וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

3.5.2010 / 14:55

בהרלי שוקע, קאנו משתולל, מילווקי ופיטסבורג מנהלות קרב איתנים, רייט והמטס נכנסים לעניינים וסן דייגו ממשיכה להפתיע

AL מזרח

מאזן הבית:

טמפה ביי – 7-18
ניו יורק יאנקיז – 8-16
טורונטו – 13-13
בוסטון – 14-11
בולטימור - 18-7

הרייז קבעו שיא מועדון חדש לניצחונות באפריל, כשלקחו 17 משחקים מיריביהם. אמנם, כעת הם רק עם ניצחון אחד בשלושת משחקיהם האחרונים, אך עד תחילת סוף השבוע שעבר הם עמדו על 14 ניצחונות מ-16 משחקים. היאנקיז, בין היתר בזכות כושר פנומנאלי של רובינסון קאנו, ממשיכים לשבת על הזנב של טמפה ביי. טורונטו השתחררה מהנגע הרע של השבוע שעבר, בוסטון שמרה על מאזן מאוזן של ניצחונות והפסדים ובולטימור, למרות ארבעה ניצחונות השבוע, עדיין במרתף.

הפגזת השבוע: ג'ון באק מטורונטו התעורר לחיים מול אוקלנד ביום ה'. עד לאותו משחק היה לו רק הומר אחד; בסופו של יום, ירשום כבר ארבעה העונה. ארבע עליות לצלחת היו לתופס, מתוכן רשם שלוש חבטות - כולן טילי שיוט ליציעים העליונים של הרוג'רס סנטר, שהביאו לו גם חמש הכנסות רצים.

לא רואה ממטר: רובינסון קאנו פשוט לא בהכרה. לא ידוע איך הוא מצליח להחזיק במחבט שלו בכלל - הוא לוהט כמו ליינר של אר.פי.ג'י. מול בולטימור, הוא רשם את משחקו העשירי בו הוא קוצר לפחות שתי חבטות ומעלה וביום חמישי, מול אותם אוריולס, העיף שני דינגרים בזמן שקינח במשחק גם במהלך הגנתי אדיר, כשפסל רץ לבסיס הראשון בזריקה בלתי נתפסת. הוא מוביל את המייג'ורס בממוצע חבטות (38.7%) בעודו שני בהומרים (9) וחמישי בהכנסות רצים (21), בכושר שמצדיק את המקור לשמו, האגדה ג'קי רובינסון.

מלצרי השבוע: ג'יימס שילדס היה בלתי נגיע ביום רביעי מול האייז. בשבעה אינינגים השווה שילדס שיא אישי של 12 פסילות והקנה רק ריצה אחת ושש חבטות, כאשר שמר על מאזן מצוין של שלושה ניצחונות ואפס הפסדים עד כה העונה עבור טמפה ביי. יממה לאחר מכן, מאט גארזה המשיך ברצף הניצחונות, כאשר בשישה אינינגים פסל תשעה חובטים, הקנה חמש חבטות ולא אפשר ריצה לחובתו.

צמד לעניין: אלכס גונזאלס ו-וורנון וולס ממשיכים לעורר הדים ולנפץ מחבטים בצפון הגזרה. גונזאלס הפגיז בשני הומרים (סך הכל שבעה העונה) מול האייז ביום שישי (שתיים משלוש עם ארבע הכנסות רצים), ו-וולס הצטרף אליו בדינגר נוסף והשמיני שלו העונה, שציין את ההומר ה-200 שלו בקריירה (שלוש מארבע, שני ריביז ושתי ריצות).

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 9-16
דטרויט – 10-16
קליבלנד – 14-10
שיקגו ווייט סוקס – 15-10
קנזס סיטי – 15-10

במינסוטה עברו שבוע קשה, בו אובחנה לג'ו מאוור פציעה מחשידה בעקב, ולא הצליחו להמשיך את סרית הניצחונות, כשהפסידו ארבעה משבעת משחקיהם האחרונים. לעומתם, הטייגרס נועלים וכעת נמצאים בפיגור חצי משחק; קליבלנד עדיין נלחמת, את שיקגו קשה להגדיר וקנזס סיטי ממשיכה להפסיד גם עם אאוטינגים טובים של גריינקי.

בוערים בכל הצילינדרים: עונת הקאמבק של דטרויט? כך או אחרת, המשחק שלהם עונה על ההגדרה הזו. במשחק בו פיגרו מוקדם מול מינסוטה ביום רביעי, הנמרים התפוצצו לכל עבר: אורדונייז היה 3 מ-4 עם דאבל ושלוש הכנסות רצים, בוש עם שתיים מארבע לשני דאבלים ושני ריביז וריצה וכן אינג' עם הומר שלישי העונה, בנוסף לשלוש הכנסות רצים ושתי ריצות בסיום. הניצחון הזה היה התשיעי במספר בו דטרויט פיגרה, אך ידעה לסיים עם היד על העליונה, וכעת כבר יש לה עשרה כאלה. בנוסף, היה זה הניצחון הראשון מתוך רצף של חמישה (ושישה מתוך סך של שבעה משחקים), וכעת הטייגרס בפיגור חצי משחק מהטווינס בצמרת.

סינקר השבוע: מארק בהרלי דוהר במורד המדרון ללא מעצורים. אחרי פתיחה נאה עם שני ניצחונות, במהלכם שמר את קליבלנד על האפס אי-אז בתחילת אפריל, המגיש הבכיר של הגרביים הלבנים כבר ברצף של ארבעה הפסדים. ביום שלישי מול טקסס הוא העניק לריינג'רס שבע חבטות בשבעה אינינגים וארבע ריצות, והלילה מול היאנקיז בכלל השתולל, כשהקנה להם 10 חבטות וחמש ריצות בסך כולל של ארבעה אינינגים ושליש. אבל גם בקטגוריה זו, לבהרלי יש מאבק מחבר לקבוצה: ג'ייק פיבי לא מזכיר בינתיים דבר מהכושר שלו בסן דייגו, כמו גם מדוע רצו אותו כל כך בשיקגו. מול אותם ריינג'רס, פיבי בקושי שרד שישה אינינגים, בהם זרק את הכדור לכל מקום מלבד הסטרייק-זון, נתן שש חבטות ושש ריצות, עשה טובה בכך שפסל שבעה חובטים ונותר שוב ללא ניצחון העונה, עם מאזן של 2:0 בחמישה משחקים. ושלא תדליקו אותי לדבר על ה-ERA שלו – נתון קטסטרופלי של 7.85.

תותח כבד: האיזון של אוזי גיין בקלאב-האוס ליכולת העלובה של האסים שלו הוא פול קונרקו. בשבוע האחרון קונרקו העיף ארבעה כדורים מחוץ לאצטדיון כדי לטפס לצמרת הליגה בהומרים, ואם ניתן לספור את יום ראשון שעבר, המספר עולה לחמישה דינגרים בתשעה ימים. קונרקו שני גם בהכנסות רצים.

לא ראה ממטר: אוסטין קרנס הגיע לעבוד מול המלאכים ביום שלישי, כשבשלוש הופעות משש עליות לבסיס הבית שיגר שני הומרים מעבר להישג ידו של טורי האנטר, רשם שני דאבלים והכניס חמישה רצים הביתה בניצחון 2:9 של קליבלנד על האיינג'לס.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 12-13
אוקלנד – 13-13
ל.א. איינגלס – 14-12
סיאטל – 14-11

בטקסס התעוררו לחיים והעיפו מהפסגה את האייז, שבמהלך השבוע החולף הצליחו לנצח רק משחק אחד מששת האחרונים. האיינג'לס חיים בתנודות קיצוניות, ובסיאטל המארינרס עדיין חלשים למרות הופעת בכורה טובה של קליף לי.

דפק הופעה: מול הווייט סוקס ביום שלישי, הריינג'ר מאט טריינר התפוצץ עם שניים משלוש הופעות, בהם הטיס לונג-בול אחד, הוסיף דאבל אחד ושלוש הכנסות רצים, כשהיה כוכב הניצחון של טקסס על שיקגו 2:4.

סינקר השבוע: דיבורים כמו חול היו באוף-סיזן סביב שון פיגינס, ו-36 מיליון דולרים לארבע עונות לאחר מכן, אבל כרגע אין מה לאכול. מלבד העובדה שפיגינס מוביל את הקבוצה עם שבע גניבות בסיס, הוא מציג מספרים עלובים ביותר עם ארבעה דאבלים בלבד, טריפל עגום וללא הומרים. אך הפגיון הקשה ביותר הוא שפיגינס בקושי מגרד את עצמו מעל לקו מנדוזה, עם ממוצע חבטות קודר ביותר של 20.9%.

אבן דרך: באנהיים ממשיכים האיינג'לס לקבוע ציוני דרך (יום שני). אחרי שבשבוע שעבר בובי אבריאו השיג 250 הומרים ו-350 גניבות כשחקן השישי בלבד בהיסטוריית הליגה, הידקי מאטסוי ואריק אייבאר החליטו להצטרף אליו בדרכם שלהם. בתחתית האינינג הראשון, חובט הליד-אוף אייבאר הכין את התשתית עם הומראן ראשון שלו העונה והליד-אף הומר הראשון שלו בקריירה. מאטסוי המשיך משם בתחתית החמישי, כשרשם את חבטת ה-,1000 שלו בקריירה בצפון אמריקה, וזאת אחרי שכבר רשם 1,390 ביפן.

כמה טוב שבאת הביתה: קליף לי סופסוף ביצע את הופעת הבכורה שלו מול טקסס עם אאוטינג נפלא של שלוש חבטות, שמונה פסילות ואפס ריצות חובה בשבעה אינינגים, אך לא הצליח למנוע מקבוצתו להפסיד לריינג'רס 2:0.

NL מזרח

מאזן הבית:

פילדלפיה – 10-14
ניו יורק מטס – 11-14
פלורידה – 12-13
וושינגטון – 12-13
אטלנטה – 14-11

הדהירה של הפיליז נעצרה במעט בתחילת השבוע כאשר הפסידו שלושה מארבעה משחקים, בעוד המטס רכבו על רצף של שמונה ניצחונות, אולם הקארמה נעצרה בסדרה מצוינת בין שתי יריבות הבית, בה פילי לקחה שניים משלושה כולל ריטוש של יוהאן סנטנה במפגש האחרון.

הפצצת השבוע: ריאן צימרמן לא שיחק מאז ה-21 לאפריל, אך מיד בהגשה הראשונה שלו מאז שחזר לליין-אפ, העיף קיבינימאט את הכדור החוצה במיאמי מול המארלינס. בהמשך, ביג Z דפק דינגר נוסף כדי לגמור את הערב עם שלוש מארבע לשלוש הכנסות רצים, דאבל אחד וכאמור שני הומרים.

דפק הופעה: ג'וש ג'ונסון התפוצץ ביום שני לכל עבר. עם הופעה כבירה מול הפאדרס, נראה כי האס של פלורידה חוזר לפורמה שלו בעונה שעברה, כאשר רשם את משחקו השלם הרביעי בקריירה. בתשעה אינינגים, JJ העניק רק שלוש חבטות וריצה אחת לחובתו, בעודו מעיף 12 חובטי סן דייגו. אך את ההפתעה האמיתית נתן כאשר חבט שלוש מארבע וניווט שלושה רצים הביתה.

מלצר השבוע – ליבאן הרננדז ממשיך להאכיל את ים מבקריו כובעים. מול הקאביס בריגלי הגיש שבעה אינינגים והרשה שש חבטות, תוך הענקת ריצה בודדת, בדרך לניצחון 1:3 על שיקגו. המספרים שלו יציבים ואיתנים מתמיד – כאילו חזר משנת 1997 ומהמארלינס – עם מאזן של 1:3 תוך תקיעת יתד בצמרת ה-ERA של הליגה: אחרי שעד השבוע הוא הוביל את הקטגוריה, כעת הוא נמצא שני רק לאובלדו חימנז של הרוקיז, עם ממוצע אדיר של 0.87 ריצות חובה למשחק.

שניים במבצע: אחרי שהמשחק הפותח את הסדרה מול הדודג'רס נדחה עקב גשם ביום שני, המטס נחו והשאירו את האנרגיות למחרת, בו שיחקו דאבל-הדר. והניצחונות לא איחרו לבוא: במשחק הראשון, ג'ייסון ביי גיבה אאוטינג חזק של יוהאן סנטנה (שש פסילות, ארבע חבטות ואפס ריצות בשישה אינינגים) בהומר ראשון שלו העונה כמט, ולואיס קסטיו הכניס שני רצים, בזמן שהדודג'רס לא עלו כלל על לוח התוצאות. ביי המשיך במשחק הבא עם RBI טריפל שהכניס את רייס הביתה, דייויס ירה בדיוק כמה כדורים עם אחד משתי הופעות שרשמו לו שורה סטטיסטית של דאבל ושלושה ריביז, ודייויד רייט – שעליו עוד נדבר בהמשך - בכלל התפוצץ עם שלוש משלוש הופעות, טריפל, ריצה וארבע הכנסות רצים, כל זאת כשפרז ממשיך להיות אול-עיוור (שלוש ריצות ושלוש חבטות בשלוש ושני שליש אינינגים). הניצחון הנ"ל היה השישי ברציפות של המטס, אשר אותו האריכו לשמונה, אך הם נעצרו מול פילי כשהפסידו את שני האחרונים בסדרה מול מוליכת הבית.

אבן דרך: דייויד רייט, במשחק השני של הדאבל-הדר מול לוס אנג'לס, רשם לעצמו ציון דרך בקריירה עם חבטת ה-1,000 שלו כמקצוען. במשחק, החבטה הזאת העלתה את המטס ליתרון 3:4 בדרך לניצחון, אך עבור רייט הייתה זו הוכחה נוספת שהוא אחד משחקני הבסיס השלישי הטובים שיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

NL מרכז

מאזן הבית:

סט. לואיס – 8-17
שיקגו קאבס – 13-13
סינסנטי – 13-12
מילווקי – 15-10
פיטסבורג – 15-10
יוסטון – 16-8

הקרדינלס עדיין יציבים ואיתנים בצמרת, שיקגו מתאוששת, פיטסבורג ומילווקי הפיקו קרב רב שקשה לזכור שכמותו, ויוסטון חזרה לסורה.

המספר הנוסף: קשה קצת לראות, אבל במילר פארק השבוע בלט המספר 2. זד (השחקן פיטר גרין) אמר זאת בתמציתיות ב"ספרות זולה": "הוצא את הגימפ". וזה בדיוק מה שעשו הברוורס ביום שני: הם הוציאו את הפיראטים מהדאגאאוט והציגו אותם כעבדיהם לכל דבר, בניצחון ענק של 3:17. היה זה הניצחון ה-22 ברציפות של הברו-קרו על פיטסבורג במילר פארק, בו גרג זון זרק כמה כדורים תועים ולא מדויקים (במילים עדינות) לגאיארדו, אך הפציץ עם המחבט והשווה שיאי קריירה עם ארבע מארבע וחמש הכנסות רצים (מעבר לשלוש ריצות ושני דאבלים).

גאיארדו, מצידו, הרשה רק חמש חבטות בשישה אינינגים הקנה רק חמש חבטות, ארבע פסילות וללא ריצה לחובתו. התבוסה המשפילה והנתון העצוב של הפיראטים כנראה עשו את שלהם: יממה לאחר מכן, ריאן דואומיט החליט לנקום על ההשפלה, והשיב לברוורס מנה אחת אפיים. עם קצת עזרה מחברו ג'ף קלמנט (שלוש מחמש הופעות עם הומראן ודאבל), דואומיט הדביק שני כדורים למחבט והטיס אותם מחוץ לאצטדיון, יחד עם ארבעה ריביז ושתי ריצות לעצמו. אחד מההומרים שלו היה גראנד סלאם על הקלוזר המצוין (בדרך כלל) טרבור הופמן עם עוד שני אאוטים לסיום המשחק, והוא זה שלמעשה העניק לפיראטים את הניצחון. כקינוח, פיטסבורג גם גנבה את המשחק השלישי והאחרון בסדרה ב-14 אינינגים, כשמקאצ'ן דופק צמד הומרים, צמד הכנסות רצים וצמד ריצות, בעוד לארוש (ריצות) ואיוואמורה (הכנסות ריצה) עוזרים לו ומוסיפים צמדים משלהם. תנסו אתם ותמנו את מספר הפעמים שהספרה 2 נמצאת כאן.

NL מערב

סן דייגו – 9-16
סן פרנסיסקו – 10-14
קולורדו – 13-12
ל.א. דודג'רס – 14-11
אריזונה – 14-11

הפאדרס עדיין לוהטים עם חמישה ניצחונות מתוך ששת משחקיהם האחרונים, והם אוחזים בהגה ביד איתנה. הג'איינטס לא מוותרים על המקום הראשון, הרוקיז מנסים לתת פוש מאחורי הופעותיו של חימנז והדודג'רס עדיין שואלים את עצמם אם יצליחו לשנות מגמה.

נקלט בראדאר: בשקט, בשקט, דן הארן ממשיך בכושרו הנהדר מעונות עברו, בהן נבחר בשלושת העונות האחרונות לאולסטאר. ביום שני, הארן הוביל את הדי-בקס בניצחונות (1:3 בחמישה משחקים) וסטרייקאאוטים (38, שני בכל המייג'ורס), נתונים שהשתנו מאז ל-41 ומקום שלישי. בניצחון מול הרוקיז ניווט הארן היטב שמונה אינינגים, בהם העניק רק חמש חבטות ושתי ריצות ופסל עשרה חובטים.

הנעלם הגדול: אחרי שהפסידו שבעה משמונת משחקיהם האחרונים, הדודג'רס הצליחו להתעורר ולנצח את שלושת המשחקים מול פיטסבורג. נקודת האור הבולטת ביותר העונה בעיר המלאכים הוא כמובן אנדרה אית'ייר, שעד עתה נותן עונה פנטסטית בהיותו מוביל את שלוש הקטגוריות ההתקפיות: 36.5% בממוצע החבטות בליגה; ראשון יחד עם עוד שניים (ג'ונסון וריינולדס מאריזונה) בהומרים עם 9 ו-26 הכנסות רצים. השאלה הגדולה היא עד כמה ישכילו חניכיו של ג'ו טורה לקחת את עצמם בידיים ולנצל את המומנטום שבנו כדי ליצור המשכיות חיובית יותר העונה, למרות חסרונו של מני רמירז (שצפוי לחזור בסוף השבוע).

המספר הנוסף: בפיגור של ארבע ריצות מול פלורידה ביום רביעי, הפאדרס הצליחו להתעלות, כאשר באינינג החמישי העלו חמש נקודות ללוח התוצאות בעזרת מאמץ קבוצתי: אקשטיין דפק דאבל שהכניס שלושה רצים וטוריאלבה הבטיח את הניצחון ביותר מראן אחד עם הומר משלו לקראת הסיום.

מלצר השבוע: מה עוד אפשר לומר על אובלדו חימנז? אחרי נו-היטר, המגיש הדומיניקני האריך את רצף האינינגים ללא ריצות ל-22 ושליש, שיא למגיש פותח של המועדון. מול אריזונה הגיש שישה אינינגים בהם פסל שישה חובטים ורק שתי חבטות, בעודו לא מאפשר ריצות ורץ להובלת הליגה ב-ERA (0.79) ובניצחונות, עם מאזן נהדר של 0:5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully