וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצלנו אין מתנות

3.5.2010 / 14:46

נבחרת המחזור של אירופה לא כוללת נציגים מצ'לסי ואינטר, שנהנו מהמוסר המפוקפק של יריבותיהן, אלא 11 לוחמים אמיצים, כולל הגיבור שבתמונה, ששווה כל שקל

בכדורגל, כמו בחיים, אסור לסמוך על אויביך שיעשו בשבילך את העבודה. אם לנסח את הדברים בעדינות, הרי שליברפול ולאציו לא יצאו מגדרן בכדי לעזור למנצ'סטר יונייטד ואינטר, ובכלל, לא נרשמו מפגני ספורטיביות יוצאי דופן ברחבי הליגות הבכירות של אירופה.

וואלה! ספורט שונאת מתנות, כך שנבחרת המחזור של היבשת עולה בהרכב נטול שחקני צ'לסי ואינטר, אבל עם עשרה שחקנים אירופאים ותקוות גדולות ליבשת הישנה לקראת המונדיאל. הכוכב האורח השבועי מגיע מהאחות הגדולה של ליגת העל שלנו, הליגה הקפריסאית כמובן.

שוער

סבסטיאן פריי – פיורנטינה

המשחק בין מילאן לפיורנטינה הפגיש שתיים ממאכזבות העונה בסרייה A ועל הדשא התפתח דו קרב פרטי בין שני שחקנים שהעונה שלהם ידעה עליות ומורדות: רונאלדיניו טיווח את השער מכל מרחק, אבל ידו של השוער הצרפתי הייתה על העליונה במשך 78 דקות. פריי סיפק מגוון הצלות מרהיבות עד שנכנע לפנדל מפוקפק של הברזילאי שסידר לרוסונרי ניצחון דחוק. מילאן תהיה בעונה הבאה בליגת האלופות, פיורנטינה לא תשחק באירופה, אבל שתיהן זקוקות לרענון דחוף, שלא לומר בנייה מחדש. פיורנטינה תתנחם ביציבות בין הקורות.

הגנה

מתיאה קסאני – פאלרמו

ביום ראשון פרסם מרצ'לו ליפי סגל ראשוני של 29 שחקנים שיתכנסו לשני אימונים מרוכזים לקראת המונדיאל. קסאני, המגן בן ה-26 של פאלרמו, שרד את הסינון. בשנה האחרונה הוא נכלל מספר פעמים בסגל האזורי, אך רשם רק שתי הופעות. במקביל, הוא מקפיד לשמור על יציבות במדי פאלרמו הנפלאה. שעות לפני פרסום הזימון קסאני הציג משחק נפלא בניצחון 1:2 על סיינה, ששלח את היריבה לסרייה B. הוא סגר את האגף הימני ועלה כהרגלו לתמוך בהתקפה. במחזור הבא סמפדוריה תגיע לסיציליה לקרב ראש בראש על המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס. קסאני יהיה שם כדי להראות לליפי שהוא לא טעה.

בלם: סולימאן דיווארה – מארסיי

דידייה דשאן והחברים הגיעו למשחק העונה בסטאד אבה דשאן באוקזר במטרה אחת – לשמור על פער חמש הנקודות בפסגה. בתום הצגה הגנתית משובחת בראשות הבלם הסנגלי המשובח, המטרה הושגה. שלושה מחזורים לסיום העונה, מארסיי עשתה צעד גדול מאוד לעבר התואר. "השגנו נקודה טובה מאוד. לא רצינו להפסיד את המשחק ועכשיו אנחנו רוצים לזכות באליפות מהר ככל האפשר", הודה דיווארה, שזכה אשתקד באליפות עם בורדו. אם ליון תעצור את אוקזר, מארסיי תוכל להיות אלופה רשמית כבר ביום רביעי. להגנה בראשות דיווארה תהיה חלק מכריע בהישג.

בלם: נונס – מאיורקה

עד המפגש ביניהן ביום ראשון, בילבאו הפסידה העונה רק פעמיים בסן מאמס ומאיורקה ניצחה רק פעמיים מחוץ לאונו אסטדי. דודו אוואט וחבריו שמעו על ניצחונה של סביליה ועלו לשבור את הסטטיסטיקה. הקפטן הפורטוגלי בן ה-33 עזר לאוואט לעבור ערב שקט. נונס נראה בטוח ויציב בהגנה וגם התכבד בשער השני של קבוצתו בדרך ל-1:3 מרשים. מאיורקה שמרה שבוע נוסף על המקום הרביעי הנכסף, אבל כבר ביום רביעי מצפה לה משוכה קשה הרבה יותר – ריאל מדריד מגיעה לאי. עם כל הכבוד לבילבאו, הפעם נונס צפוי להתמודד עם אתגרים מעט מורכבים יותר.

מגן שמאלי: כריסטיאן שולץ – האנובר

אחרי שחטפה עשרה שערים מבאיירן מינכן ולברקוזן בשני המחזורים האחרונים, האנובר עלתה עצבנית במיוחד למשחק הביתי נגד מנשנגלאדבך. האורחת עלתה בהרכב משני ושימשה יריב רק על הנייר, וזה נגמר ב-1:6 שעזר להאנובר לשפר את הפרש השערים, וחשוב יותר - לעלות מהמקום ה-17 ל-15, שמבטיח הישארות בליגה. שולץ, אקס ורדר ברמן, בילה את רוב זמנו בחלק המגרש של האורחת האנמית ותרם שני בישולים למאמץ ההתקפי. במחזור האחרון האנובר יוצאת לקרב ראש בראש בבוכום. נקודה תספיק לה לעונה נוספת בבונדסליגה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קישור

אדם ג'ונסון – מנצ'סטר סיטי

בינואר שילמה מנצ'סטר סיטי שישה מיליון ליש"ט למידלסברו עבור הקשר בן ה-22. שלושה חודשים עברו, וג'ונסון הפך לאחד מחביביו של רוברטו מאנצ'יני, שאוהב להרכיבו כקשר ימני, שחותך למרכז עם רגל שמאל. ג'ונסון תפס לאט את מקומו בהרכב ומוכיח עצמו מדי שבוע. בשבת הוא סחט פנדל והוסיף בישול לעמנואל אדבאיור ב-1:3 החשוב של סיטי על אסטון וילה בקרב על המקום הרביעי. היכולת של ג'ונסון לא נעלמה מעיניו של פאביו קאפלו שרמז ש"חשוב שהוא יקבל ניסיון בינלאומי". בהיעדרם של דייויד בקהאם וארון לנון הפצועים, סיכוייו של ג'ונסון לצאת לדרום אפריקה נראים סבירים בהחלט.

צ'אבי – ברצלונה

אחד המפתחות החשובים של אינטר בצמד המפגשים מול ברצלונה היה עצירתו המוחלטת של צ'אבי. מוריניו הדביק למנוע קשר אחורי ועצר את מסירות העומק הגאוניות, ובכך צמצם את מספר המצבים אליהם הגיעה ברצלונה. ויאריאל, לעומת זאת, נתנה לו חופש פעולה ונענשה. צ'אבי סיים ערב סולידי עם שני בישולים ושער נהדר שנתנו תשובה לאלה שמיהרו להספיד את אלופת ספרד. אלא שלא הכל ורוד. צ'אבי הודה אחרי המשחק כי משחק עם כאבים ופפ גווארדיולה הטיל ספק בכשירות הכוכב שלו למונדיאל. לנו נותר רק להתפלל.

מסוט אוזיל – ורדר ברמן

אחרי עזיבת דייגו והעונה הבינונית אשתקד בליגה, מעטים האמינו בקבוצה של תומאס שאף. אחרי סיבוב ראשון גרוע ושלושה הפסדים רצופים אחרי הפגרה, משהו בברמן השתחרר. ריצה מדהימה של עשרה ניצחונות הובילה את הקבוצה הכי אטרקטיבית בבונדסליגה למקום השלישי. אוזיל הוא האיש שאחראי לשינוי. הקשר בן ה-22 עושה מה שהוא רוצה במגרש וחתום על תשעה שערים ו-12 בישולים. גם להגנת שאלקה לא הייתה תשובה לילד הפלא. הוא התעלם מקיומם של המגנים וסיים עם שער ובישול שהכתירו את באיירן לאלופה. אגב, מישהו זוכר מה עושה דייגו העונה?

גארת בייל – טוטנהאם

ביום שישי נבחר גארת בייל לשחקן חודש אפריל בפרמיירליג והפך לוולשי הראשון שעושה זאת מאז ריאן גיגס. בשבת בייל עשה אחלה סיפתח גם לחודש מאי. המגן, שעשה הסבה לקישור השמאלי, ממשיך לפרוח בתפקידו החדש. בייל לא הפסיק להטריד את הגנת בולטון עם פריצות על הקו, הגבהות מדויקות וסכנה מתמדת על השער. ביום רביעי טוטנהאם תגיע למנצ'סטר לקרב ראש בראש על המקום הרביעי מול הסיטי. אחת משתי הקבוצות הנפלאות הללו תשתחל לטופ 4 של אנגליה בסיומה של עונה ששינתה את מאזן הכוחות בפרמיירליג.

התקפה

תומאס מולר – באיירן מינכן

האליפות של באיירן מינכן תיזכר לעד, ובצדק, כאליפות של אריאן רובן, אך אסור לשכוח את התרומה של הצעירים. אין סמלי יותר מהעובדה שתומאס מולר, אחד מתינוקות ואן חאל, כבש שלושער במשחק האליפות באליאנץ ארנה. המאמן ההולנדי שם את מבטחו בילדים. מולר, באדשטובר, קונטנטו ואלאבה החזירו לו במגרש. לואן חאל יש עכשיו תואר אליפות בשלוש מדינות שונות והוא עוד יכול לסיים את העונה עם טרבל. מי זוכר בכלל שערב המשחק נגד מכבי חיפה מעמדו היה מעורער. ומולר? אותו נפגוש ככל הנראה כבר במונדיאל.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

בברנבאו האמינו שאחרי ההדחה של בארסה מהצ'מפיונס ולאור המשחק הקשה במדריגאל, מהפך בצמרת ריאלי מתמיד. הניצחון הקל של ברצלונה בויאריאל טרף את הקלפים. אולי זו הסיבה שריאל עלתה כל כך אפאטית למשחק הביתי נגד אוסאסונה. למזלו של מנואל פלגריני, יש לו אס אחד שנלחם עד הרגע האחרון. רונאלדו הראה שוב, בפעם המי יודע כמה העונה, מי בעל הבית האמיתי של ריאל מדריד. הוא הרים את חבריו מהקרשים, הנהיג וכבש צמד ב-2:3 הדרמטי. 22 שערים יש לפורטוגלי העונה. הוא אולי יסיים בלי תואר, אבל הבטיח דבר אחר – אף אחד לא ידבר עוד על תג המחיר שלו. רונאלדו עשוי מחומר אחר והוא שווה כל יורו שהושקע בו.

כוכב אורח

אפסתאתיוס אלונפתיס – אומוניה ניקוסיה

יש הרבה דמיון בין ליגת העל שלנו לאחותה גדולה מקפריסין ולא רק בגלל השופטים הישראלים שפוקדים את האי. את שיטת הפלייאוף המהוללת, למי שלא יודע, העתקנו מקפריסין. שם הפלייאוף העליון מונה ארבע קבוצות, סיפק משחקי עונה מרתקים, והאליפות הוכרעה בדרבי בין אומוניה לאפואל ניקוסיה. שער אחד של אלונפתיס, החלוץ בן ה-27, סידר לאומוניה 0:1 גדול ושלח אותה לחגוג אליפות מספר 20 בתולדותיה על חשבון היריבה השנואה והאלופה היוצאת. עבור אומוניה מדובר באליפות ראשונה מאז 2003. הקורא יובל שפונגין מתבקש להתכונן לליגת האלופות.

שווים אזכור

ניקולא פנטו (ולנסיין) – הצגת שיא מול לוריין

מתיאס סילבסטרה (קטאניה) – גמר ליובנטוס את העונה

נאני (מנצ'סטר יונייטד) – זקוקים לנס

מלאדן פטריץ' (המבורג) – מעט מדי, מאוחר מדי

אנטוניו קסאנו (סמפדוריה) – רק ליפי לא סופר אותו

קרלוס טבז (מנצ'סטר סיטי) – מה הוא רוצה ממאנצ'יני?

לאונל מסי (ברצלונה) – מתקרב לפיצ'יצ'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully