וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס פרננדז: "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה"

13.5.2010 / 11:00

לואיס פרננדז האופטימי פירסם את סגל הנבחרת למשחקים בדרום אמריקה. ניר ביטון מאשדוד זומן, גם רפאלוב ומליקסון בפנים, ברק יצחקי בחוץ. המאמן: ”למרות הבעיות, נהיה מוכנים ל-2 בספטמבר נגד מלטה. מאמין שאפשר להעפיל לטורניר גדול"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לואיס פרננדז, מאמן נבחרת ישראל, פירסם היום (חמישי) את סגל 25 השחקנים לקראת המסע של הנבחרת לדרום אמריקה לקראת סוף החודש. הרבה הפתעות בסגל של פרננדז אין בנמצא, אך שם אחד שתופס את העין הוא קשרה של מ.ס. אשדוד, ניר ביטון, שמצא את מקומו בין שלל השחקנים.

כמו כן, הנציגות בסגל של שחקני בית"ר ירושלים דלילה מאוד, כאשר ברק יצחקי, עמית בן שושן וטוטו תמוז לא נכללים בו. הנבחרת תשחק ב-26 לחודש מול צ'ילה וארבעה ימים לאחר מכן תתמודד נגד אורוגוואי. בשבוע הבא תתכנס הנבחרת למחנה האימונים באיצטדיון רמת גן ובעצם תערוך היכרות ראשונית עם המאמן הלאומי החדש.

לאחר הזימון הטרי, אמר ביטון לגלי צה"ל: "האמת שזה ממש לא היה בחלומות הכי רטובים שלי, זה בא לי בהפתעה ואני מקווה שאני אוכיח את עצמי. אני משחק מתחילת העונה בבוגרים של אשדוד, גדלתי בנוער ומקווה להצליח גם בנבחרת".

רוברטו קולאוטי הופתע לשמוע שהוא מזומן, ואמר: "מה באמת? זומנתי לנבחרת? בכלל לא ידעתי. אני שומע את זה עכשיו בפעם הראשונה ומאוד מודה לפרננדז. שמעתי עליו המון, הוא מאמן ידוע בספרד ובצרפת, בעל שם גדול ואני גאה להיות חלק מהנבחרת שהוא מרכיב". על העובדה שיואב זיו והוא בקרוב ישתפו פעולה גם בנבחרת וגם במכבי תל אביב, אמר: "זה משמח אותי מאוד. חשוב שלמכבי יהיה ייצוג בנבחרת. יש לנו שני משחקים חשובים נגד צ'ילה ואורווגואי. אלה משחקי הכנה חשובים וננסה לנצח בהם".

אוהד לויטה הגיב אף הוא על זימון הבכורה שלו, ואמר: "הזימון הזה הוא חלום עבורי. אחרי עונה טובה בהולנד, אני מצפה להמשיך להתקדם. נבחרת ישראל היא אתגר עבורי, ומקווה שאצליח לשמור על מקומי בסגל".

הסגל המלא:

שוערים: דודו אוואט (מאיורקה), ניר דוידוביץ' (מכבי חיפה), אריאל הרוש (בית"ר ירושלים), אוהד לויטה (ואלוויק)

הגנה: טל בן חיים (פורטסמות), אבי סטרול (לוקרן), דקל קינן (מכבי חיפה), שי מימון (מכבי חיפה), קלמי סבן (מכבי נתניה), דדי בן דיין (הפועל תל אביב), יואב זיו (לוקרן), עלי עוסמאן (מכבי חיפה).

קישור: ביברס נאתכו (קאזאן), אביחי ידין (הפועל תל אביב), ליאור רפאלוב (מכבי חיפה), מאור מליקסון (הפועל באר שבע), יוסי בניון (ליברפול), ניר ביטון (מ.ס. אשדוד), גילי ורמוט (הפועל תל אביב).

התקפה: בן סהר (אספניול), רוברטו קולאוטי (בורוסיה מנשנגלדבאך), שלומי ארבייטמן (מכבי חיפה), עומר גולן (לוקרן), אליניב ברדה (גנק), איתי שכטר (הפועל תל אביב).

בנין: "מי שמבין ספרדית בסגל, יוכל להעביר את המסר של המאמן"

אולי היו כאלה שציפו למסיבות עיתונאים מסעירות ומלאות אמוציות, בניגוד גמור לימי קשטן האפרוריים, אבל פרננדז היה די זהיר בדבריו וסיפק בעיקר קלישאות וססמאות. רק ברגעי הסיום נפתח מעט פרננדז, וסיפק כותרת לעיתונאים המאוכזבים: "ננסה לעשות שני משחקים טובים ולעמוד בציפיות", התייחס פרננדז למשחקים בדרום אמריקה, "לאורוגוואי יש שחקנים מצוינים, ראיתי אתמול את פורלאן וכואב לי מזה הראש, אבל ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". כשנשאל אם הנבחרת תגיע ליורו, אמר: "יהיה קשה, אבל זה אפשרי. אני מאמין. כשאני נכנס לאתגר, אני תמיד מאמין. השחקנים בישראל כישרוניים, לא חסר להם הרבה. ננסה למלא את הדברים החסרים".

בפתח מסיבת העיתונאים, אמר פרננדז כי הוא "נרגש לבחור את השחקנים בפעם הראשונה", והסביר: "ניסינו ליצור קבוצה של ממש על מנת שתשחק את שני המשחקים בדרום אמריקה. יש שחקנים נוספים שאנחנו ניפגש איתם ונראה איך נמשיך הלאה". על אי זימונם של תמוז, בן שושן ויצחקי, אמר: "נסעתי לירושלים, דנתי בזה, אבל לחלק מהשחקנים יש בעיות פיזיות שמונעות מהם לשחק".

בהמשך התייחס פרננדז לבעיית התקשורת עם השחקנים והתרגום המסורבל, כשאמר: "אנחנו דנים בהיבט הזה. מה שחשוב זה שטל בנין מבין אותי, יש בינינו תקשורת מצוינת. בנין יכול לדבר איתם, לא?". בנין אף הוסיף כי "יש לא מעט שמבינים ספרדית בסגל, והם יכולים להעביר את המסר של המאמן ללא מעט שחקנים בנבחרת".

המאמן הלאומי החדש התייחס לבחירת הסגל, ואמר: "כשמרכיבים רשימה, מתחשבים בהרבה אלמנטים מורכבים. יש שחקנים שלא בכושר, יש כאלה שעברו עונה ארוכה, יש כאלה שעדיין במאבקי אליפות, יש כאלה עם בעיות פיזיות ועל כן יש מגבלות. מה שמעניין אותי זה לפגוש את השחקנים, ולהכין אותם. המטרה היא ה-2 בספטמבר, המשחק הרשמי הראשון שלנו. עד אז יש לנו שלושה משחקי הכנה, נגד אורוגוואי, צ'ילה וחוף השנהב".

"לכל הנבחרות יש את אותן בעיות, לכולן יש אילוצים", אמר פרננדז על לוח הזמנים המורכב והקצר שיש לו להכין את הנבחרת, "אנחנו מודעים לבעיות, אבל אנחנו נהיה מוכנים ל-2 בספטמבר, וזה מה שחשוב. מה זה משנה אם נשחק שלושה או ארבעה או חמישה משחקים? העיקר זה להכיר את השחקנים, לחבר אותם אליי ולשיטה שלי, ולהגיע מוכנים".

פרננדז התייחס לשמועות ולדיווחים על חילוקי דעות בצוות האימון או בכוונה להדיח את אלכסנדר אובארוב מתפקיד מאמן השוערים, ואמר: "מבחינתי הדבר ברור: אנחנו כולנו עובדים ביחד למען מטרה משותפת. אנחנו מנסים ליצור קבוצה עם חיבור חזק, שיהיה קולקטיב. כולנו ביחד צריכים להוות קבוצה מיוחדת, עם מנטליות של קולקטיב. היו לי הרבה הזדמנויות לפגוש אנשים שונים מהארגון, והמטרה היא להגן על האינטרס של הנבחרת".

בהמשך הבהיר פרננדז: "אני אדם של אמונה, ואני מאמין שאני יכול להעפיל עם הנבחרת לטורניר גדול. ברגע שאני קובע לעצמי מטרה, אעשה הכל על מנת להשיג אותה. אני ראיתי את נבחרת ישראל, ואני חושב שהרמה שלה רק משתפרת לאורך השנים. אני מנסה ליצור דינמיקה חדשה, בעזרת טקטיקה ועבודה קשה, על מנת להשתפר. אני אעשה את הכל, אבל מה שחשוב זה השחקנים".

לגבי העובדה שלקח שחקנים מהנבחרת הצעירה לסגל, למרות שיש לה משחקים חשובים במוקדמות אליפות אירופה: "חשבתי על זה, לקחתי את זה בחשבון, אבל הרבה שחקנים סובלים מפציעות, והיו לי הרבה אילוצים. אולי אחרי המשחק נגד אורוגוואי ישוחררו שחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פרננדז: "נלך יחד לאכול ולחוף הים עם אוחנה ואיוניר"

כשנשאל אם יוסי בניון יישאר הקפטן של הנבחרת, הנהן פרננדז בראשו ואמר: "יוסי בניון נאמבר וואן". לגבי הזימון של ניר ביטון, אמר המאמן: "יום אחד פשוט ראיתי אותו, שחקן מאוד מעניין, שממש מצא חן בעיניי. אני חושב שיש לו פוטנציאל, אני חושב שיש לו יכולות. כמאמן הנבחרת, אני צריך לראות ולחפש, ולפתוח את הראש ואת העיניים. יש עוד קבוצות מלבד הפועל תל אביב ומכבי חיפה".

לגבי השיחות שלו עם מאמני הנבחרות הצעירות, אמר: "הדיונים בינינו היו מעניניים, וליבנו את העניינים. הסברתי למוטי איוניר את החשיבות של התפקיד שלו. יש לנו יריבות לא פשוטות, ואני צריך לאחד את כולם למען המטרה. אני זקוק שכל אחד סביבי יהיה במצב הטוב ביותר. דיברתי עם אלי אוחנה, דיברתי עם מוטי איוניר, והדברים ברורים. נלך ביחד לאכול, נלך ביחד לחוף הים, אין שום בעיה".

טל בנין הוסיף: "אני מרגיש מאוד נוח, מאוד טבעי, ראוי, ומתרכז רק בעבודה: ללכת למשחקים וללכת לאימונים. להיבחר על ידי לואיס, זה מרגש. אני מרגיש מחויב לנבחרת. זה כבוד עבורי".

בחזרה לפרננדז, שנשאל לגבי ההשוואה בינו לבין קשטן, הצרפתי אמר: "כל מאמן צריך לשמור על אישיותו. לכל אחד יש את הרעיונות שלו ואת השיטות שלו, כל אחד צריך ללכת עם מה שהוא מאמין. מה שחשוב זה ההצגה עצמה. חשוב שהשחקנים יבואו לידי ביטוי".

פרננדז התייחס לסוגיית המשמעת, שנדמה שהתרופפה בתקופה האחרונה, ולמעמד הנבחרת, ואמר: "כשאתה לובש את חולצת הנבחרת, אתה מחויב להתנהגות מופתית. אני אהיה מאוד קפדן, ואני חושב שכל שחקן צריך להיות מלא מוטיבציה ודרוך מטרה. הם צריכים להיות מופת ודוגמה, ולרצות כל הזמן לנצח".

כשנשאל איך יחזיר את הקהל למגרשים, אמר: "ראיתי את המשחקים של הנבחרת, היה פה קהל. האוהדים תמיד תמכו ועודדו. אני מאמין שהקהל ימשיך לתמוך ולדחוף, ואני צריך לגרום לכך שהנבחרת תמשיך למשוך את הקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully