וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הניחומים

10.5.2010 / 15:50

אמנם תארים רבים לא יהיו להם השנה, אבל רוני, היגואין ואחרים יוכלו להתגאות בכניסה לנבחרת מחזור הלפני אחרונה של העונה

העונה המרתקת ברחבי אירופה תגיע לסיומה בשבוע הבא כשרוב השאלות כבר באו על פתרונן. לפני שמתפנים לסיכומים ולהרכבת נבחרת העונה, וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור האחרונה לעונת 2009/10 עם קריצה גדולה לאירוע הגדול של הקיץ – המונדיאל. בהרכב השבוע עולים שבעה שחקנים שככל הנראה ימשיכו לרתק אותנו למסך גם בחודש יוני, ביניהם שני נציגים מאלופת אנגליה הטרייה. הכוכב האורח השבועי רק בן 21, אבל גם הוא עוד עשוי למצוא עצמו במונדיאל, עם נבחרת סרביה.

שוער:

פול רובינסון – בלקבורן

המשחק בין אסטון וילה לבלקבורן לא קבע דבר עבור שתי הקבוצות, אבל היווה הזדמנות נפלאה לשוער הרוברס להוכיח נקודה לפאביו קאפלו. מאמן נבחרת אנגליה מתלבט לגבי זהות השוער הראשון במונדיאל ורובינסון יודע כי הוא בעמדת נחיתות לעומת רוברט גרין מווסטהאם ודייויד ג'יימס הקשיש. השוער בן ה-30 נתן לאיטלקי סיבות למחשבה עם תצוגת שיא בוילה פארק. הוא רשם סדרת הצלות, במיוחד במחצית הראשונה, ועזר לרוברס לסיים את העונה עם ניצחון 0:1. בינתיים, מי שהתגייס לעזרת רובינסון הוא גורדון בנקס האגדי שאמר: "יש לנו ניסיון, הוא רגוע וזה חשוב בגביע העולם. אני הייתי לוקח אותו לדרום אפריקה".

הגנה:

מגן ימני: מייקון – אינטר

ההופעה של המגן הברזילאי ב-3:4 על אינטר על קייבו המחישה את הדילמה של דונגה לקראת המונדיאל: משחק התקפי מבריק לצד מפגן הגנתי בינוני. מייקון הוא עמוד התווך של אינטר. כל ההתקפות עוברות דרכו והוא מנהל את המשחק כאילו היה פליימייקר. למוריניו יש את סמואל ולוסיו לחפות הגנתית על העליות של מייקון קדימה, אבל כשמרכז ההגנה של אינטר (השבוע סמואל ומטראצי) נקלע ליום חלש, הבעיות בהגנה צפות. למזלו של מוריניו, גם כשאינטר ספגה שלוש פעמים, יש לה את היכולת להחזיר ארבעה. מייקון חתום על שניים מהבישולים. דונגה יכול להיות מרוצה.

בלם: סטפנו לוקיני – סמפדוריה

בצל מאבק האליפות בסרייה A, עמד המשחק בין פאלרמו לסמפדוריה – המאבק על המקום הרביעי והכרטיס היוקרתי למוקדמות האלופות. סמפ הגיעה לסיציליה לאחר כמה ניצחונות רצופים והשיגה תיקו 1:1 שכולו ניצחון. זה היה משחק שכולו עצבים, משחק של הגנות, שמעל כולם בלט בו הבלם בן ה-29. לוקיני הציג משחק נטול טעויות, נחוש ואגרסיבי וכעת, ספמדוריה - הקבוצה הכי איטלקית בסרייה A - תלויה בעצמה וניצחון במחזור האחרון על נאפולי יבטיח לה את המקום הרביעי והזדמנות להופעה ראשונה בליגת האלופות.

בלם: קארים האגוי – האנובר

האנובר הייתה קבוצת ההגנה הגרועה בבונדסליגה העונה, אבל ברגע הנכון דאגו לייצב שם את השורות. הבלם הטוניסאי בן ה-26 רשם את משחקו הטוב ביותר השנה, גילה מנהיגות ואחריות ודאג לשקט מאחור בעוד חבריו עשו את העבודה עם 0:3 על בוכום במשחק העונה בתחתית – בו המפסידה נשרה לבונדסליגה השנייה. גם עבור האגוי, שהגיע בקיץ מלברקוזן, מדובר בסיום נהדר לעונה בינונית. אחרי שכבש צמד שערים עצמיים מול גלאדבך וחווה קמפיין מאכזב עם טוניסיה במוקדמות המונדיאל ובאליפות אפריקה, האגוי יכול סופסוף לחייך.

מגן שמאלי: בנואה טרמולינאס – בורדו

אחרי אובדן התואר, כל מה שרצו בבורדו היה לנסות ולהשתחל למקום השלישי, אך השיפור בשבועות האחרונים לא הספיק לחפות על תוצאות המשבר הגדול. טרמולינאס, המגן השמאלי המצוין בן ה-24, כבש ונראה נפלא ב-0:2 על סושו. היכולת הזו ככל הנראה לא תספיק לו לתפוס מקום בסגל של ריימונד דומנק, אבל גם כך, הוא יוכל להתנחם בבחירה לנבחרת העונה בליג 1. בורדו תיבנה בעונה הבאה מחדש, כנראה ללא לורן בלאן שצפוי לעזוב לנבחרת. באותו זמן, טרמולינאס ימשיך לבנות עצמו כמגן הבא של הטריקולור.

קישור:

צ'אבי – ברצלונה

שבועות שצ'אבי משחק עם קרע בשריר ומסכן את השתתפותו במונדיאל על מנת לעזור לברצלונה במאבק האליפות המטורף בלה ליגה. כל שבוע הוא בספק למשחק ובסופו של דבר עולה על הדשא ומעלים את היריבות. צ'אבי היה האיש של בארסה גם ב-2:3 על סביליה, עם בישול גאוני ודומיננטיות מוחלטת במרכז השדה. במחזור האחרון, צ'אבי המוצהב יחמיץ בוודאות את משחק האליפות מול ויאדוליד בקאמפ נואו. חבריו אמורים להסתדר בלעדיו - מה שאי אפשר להגיד על נבחרת ספרד.

פרנק למפארד – צ'לסי

103 שערי זכות, 0:6 מול הגדולות, כדורגל פנטסטי, סוחף ושובה עין ומנהיג אחד על המגרש שגורם להכל לקרות. צ'לסי של השנה היא קונצנזוס, ולמרות שחיכתה למחזור האחרון ונפלה מוקדם באירופה, גם יריבותיה יודו כי אין ראויה ממנה לתואר. גם למפארד הוא קונצנזוס. פנומן שבגיל 32 רשם את העונה הנפלאה בקריירה שלו. הרבה סופרלטיבים נשפכו במדור הזה על מספר 8 בכחול. המבחן האמיתי שלו יהיה בגביע העולמי בדרום אפריקה.

כריסטיאן גנטנר – וולפסבורג

אלופת גרמניה היוצאת סיימה את העונה בניצחון 1:3 על פרנקפורט, שלא הספיק על מנת להשיג את המקום השביעי והכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. ערב המשחק התבשר גנטנר בן ה-24 כי את מקומו בסגל הנבחרת תפס טוני קרוס הצעיר, אבל למרות האכזבה, רשם הופעת פרידה מהקבוצה עם צמד בישולים. גנטנר, אחד ממצטייני עונת האליפות אשתקד, שילם את מחיר העונה הבינונית שעברה על הזאבים. בעונה הבאה הוא ישוב לקבוצת נעוריו, שטוטגארט, וינסה לשקם את מעמדו כאחד הקשרים השמאליים הטובים בגרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התקפה:

גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

קשה להאמין שקבוצה שכבשה 101 שערי ליגה והשיגה 95 נקודות תסיים עונה בלי תואר. בכל עונה רגילה זה היה אמור להספיק, אבל לא השנה. ריאל אולי לא הקבוצה הטובה בספרד, אבל היא עשתה עונה מופלאה בכל קנה מידה ופרנסי המועדון צריכים לקחת את הנתון הזה בחשבון לפני שהם חותכים בבשר החי בקיץ. היגואין מסמל את העונה של ריאל. למרות 27 שעריו, לא בטוח שההיסטוריה תזכור אותו כאחד הבולטים של העונה. אל פיפיטה כבר רמז שלא ימשיך בעונה הבאה והוא ינסה לבנות את עצמו מחדש במקום אחר. בליגה אחרת. בשבת, היגואין שוב הציל את ריאל בדרכו המיוחדת. שער היתרון שלו עזר לבלאנקוס לפרוץ את הבונקר של בילבאו והחלום נשאר בחיים שבוע נוסף.

ווין רוני – מנצ'סטר יונייטד

השאלה הראשונה ששאלו העיתונאים את אלכס פרגוסון בתום ה-0:4 על סטוק לא הייתה קשורה לאובדן האליפות או סיכום העונה. היא עסקה בפציעה של ווין רוני. "הוא מתח שוב את המפשעה. זה לא נראה לי חמור, הוא יהיה בסדר למונדיאל", הרגיע הסקוטי. אבל אנגליה לחוצה. אחרי הפציעה של בקהאם ופרשת טרי, המפשעה של רוני, שחקן העונה באנגליה, הפכה למפורסמת בממלכה. כל טוויסט לא במקום, כל חילוף מוקדם, מקפיץ את האומה על הרגליים והכותרות בנידון מזכירות את התעסקות התקשורת הישראלית בקרסול של יוסי בניון. רק עוד חודש, ווין. תחזיק מעמד.

דידייה דרוגבה – צ'לסי

"דרגובה הוא תינוק מגודל", הזדעק פרשן "סקיי" ג'יימי רדנאפ אחרי השער השני של צ'לסי. דרוגבה, שרצה להיות מלך השערים, כעס לאחר שלא קיבל לבעוט את הפנדל הראשון והביע מחאה קולנית. במחצית השנייה, למפארד והחברים סידרו לחלוץ שלושער והחיוך חזר לפנים. דרוגבה מיהר להתנצל, פרגן ללמפארד וטען שהלכידות החברתית בזמנים קשים היא זו שהביאה לצ'לסי את התואר. הסיפור הזה ממחיש את דרוגבה של העונה. נכון, הוא טיפוס מעצבן ומרוכז בעצמו, אבל הרעב שלו הניע אותו לעונה מופלאה של 29 שערים ב-32 משחקים. ניפגש בקיץ.

כוכב אורח:

רדוסאב פטרוביץ' – פרטיזן בלגרד

שלושה מחזורים לסיום העונה בסרביה אירחה המוליכה פרטיזן את סגניתה, הכוכב האדום, למשחק העונה כשנקודה בודדת מפרידה בין השתיים. כיאה לדרבי, המשחק היה חם ומותח. אחרי 73 דקות מאופסות, הגיע פטרוביץ' וסידר לפרטיזן אליפות עם שער נהדר מ-25 מטרים. הוא רק בן 21, מתנשא לגובה של 1.93 ונחשב לאחד הכישרונות המבטיחים בסרביה. פטרוביץ' הוא קשר אחורי עם בעיטה אימתנית ממרחק שצפוי להיכלל בסגל הנבחרת למונדיאל ולהפוך בקיץ לאחד המלפפונים המעניינים של שוק ההעברות.

שווים אזכור:

מנואל נוייר (שאלקה) – מחזק את מעמדו בשער הנבחרת

מאפו ינגמיבווה (מונפלייה) – אחד מהפתעות העונה

מקסוול (ברצלונה) – הלך והשתפר לקראת תום העונה

מתיו דבושי (ליל) – מתקרב לאלופות

טוני קרוס (לברקוזן) – באיירן לא יכולה לחכות

מרטין פטרסון (ברנלי) – ירדו עם כבוד

פרנצ'סקו טוטי (רומא) – החלום של רומא בחיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully