וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובות: בשבת

עו"ד אורי שלף

7.5.2010 / 9:59

לדרבי חוקים משלו, אך גם ככזה, אורי שלף בטוח שהוא יבהיר האם להפועל מגיע לקחת אליפות, ומה רמתה האמיתית של מכבי

לדרבי חוקים משלו. זו קלישאה; הפועל אימפריה ומכבי בתחתית הבור, הפועל רצים לאליפות ומכבי הולכים לים, אבל לדרבי חוקים משלו. לא משנה אם מאזן הדרבים בשנים האחרונות נוטה לטובת הפועל באופן שמזכיר את היחס ההפוך שהיה נהוג בין מחלקות הכדורסל, לדרבי חוקים משלו; לא משנה אם האוהדים צהובים יאכלסו שלושה שערים באצטדיון או רק שניים, לדרבי חוקים משלו; לא משנה אם מכבי פתחה רגליים נגד חיפה או שזוהי רמתה האמיתית, אם מכבי צריכה את הניצחון בשביל להוכיח או רק בכדי להפריע להפועל, עדיין... נו, לדרבי חוקים משלו.

ואם באותו משחק מול חיפה עסקינן, אז אני לא בטוח מה מעדיפים האוהדים הצהובים לדעת: האם אכן בחוריהם השתדלו שלא להפריע על הדשא מפאת יראת כבוד לאחותם הבכירה והירוקה מהכרמל, או שמא אבי נמני וקבוצת עשו את מירב המאמצים בכדי לנצח, אבל פשוט לא היו יכולים, וזה מה יש. אם חלילה וחס הייתי נולד בצד הלא נכון של העיר, אני די בטוח שהייתי רוצה להאמין שהשחקנים בצהוב פתחו רגליים – אחרי הכל, אף אחד לא רוצה לדעת שזוהי הרמה האמיתית של קבוצתו במשחק שכל המדינה מדברת עליו. את התשובה לתהייה ככל הנראה נקבל בדרבי ביום שבת, אבל כל זה עשוי שלא לשנות, כי כפי שכבר הבנו – לדרבי חוקים משלו.

על אף האמור לעיל, חוק אחד בוודאי יישבר בדרבי הקרוב: גם זקני יפו מתקשים לזכור דרבי בו מילאו את יציעי בלומפילד רוב כה מוחלט של אוהדי הפועל. המציאות שאני גדלתי אליה - מתחילת שנות ה-80 - הייתה שונה לחלוטין; עם תיק גב מלא אליפויות משנות ה-70, התהלכו אוהדי מכבי בעיר כטווסים, וילדים אדומים, למרות 3 אליפויות באמתחתם, נרדפו בחצרות בית הספר כהיותם מצורעים.

בתיכון היינו ארבעה: אבי כץ הלבן, הרומני, יהלי סובול ואנוכי, אוהדי הפועל יחידים בכל השכבה. עד סוף שנות ה-90 אני לא זוכר דרבי בו להפועל היה רוב בקהל. למעשה, אני לא זוכר גם חלוקה שווה - תמיד היה יתרון ברור למכבי. עם תחילת עידן כתר ותאומים אי שם בסוף המילניום הקודם זכיתי לראות בפעם הראשונה יתרון מספרי של הצבע האדום. מאז עברו הרבה מים בירקון, רובם עכורים אבל בעיקר אדומים, מאזן הניצחונות בדרבים הוטה, הפועל נחשבת לקבוצה המובילה בעיר ובכיתה ב' של האחיין שלי תמצאו רק קומץ צהוב חריג - "אפילו לבני יהודה יש יותר אוהדים מאשר להם" - לדברי האחיין הצעיר.

כל זה טוב ויפה בשביל סיסמאות על הקבוצה הבכירה בעיר וכהנה פרשנויות, אבל ביום שבת הקרוב בדרבי, שום היסטוריה או סטטיסטיקה לא באמת משנה. אם הפועל ינצחו הם יעמדו צעד אחת לפני אליפות מרשימה ואם לא, אז כנראה שלא מגיע לנו. כי מי שמפסיד לקבוצה כמו מכבי, לא ראוי לשום תואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully