וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקל קינן: "ניקח את האליפות בשבוע הבא"

8.5.2010 / 22:09

מכבי חיפה חזרה לפסגה וכובש שער הניצחון על בית"ר יודע שגורל התואר בידי קבוצתו. אלישע לוי: "מקווה שלא נמעד ונזכה". קטן הרגיע את חגיגות השחקנים

ניר חורי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

"שייגמר, אני לא יכול לדבר, מגיע לנו לקחת את האליפות", אמר דקל קינן בזמן שהמתין למשמע התוצאה מבלומפילד, "אנחנו עשינו את שלנו". הדקות נקפו לאחר שריקת הסיום בקריית אליעזר ואפשר היה לחתוך את המתח בסכין. עשרות אלפי אוהדי מכבי חיפה ושחקני הקבוצה ציפו למשמע החדשות מבלומפילד. כשנודע כי הפועל תל אביב לא הצליחה לנצח את מכבי תל אביב והדרבי הסתיים בתיקו 0:0, שחקני מכבי חיפה ואוהדיהם פתחו בחגיגות.

"אנחנו ניקח אליפות, כי אנחנו הקבוצה הטובה בארץ, ויש צדק בכדורגל", אמר דקל קינן, אחרי הניצחון 1:2 על בית"ר ירושלים וכיבוש המקום הראשון בטבלה. "בית"ר נלחמו וכל הכבוד להם וגם למכבי תל אביב. חזרנו כי אנחנו קבוצה עם אופי, כי אנחנו קבוצה של ווינרים. מכבי תל אביב זה מועדון כדורגל גדול, שלא יכול להפסיד דרבי שלוש פעמים בשנה. היו לנו הרבה שיחות עם אלישע, אלישע הוא תותח, ניקח את האליפות בשבוע הבא. יש לנו הזדמנות לקחת אליפות ולא נפספס אותה. אם לא נזכה אנחנו הכי פראיירים בכדורגל העולמי. אנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה ומגיע לנו לזכות באליפות".

יניב קטן עמד מאושר על כר הדשא, כשדמעות בעיניו, והתקשה לדבר. "יש פה חברה אחד-אחד, זה לא קל עם הלחץ הזה וכל מה שמסביב", אמר קפטן מכבי חיפה. בהמשך אמר קטן: "מה שחשוב זה שחזרנו למקום הראשון והדברים תלויים בנו היום. זה לא קל אחרי שהפסדנו להפועל תל אביב, הקבוצה התמודדה עם הלחץ כמו שצריך, הכתירו את הפועל לאלופים ואנחנו היינו עם הרגליים על הקרקע. הורדתי את כולם, זה לא זמן לחגיגות. עשינו צעד משמעותי אבל זה לא נגמר. הפועל תל אביב קבוצה מצוינת, ברמה גבוהה מאוד, יש לה שחקנים מצוינים, אני לא חושב שצריך לעשות השוואות".

אלישע לוי: "אפשר לשמוח היום אבל יש לנו עוד הרבה עבודה"

לאחר שריקת הסיום, כצפוי, החגיגות עברו מכר הדשא לחדר ההלבשה, ושחקנים בחיפה אמרו: "החגיגות היו גדולות, מדהים שאנחנו במקום הראשון, עם יד על הלב - לא האמנו שהפועל תל אביב תנצח בדרבי, כל הכבוד למכבי תל אביב. אנחנו בטוחים שהם שיחקו לא רק בשבילנו, אלא גם בשביל רוח הספורט". יש לציין כי השחקן היחיד שלא חגג בחדר ההלבשה היה יניב קטן, שאמר לשחקנים: "חבר'ה יש לנו עוד משחק בשבוע הבא", והרגיע את השחקנים.

שחקני הקבוצה אמרו על הבלם דקל קינן בסיום: "מגיע לו יותר מכולם לכבוש שער אליפות". קינן ירד לחדר ההלבשה כשאוהדי חיפה מלווים אותו בשירת "תישאר, תישאר". הבלם אמר לוואלה! ספורט: "יהיה ילדותי מבחינתי לעסוק בשאלה אם אני נשאר או לא. קודם צריך להבטיח את האליפות". קינן, כזכור, מעוניין לצאת לאירופה, כשעל הפרק קבוצות מבלגיה, רוסיה ולאחרונה גם מקפריסין. יש לציין כי הבלם מעוניין לעזוב לקבוצה גדולה באמת, אחרת לא יעזוב את מכבי חיפה.

"אם יש צדק - נזכה באליפות", אמר מאמן מכבי חיפה אלישע לוי, "יש עוד משחק אחד וצריך להמתין". על החגיגות על כר הדשא וביציעים אמר המאמן: "זה פרץ של רגשות, כל השנה עבדנו מאוד קשה, כל המועדון והקהל הפנטסטי שלנו נאבקים עד הרגע האחרון, ואני מקווה שזה יספיק. אני מקווה שלא נמעד ונזכה באליפות. אפשר לשמוח היום אבל יש לנו עוד הרבה עבודה". אלישע לוי לא דיבר עם השחקנים בחדר ההלבשה, אבל לסובבים אותו אמר: "אנחנו קרובים לעשות את זה, אבל אסור לחגוג מוקדם מדי".

חלוץ הקבוצה שלומי ארבייטמן, אמר בסיום: "זאת הרגשה שאי אפשר לתאר, אנחנו שמחים ומאושרים אבל זה לא נגמר. הכל תלוי רק בנו. אני לא זוכר ניצחון יותר מתוק מזה. מגיע לנו שניקח את זה, אבל אנחנו צריכים להיות עם הרגליים על הקרקע. אני קורא לכל אוהדי מכבי חיפה לבוא לבלומפילד". בשבת הבאה תארח בני יהודה את מכבי חיפה, והירוקים יהיו חייבים לנצח כדי להבטיח אליפות שנייה ברציפות, וזאת משום שלהפועל תל אביב יש יחס שערים עדיף.

"השנה היה לנו כל כך קשה עם התנאים שהמציאו", אמר קשר מכבי חיפה ליאור רפאלוב, "גול בדקה ה-88 וכל הקהל בטירוף...אי אפשר לתאר את זה במילים. אני בטוח שהקהל יבוא בשבוע הבא לבלומפילד ושנחגוג שם אליפות. לקראת חצי המשחק היינו עם חצי אוזן לספסל לדעת מה קורה בדרבי".

בסיום המשחק נכנס יעקב שחר לחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים ואמר לשחקנים: "כל הכבוד לכם. נלחמתם כמו ספורטאים". במכבי חיפה קיבלו הודעה מהנהלת בני יהודה, לפיה רוב הכרטיסים במשחק בשבוע הבא יוקצו לאוהדים הירוקים. מחיר הכרטיס יהיה ככל הנראה 50 שקלים.

בינתיים, בבית"ר, שחקן העבר של הקבוצה, אישטוואן האמר, העובד כיום בסוכנות שחקנים הונגרית, הגיע ארצה במטרה לנסות ולחתום על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצות בארץ ולהביא ארצה מספר שחקנים הונגרים למבחנים. ההונגרי נכח במשחקה של בית"ר מול חיפה הערב וכן במשחק התחתית בין רעננה לאחי נצרת, והציע לבית"ר לבחון את אפשרות צירוף מספר שחקנים שהוא מייצג בעונה הבאה. בבית"ר השיבו לו כי מצבם הכלכלי אינו ברור כרגע, אך ישמחו לבחון שחקנים בהמלצתו עם פתיחת האימונים בהתאם לתקציב שיעמידו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully