וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרותק לבסיס

3.5.2010 / 9:36

הספסול של זלאטן בוויאריאל הוא מסר של גווארדיולה לשבדי: הפסקנו להפוך עולמות בשבילך, אנחנו חוזרים לשיטת המשחק המקורית. וריאל? כרגע, הדרך לא משנה, העיקר התוצאה. תומר יצחק סוגר מחזור בספרד

מדד הפנטסטיקוס

בימים האחרונים נפוצו שמועות לפיהן ברצלונה הבינה שמהלך הבאתו של זלאטן איברהימוביץ' לא היה מוצלח במיוחד וכבר נשקלת האפשרות לחזור לתוכנית המקורית מהעונה שעברה ולצרף על חשבונו את דויד וייה. במשחק בשבת נגד ויאריאל (1:4) בניגוד לתחזיות, פתח בויאן קרקיץ', שהוזכר כמועמד להיכלל בעסקת החליפין עם ולנסיה, כחלוץ החוד של ברצלונה, ואילו זלאטן הפציע רק בשמונה הדקות האחרונות אחרי שצפה מהספסל במחליפו מבקיע ומככב. האם מדובר בהודאה בטעות?

גווארדיולה הבטיח שכולם יראו את בארסה הרגילה וכך אכן היה. משחק ההתקפה של הקטלאנים זרם, שחקני החלק הקדמי החליפו מקומות ביעילות והגבירו את הקצב כשהתחשק להם ובויאן מילא את תפקיד החלוץ המרכזי בצורה משביעת רצון. ברצלונה ניסתה במשך תקופה ארוכה להתאים את משחק ההתקפה שלה גם לתכונותיו של זלאטן, אבל ההצלחה הייתה חלקית בלבד. היכולת החלשה בצמד המשחקים מול אינטר רק העצימה את האכזבה מהשבדי. בויאן, מנגד, מחזיר את בארסה למקורות ומשמש כפרטנר מוצלח יותר עבור לאונל מסי. גווארדיולה גיבה את חלוץ הרכש היקר שלו גם לאחר ההדחה מליגת האלופות, אבל בפועל השאיר אותו מחוץ להרכב. הפעם לא היה מדובר בפציעה קלה או במתן מנוחה לזלאטן לקראת משחקי אמצע השבוע, אלא בהחלטה מקצועית גרידא. הייתה כאן אמירה.

מדד הגלקטיקוס

עד לפני שלושה שבועות, ניצחון כמו זה שהשיגה ריאל מדריד בסנטיאגו בירנבאו על אוסאסונה (2:3) לא היה מתקבל ללא תלונות. השחקנים של מנואל פלגריני עלו חסרי שלווה לכר הדשא, משחק ההגנה היה קטסטרופלי, קאקה עשה את הקאמבק בהרכב כשבראשו עדיין מהדהדת טראומת ליון וגונזאלו היגואין פינה את הבמה לקרלוס ארנדה האורח שהראה איך מתפקד חלוץ חוד אמיתי. אף על פי כן, ריאל ידעה לנצח גם משחק כזה ולהישאר במרחק נגיעה מברצלונה, הרבה בזכות הווינריות של כריסטיאנו רונאלדו - האביר על הסוס הלבן.

לאחר המשחק נשכחו כל הליקויים והבעיות טואטאו מתחת לשטיח. במצבה הנוכחי, ריאל מדריד לוקחת את מה שיש ולא מתחשבת באיכות או בסגנון. אחרי ההדחה של ברצלונה מליגת האלופות הבינו האנשים במדריד כי אחת משתי הגדולות תסיים את העונה ללא תואר אחד לרפואה. מה שאומר שזכייה באליפות תהפוך את העונה למוצלחת למרות הכל, במיוחד כשהיריבה המושבעת תנושל מכל תאריה המשמעותיים. הניצחון על אוסאסונה הציב לא מעט סימני שאלה מקצועיים, גם לקראת משחק החוץ הקשה במאיורקה, אך גם סימן קריאה אחד בולט. בשלב זה, המסורת נדחקת לקרן זווית - יש אליפות להביא.

קו העוני

רבות דובר העונה על ההחלטות המקצועיות השנויות במחלוקת של אונאי אמרי, מאמן ולנסיה, כאשר גם שחקניו ידעו להביע תרעומת. חואקין התלונן לאחרונה על הפגיעה של המאמן בו ובפאבלו הרננדז מכיוון שביצע ביניהם רוטציה שהזיקה לשניהם ולא הועילה גם לקבוצה, ולכולם זכורה התקרית על הספסל במהלכה המגן מיגל חיקה בזלזול את מאמנו לקול צחוקם של חבריו המחליפים. אחד הנפגעים הבולטים בסגל של אמרי, בעיקר בשל התלות המקצועית העצומה בדויד וייה ודויד סילבה, הוא ניקולה זיגיץ' הסרבי.

החלוץ הענק פתח העונה בסך הכל פעמיים בהרכב ובעוד שמונה משחקים נכנס כמחליף. למרות חוסר האמון בו, זיגיץ' עלה מהספסל והיה אחראי ישיר לתשע נקודות של ולנסיה העונה - שערי ניצחון נגד סנטאנדר ואספניול בסיבוב הראשון וצמד ב-0:2 על אותה אספניול בשבת. "עד שזיגיץ' נכנס הכל היה בסדר", הודה מאוריסיו פוצ'טינו בסיום. "הוא פשוט חיסל אותנו". עם גובה של 2.01 מטרים וטכניקה לא רעה גם על הקרקע, זיגיץ' מעניק לקבוצה ורסטיליות התקפית שלעיתים עושה את ההבדל. בעונה הבאה ולנסיה צפויה לשחק בליגת האלופות, הזנחה נוספת של המגדלור כבר לא תבוא בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully