, לך פוזנן. כולן, כמובן, יצטרכו לעבור את סיבוב המוקדמות השני.

כאמור, האדומים יהיו מדורגים בוודאות גם בשלב הפלייאוף. המשחק הראשון בפלייאוף יתקיים ב-17/18 באוגוסט, לפני פתיחת העונה בליגת העל, והגומלין כעבור שבוע. היריבות האפשריות יהיו אלה שישרדו את סיבובי המוקדמות. על הנייר, המועמדות החזקות לעשות כן הן קבוצות כמו פרטיזן בלגרד, דינמו זאגרב, ליטקס לובץ' או אלופת אוסטריה המוכרת, רד בול זלצבורג.

בדיוק כמו בעונה שעברה, הדחה מוקדמת לא תגמור להפועל את העונה האירופית. אם הקבוצה תודח בסיבוב המוקדמות השלישי, היא תתמודד בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. אם תודח בשלב הפלייאוף, תרד אוטומטית לשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully