וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

11.5.2010 / 1:27

סיאטל מנמנמת, לסטר מתעורר, יוסטון ממשיכה להסריח, ג'ואי ווטו מככב וכמובן, דאלאס בריידן עם הדובדבן שבקצפת

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 9-22
ניו יורק יאנקיז – 9-21
טורונטו – 14-19
בוסטון – 16-16
בולטימור - 23-9

הרייז לא מוכנים לוותר על המקום הראשון. שלושת הפיצ'רים המובילים שלהם - גארזה, פרייס ושילדס (בהופעה שלפני זו של יום ראשון מול האייז) - נתנו הופעות מצוינות, כשכל אחד מהם מוביל את הקבוצה בקטגוריה סטטיסטית אחרת (גארזה בניצחונות, פרייס ב-ERA ושילדס בסטרייקאאוטים), ולכן קל להבין מדוע טמפה ניצחה חמישה משבעת משחקיה האחרונים ועדיין בראש הבית. היאנקיז נאחזים בזנבם עם הפסד בודד כל השבוע, טורונטו רושמת הישג דומה, בוסטון התאוששה יפה מול האיינג'לס והיאנקיז, ובולטימור כנראה מאותתת כי תישאר במרתף עוד זמן רב.

מלצר השבוע: ברט ססיל קרקף את האינדיאנים ביום שני. עד למשחקון השביעי הכתיב האיטר ביד רמה משחק מושלם, בו העיף 18 חובטים רצופים חזרה לדאגאאוט, אולם לבסוף הצליחו האינדיאנים לחדור ללוח התוצאות. השורה הסופית של ססיל הייתה שמונה אינינגים, עשרה סטרייקאאוטים, רק חבטה אחת וריצה בדרך לניצחונו השני בשלושה משחקים.

נקלט בראדאר: 12 חבטות, 12 הכנסות רצים, שמונה ריצות, ארבע פצצות מעבר לגדרות. בתשעה משחקים מתחילת החודש וב-28 ניסיונות לחבטה בלבד, ניק סווישר מהיאנקיז מציג שורה התקפית יוצאת מהכלל, ובאחוז חבטה מרשים של 42.9%.

המספר הנוסף: ג'ון לסטר מתגלה כהגדרה האולטימטיבית למספר 2. כהמשך ישיר למהלך הקריירה שלו, המגיש השמאלי מהווה עוגן שקט בבוסטון: בניצחון של הבו-סוקס על האיינג'לס ביום שלישי (1:5), לסטר הפגין יכולת איתנה על הגבעה, כאשר הרשה חמש חבטות ופסל חמש במהלך שמונה אינינגים, בעודו רושם ריצה אחת על הלוח. הריצה הזו הייתה הראשונה הרשמית שנרשמה לחובתו במהלך 20 ושני שליש אינינגים, ומול היאנקיז הלילה המשיך באותו קו: בשבע מערכות נוספות, הרשה לסטר רק ארבע חבטות ושתי ריצות, כאשר שבעה מחובטי הפסים תופסים מולו אוויר. הוא מוביל את הקבוצה בסטרייקאאוטים עם 44.

בוער בכל הצילינדרים: ג'ון באק לבה-לוהט. ב-11 משחקיו האחרונים, התופס רושם שבעה הומרים, 9 ריצות ו-12 RBI – כל זאת בממוצע חבטות של 40%. עם תשעה משחקים בתוך חודש מאי, לבאק יש את אותו מספר הומרים כמו כל החודש שעבר – ארבעה (שלושה מהם במשחק אדיר של שלושה הומרים מול האייז ב-29 לאפריל), והוא כבר סוגר ארבעה משחקים ברצף עם חבטה וראן אחד לפחות במשחק.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 11-21
דטרויט – 14-17
שיקגו ווייט סוקס – 19-13
קליבלנד – 18-11
קנזס סיטי – 21-11

את מאבק הראש-בראש של בית המרכז לקחו בנוקאאוט הטווינס, כשאת שלושת המשחקים מול דטרויט גמרו בסוויפ, ואליהם עוד הוסיפו שלושה ניצחונות נוספים על בולטימור וקליבלנד. שיקגו נשארה נאמנה לדרכה עם נד-נד של ניצחונות והפסדים כל השבוע וקליבלנד וקנזס סיטי מגלות שהן יכולות לשבור שיאים של הגעלה.

מלצר השבוע: מול בולטימור החלשה, ניק בלקברן ניצל את הבמה כדי לשלוט. בשבעה אינינגים הרשה בלקבורן רק ארבע חבטות ושתי הולכות ללא ריצות וללא פסילות, בהובלת הטווינס לניצחון 6:12.

סינקר השבוע: איזה הבדל תהומי בין העונה שעברה לזו של העונה עבור זאק גריינקי. גריינקי בכלל לא קרוב למספריו כסיי יאנג, כאשר במהלך שבעה משחקים עד כה העונה הוא ללא ניצחון, וזאת חרף היותו מוביל את הרויאלס הן ב-K (36) וב-ERA (2.51). מול טקסס ביום שישי, גריינקי הציג את אחת ההופעות הגרועות שלו העונה, כאשר בשבעה אינינגים העניק תשע חבטות ושלוש ריצות כנגדו, בהפסד 4:1.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 14-18
אוקלנד – 15-17
ל.א. איינגלס – 19-14
סיאטל – 19-12

הריינג'רס חמים, עם שמונה ניצחונות בעשרה משחקים, וזוהי הסיבה שהצליחו להעיף את אוקלנד כבר שבוע שני מהפסגה. אחרי שבשבוע שעבר האייז עברו שבוע רצוף הפסדים, באוקלנד הצליחו להתאושש יפה ולנצח ארבעה מחמשת האחרונים, ועוד לעשות זאת באופן מושלם בריידן סטייל. האיינג'לס? בדיוק ההפך מהריינג'רס – שמונה הפסדים מעשרת המשחקים האחרונים, וסיאטל סופסוף מנצחת משחק אחרי בצורת התקפית אמיתית וקשה ופיטורי מאמן.

הפגזת השבוע: דאלאס בריידן כבר הופיע במדור הזה לא מזמן, ואחר כך עשה רעש לאחר שאיי-רוד חצה את הגבעה שלו בסדרה מול היאנקיז. ועדיין, בריידן שלף שפן מהכובע, שהסתבר כסנוקרת: 27 רייז עלו לחבוט, ואחרי שתפסו אוויר או טעמו עפר, נשלחו חזרה כפי שעלו, במשחק המושלם השני בלבד בהיסטוריית האייז מהמגיש שהכי פחות ציפיתם ממנו לעשות כן. שני לקאטפיש האנטר, בריידן רושם משחק מושלם ראשון מזה 42 שנה, כאשר בתשעה אינינגים לא אפשר לאף אחד לעלות לבסיס – לא הולכות, לא חבטות, גם לא שאיפות של שחקני טמפה – בעודו מנפנף שישה חובטים.

דפק הופעה: ג'רד וויבר השיג את ניצחונו הרביעי באופן מרשים: לאורך כמעט שמונה אינינגים פלירטט עם נו-היטר, ואז הגיעה חבטה חזקה של האגדה קן גריפי ג'וניור לתוך השדה הימני שמנעה מהמגיש של האיינג'לס להגיע להישג. בסופו של יום, וויבר הציג סטטיסטיקה של 7.1 אינינגים, בהם העיף שבעה חובטים, ובמקביל הרשה רק שתי חבטות ללא ריצות לחובתו.

סינקר השבוע: סיאטל ממש עמוסה בעיות העונה. בהופעה השנייה שלו העונה, קליף לי לא השאיר ביום רביעי חותמת חיובית, כאשר מול הרייז האורחים הרשה חגיגה של 10 חבטות וארבע ריצות כנגדו לעומת חמישה נפנופי חובטים בשמונה אינינגים. למחרת, מול אותם רייז, ריאן רולנד-סמית' הלך צעד קדימה במדרון, כשהוא בקושי שורד ארבעה אינינגים ושליש, אחרי שטמפה ביי הרביצה בו שבע חבטות ושש ריצות, והעלתה את ה-ERA שלו ל-6.21. מתברר כי לא היה די בזאת, כיוון שפליקס הרננדז החליט שגם הוא רוצה להצטרף למסיבה: במשחק הפתיחה בסדרה מול האיינג'לס, קינג פליקס היה רחוק מלהיות מלך אחרי שהמלאכים הוציאו זעמם עליו עם חמש חבטות ושבע ריצות בשלושה ושליש אינינגים בלבד.

תופסים אוויר: והבעיות של המארינרס לא מסתיימות רק בצד ההגנתי. במשחק ההפסד של רולנד-סמית', המארינרס הפסידו 8:0 עם כשהם רושמים רק ארבע חבטות בלבד. עם הרננדז על הגבעה, הם לא הצליחו לחצות את בסיס הבית ולו פעם אחת, כאשר רק שתי חבטות נכתבות בפרוטוקול. ההפסד הנוסף לאנהיים ביום שבת בעשרה אינינגים (4:3) הביאה להחלטה כי יש להטיס את מאמן החובטים אלן קוקרל הביתה – הרי רק שני שחקנים חבטו מעל 30%, בעוד שמונה בקושי מגרדים את ה-22% חבטה. וראו איזה פלא: לפתע הצליחו בסיאטל להכניס 8 רצים הביתה, לנצח את האיינג'לס 1:8 (12 חבטות!) ולקטוע רצף של שמונה הפסדים. כל מה שנותר להם לעשות זה לרשום ניצחון נוסף, ואז יכולים בעיר הגשם להתרגל לרעיון של רצף ניצחונות.

תותחים כבדים: כל אוהד מקומי שצפה במשחק הרויאלס מול הריינג'רס בטקסס ביום חמישי קיבל תמורה עבור כל סנט ששילם. במפגן ראווה מרהיב של יכולת התקפית משובחת של שתי הקבוצות (או יכולת הגשה עלובה – תבחרו אתם), הריינגרס הצליחו להימנע מביזיון עצום כאשר הצליחו לנצח 12:13 ממש עם האאוט האחרון - אחרי שכבר הובילו 0:8 בתום ארבעה אינינגים. נראה היה כי כמעט כל שחקן במשחק ניסה לפגוע בגדרות האאוטפילד: שישה שחקנים (שלושה מכל קבוצה) רשמו הומרים, בזמן שאחד מהם - ולאדימיר גררו - חבט שניים. שני ההומרים של גררו לא יכלו לבוא בתזמון טוב יותר: הראשון היה באינינג השישי, כשהתוצאה על 9:9, אולם בתום הנפתו של הדומיניקני, הריינג'רס לפתע היו ביתרון שתי ריצות. בפעם השנייה, כאשר קנזס סיטי הצליחה שוב להשוות, גררו שוב שבר שיוויון, רק הפעם היה זה עם שיגור סולו, שחתם את המשחק.

בסופו של יום, הריינג'רס שמו על הלוח 15 חבטות והאורחים 11, כאשר מייקל יאנג עושה 1 מ-2 ומתמקם לפני רפאל פאלמרו ברשימת חובטי המועדון לתולדותיו, והוא שני כעת רק לפאדג' רודריגז. מעבר לדינגרים, גררו סיים את המשחק עם שתיים מארבע יחד עם ארבעה ריביז, כשג'וש המילטון היה שלוש מחמש, ארבע ריצות, שלוש הכנסות ריצה וכמובן הומר. ומה באשר להגשה במשחק? תשובה פשוטה, היות והשורה של קייל דייויס אומרת הכל: הבחור הרשה לריינג'רס תשע חבטות ותשע ריצות חובה בארבעה אינינגים בלבד.

המספר הנוסף: כפי שכבר יכולתם לנחש, ולאד גררו שולט כאן. הסלאגר לוהט בהנפתו, כשבתשעה משחקים החודש מציב מספרי ענק של ארבעה הומרים ו-13 ריביז, בממוצעי חבטה של 35.5% וממוצע סלאגינג של 74.2%.

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 12-19
וושינגטון – 14-17
ניו יורק מטס – 14-17
פלורידה – 17-14
אטלנטה – 18-13

הפיליז לא ממצמצים, אפילו מול סט. לואיס; וושינגטון מטפסת יפה; המטס חוזרים להתנדנד עם ארבעה הפסדים; ואטלנטה ופלורידה עדיין מחפשות את עצמן.

דפק הופעה: סקוט אולסן היה במרחק נגיעה מנו-נו, כאשר מול הברייבס ביום חמישי הגיש שבעה אינינגים ללא חבטה. אולם בשמיני הרשה אולסן לדייויד רוס ולנייט מקלאות' לעלות לבסיס ולסכן את תוצאת המשחק, שאז עמדה ביתרון של 0:2 לנאטס. השורה הסופית שלו: שבעה ושליש אינינגים, שתי חבטות, 8 פסילות ו-0 ריצות חובה. למרות שלבסוף וושינגטון ינצחו במשחק 2:3, אולסן לא זכה בניצחון עקב שוויון כשיצא מהמשחק.

נקלט בראדאר: מי שכן זכה בניצחון הנ"ל הוא טיילר קליפארד, שלאט לאט ובאופן בטוח הופך לאחד הרליברים המצטיינים שיש לנשיונאלס להציג. במשחק מול הברייבס השיג את ניצחונו הרביעי, אך מאז הוא הוסיף עוד שניים, כאשר מאזן ההפסדים שלו עומד על האפס. יחד עם זאת, ב-23.2 אינינגים עד כה העונה הוא מעמיד נתונים של 29 סטרייקאאוטים, הומר בודד ו-ERA אדיר של 0.76, בגילום אחד הסודות השמורים של וושינגטון העונה.

ואם ברליברים עסקינן: כבר מזה כמה זמן שמאט קאפס מהווה באנקר עבור ג'ים ריגלמן בקו סיום המשחקים. הקלוזר של וושינגטון מוביל ובהפרש ניכר את המייג'ורס בשמירות עם 13, כאשר רק פעם אחת הוא שבר שמירה. בזמן שהוא רושם לזכותו 17 נפנופים ב-18 אינינגים, ה-ERA שלו מתחת ל-1 (0.98), ומאז תחילת העונה העניק הומר אחד בודד (אלא אם אני ממשיך עם העין שלי, ומחר דייויס-את בראחאס מעיפים עליו צמדי הומרים).

סינקר השבוע: לדרק לואו נגמר המזל. בשבעה משחקים העונה, האס של הברייבס רשם רק אאוטינג אחד איכותי, ולמרות זאת עדיין הצליח לזכות בארבעה ניצחונות – רבות תודות לחברי קבוצתו. ביום שישי מול הפיליז, לא היה מצב לזה: בחמישה אינינגים הפיליז רמסו אותו ל-11 חבטות ושבעה ריצות חובה, בהופעה המסריחה ביותר שלו העונה.

המספר הנוסף: הפיליז ממשיכים בדרכם. בסדרה מצוינת מול הקרדינלס בבית, פילי לקחה שלושה משחקים מארבעה, ובכך ביססה עד כה את השליטה שלה בקבוצות בית המרכז בליגה. מול אותן קבוצות, ההפסד שלהם לסט. לואיס היה הבודד עד עתה, ובכך יצר רקורד של שישה ניצחונות אל מול הפסד אחד לקבוצות ה-NL מרכז.

אבן דרך: מי אמר שעם גיל 30 מתחילה הנסיגה? ג'יימי מוייר בן ה-47 מהווה אולי האנטי-תזה להנחה הזו, שכן ביום שישי מול אטלנטה רשם היסטוריה כשחקן הזקן ביותר לסגור קבוצה יריבה על האפס. במשחק שלם של תשעה אינינגים, המגיש הוותיק פסל חמישה חובטים, הקנה רק שתי חבטות וכאמור לא נתן לאמיצים לרשום ריצה אחת לזכותם.

בוער בכל הצילינדרים: תופס נוסף של בית מזרחי נמצא לוהט אש. רוד בראחאס עושה שמות כמעט בכל מגיש הניצב מולו, כאשר בשמונת משחקיו האחרונים הוא רשם שמונה חבטות, העיף שישה דינגרים לקהל, הכניס תשעה מחבריו הביתה וחצה את בסיס הבית בעצמו שבע פעמים – כל זאת ב-20 הופעות על הצלחת. מאז תחילת החודש, בראחאס חובט בממוצע של 31.3% וחובט בעוצמה של 163% (!!).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 12-20
סינסנטי – 15-16
מילווקי – 16-15
פיטסבורג – 17-14
שיקגו קאבס – 18-14
יוסטון – 21-10

למרות שסט. לואיס עברה שבוע קשה והפסידה שלושה מארבעה לפיליז, היא עדיין ניצבת בראש טבלת המרכז. עם ארבעה הפסדים בלבד ב-13 משחקיהם האחרונים, הרדס טיפסו בשקט ובבטחה למקום השני, ולמרות שניצחו בששת משמונת האחרונים שלהם, למילווקי זה הספיק רק למקום השלישי. פיטסבורג מנסה לתת קרב, שיקגו ניצחה רק פעם אחת השבוע ויוסטון לא מצליחים להתרומם.

כריש טרי: בהופעת הבכורה שלו, סטארלין קאסטרו היה בדיוק שמו – סטאר. שתי חבטות השיג השורטסטופ בן ה-20 מתוך חמש הופעות בצלחת, כאשר בראשונה שלו אי פעם בליגת הגדולים, שיגר את הכדור החוצה מעבר לחומת השדה הימני. בהמשך הוא יקנח עם טריפל, ובסופו של יום יהיה השחקן היחיד בתולדות הליגה לרשום שש הכנסות רצים בהופעת הבכורה שלו, הישג שיירשם כשיא החדש.

הימתחות האינינג השביעי: אחרי שההפסד בסדרה מול הפיליז היווה גולת הכותרת של הקרדינלס בשבוע קשה, הציפורים האדומות התאוששו יפה מול פיטסבורג ולקחו שניים משלושה משחקים. הם עדיין מובילים ביד איתנה את בית המרכז, כאשר סינסי אחריהם במרחק 3.5 משחקים.

נקלט בראדאר: לאור כל ההייפ סביב אלברט פוחולס ופרינס פילדר, במיוחד לאחר ההחתמה העצבנית של ריאן הווארד בפילי, לא קשה להבין מדוע לא שומעים הרבה רעש סביב ג'ואי ווטו. וזהו עוול גדול מאוד. שחקן הבסיס הראשון של הרדס מוביל את סינסי בכל הקטגוריות ההתקפיות המשמעותיות, עם שבעה הומרים ב-31.5% אחוזי חבטה, יחד עם 20 הכנסות רצים ואחוזי הגעה לבסיס עם 42.5%. ווטו שלישי בריצות בקבוצה (18), והוא מהווה פקטור ראשי לכך שבסינסינטי חולמים לתפוס את סט. לואיס.

סינקר השבוע: האסטרוס לא רוצים לשנות דרכם ולצאת מהקטגוריה הזו. אחד עשר הפסדים יש לכוכבים ב-13 משחקיהם האחרונים, וגם כאשר סופסוף הם נתקלים בהופעה מכובדת של האס רוי אוסוולט (שבאה אחת לכל איזה ארבעה משחקים העונה, משום מה), הם לא מצליחים לקחת לעצמם את הניצחון, כפי שקרה ביום שלישי בהפסד לאריזונה 1:0.

NL מערב

סן דייגו – 12-19
סן פרנסיסקו – 12-18
קולורדו – 16-15
ל.א. דודג'רס – 17-14
אריזונה – 18-14

בסן דייגו נאחזים בפסגה למרות שלושה הפסדים השבוע, היות שסן פרן הפסידו מספר זהה של משחקים; חימנז וקולרדו ממשיכים בדרכם; ב-ל.א. טרם ידוע אם נבנית איזושהי זהות והנחשים במדבר טרם גילו את הארס.

יציאה באין כניסה: ביותר ממובן מאחד, העונה של הדודג'רס בהחלט נראית עד כה כסאגה דביקה של חוסר ליכוד וגיבוש, אשר גיבוריהם הם אנשים בלומי אגו. אין ספק שהפתיחה העגומה שלהם גילתה זאת: הפעם, היה זה הג'נרל מנג'ר של הקבוצה שהוסיף בנזין למדורה. "ריצת הבסיסים ומשחק ההגנה שלו מתחת לממוצע", אמר נד קולטי לתחנת הרדיו של הקבוצה, כאשר התייחס לאחד מכוכביו הצעירים מאט קמפ. הסנטרפילדר, כצפוי, לא אהב את הביקורת, ובמיוחד את העובדה כי היה היחיד מהסגל ששמו נאמר מפורשות. על כל פנים, האמירה לא עזרה לקמפ לשפר משחקו: אמנם, מאז תחילת החודש הוא חובט ב-30.8% הצלחה, אבל הוא טרם ציין הומראן לזכותו והכניס רק RBI אחד.

הפגזת השבוע: ובכל זאת, זיק האור היחיד ב-ל.א. העונה, כפי שכבר ציינתי בשבוע שעבר, הוא אנדרה אית'ייר. מול מילווקי ביום חמישי, עמד שחקן השדה הימני בסיטואציה שהיא חלומו של כל ילד: תחתית התשיעי, הבסיסים מלאים, המשחק על הכף. בספירה של 2:2, אית'ייר מעיף את הכדור קיבינימאט לגרנד סלאם, מכניס את ארבעת הרצים הביתה ורושם את ההומר העשירי שלו העונה. הוא עדיין מוביל את הקבוצה בכל הקטגוריות ההתקפיות, כאשר הוא ראשון בממוצע חבטות (38.3%) והכנסות רצים (32) ושני עם הומרים (10).

מלצר השבוע: אני בהחלט שוקל לסגור למטיל הכדורים של קולורדו פינה קבועה אם ימשיך כך. אובלדו חימנז, שלטעמי מחונן בציין לייזר כזרוע, שיתק את מובילי הבית סן דייגו במשך שבעה אינינגים, בהם הרשה ארבע חבטות וריצה אחת, במקביל לכך ש-13 חובטי המארחים הניפו רק אוויר עם מחבטיהם מולו, בדרכו אל הובלת כלל המייג'ורס עם ניצחונו השישי העונה. חימנז גם עשה נזק עם מחבטו שלו, כאשר רשם לעצמו חבטת RBI אישית.

הנעלם הגדול: טים לינסקאם לא זכה בניצחון (יום שלישי), לאחר שמשחק הג'איינטס מול הדגים במיאמי המשיך הלאה ל-12 אינינגים, אבל חרף הומר שהנלי רמירז העיף החוצה כדור שעלה לו בשלוש ריצות לחובתו, המגיש הצעיר עדיין הצליח לרשום לזכותו משחק חמישי בקריירה עם 13 סטרייקאאוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully